Sajtószoba

Crowdsourcing révén keresnek kabalafigurát a Gyermekmentők
2013. március 12. kedd 14:14

A Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat Közhasznú Alapítvány egy nemrég indult hazai startuppal karöltve írt ki karitatív pályázatot kabalafigurájuk megtervezésére.

Karitatív pályázat keretein belül keresi új kabalafiguráját a Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat. A súlyos, életveszélyes állapotú gyerekek mentésével és szállításával foglalkozó alapítvány crowdsourcingot alkalmazva szeretné megtalálni új kabaláját, hogy leváltsák a plüss macit, amit korábban a megsegített gyerekeknek ajándékoztak. Egy teljesen egyedi figurát keresnek, ezért jól jött a nemrég indult startup, a KreaNod megkeresése.

A portál hazai kreatívokat gyűjt, akik pályázatok keretén belül működnek együtt megbízókkal. A határidőt és a díjat utóbbiak szabják meg, cserébe pedig több megoldás közül válogathatnak. A január végi indulás ellenére már több sikeres pályázat lezajlott, ezért az alapítók elérkezettnek látták az időt, hogy a kreatívokat egy jó ügy érdekében is megmozgassák.

„Már a tervezés idején sokszor gondoltam rá, milyen jó lenne majd segíteni olyan szervezeteknek, akik profitálhatnak némi kreatív behatásból, de szűkös a költségvetésük, hogy ezt finanszírozzák.”– mondta Szöllősi Gergely, a KreaNod alapítója.

A két fél egymásra találása sem mindennapi körülmények között történt.

„Egy nappal azután, hogy rátaláltam a KreaNodra, ők kerestek meg minket, hogy segíteni szeretnének. Ez nekünk is jól jött, mivel sok területen elkél a kreativitás. Első körben a gyerekek kedvében szeretnénk járni, és a plüssmaci helyett egy jópofa, egyedi figurával megajándékozni őket. Örülünk, hogy a szűkös keretünkből nem kell kreatívok keresésére fordítanunk, és remélhetőleg sok ötletes megoldásból válogathatunk majd.” – tette hozzá Nemes Dóra, az Alapítvány marketing munkatársa.

A közös pályázatra április 2-ig várják a munkákat, amiket az oldalon regisztrálva lehet beküldeni.

Kapcsolattartók

Nemes Dóra     

Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat Közhasznú Alapítvány

www.gyermekrohamkocsi.hu

20-913-0433

és

Szöllősi Gergely

KreaNod

www.kreanod.hu

20-951-6661

Háttérinformációk

Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat Közhasznú Alapítvány

Az Alapítvány 1999. óta végzi életveszélyes állapotú kisgyermekek helyszíni mentését és szállítását az Országos Mentőszolgálattal közös együttműködésben.
Munkájuk különleges gyakorlati és műszeres felkészültséget igényel. Magasan képzett gyermekmentős csapataik és egyedülálló Gyermekrohamkocsijuk, valamint gyermek-mentőorvosi kocsijaik hatékonyságát bizonyítja, hogy az elmúlt 13 évben közel harmincezer bajbajutott kisgyermeken segítettek.
Az alapítványunk állami támogatásban nem részesül, adó 1%-os felajánlásokból, vállalati és magán adományokból működik.

A Gyermekrohamkocsink irányítását az Országos Mentőszolgálat végzi. Ide futnak be a 104-es segélyhívó vonalak. A mentésirányítók a bejelentéstől függően döntenek a Gyermekrohamkocsi kiküldéséről. Fő szempont, hogy a Gyermekrohamkocsi valóban a legindokoltabb, legsúlyosabb esetekhez jusson el. A Gyermekrohamkocsi nem csak Budapesten és a közép-magyarországi régióban tűnik fel. Az országban egyedülálló felépítésének és felszereltségének köszönhetően a legsúlyosabb állapotú gyermekeket, leggyakrabban lélegeztetett kisbetegeket szállít a kórházak között, amelyek sokszor vidékről irányulnak a főváros felé, ezért a gyermekrohamkocsi az egész országot körbejárja. A másik két gyermek-mentőorvosi kocsi az észak-magyarországi (Miskolc központtal) és észak-alföldi (Debrecen központtal) régióban teljesít szolgálatot. Ezek a mentőjárművek kisebb egységek, szállításra nem alkalmasak, de felkészültségük és felszerelésük megegyezik a Gyermekrohamkocsijéval.

Az alapítvány oktatói, felvilágosító munkát is végez a kisgyermekek sürgősségi ellátásáról. Országos  akciójában az egészségügyi ellátásban dolgozókat készíti fel a súlyos esetek felismerésére és kezelésére illetve laikus oktatást is végez. 

Az alapítvány jövőbeni célja,  hogy új gyermek-mentőorvosi kocsival erősítse a magyar gyermekmentést és még több bajba jutott kisgyermeken segítsen.

A crowdsourcingról

A crowdsourcing közösségi alkotást jelent, amely arra hivatott, hogy tömegek munkáját összpontosítsa egy cél érdekében. Ez lehet egy konkrét dolog megtervezése, de csak általános ötletelés is. Több formája létezik, amelyek a cél, a folyamat és a lebonyolítás szerint eltérnek, de a legnagyobb különbséget két eljárás között az adhatja, hogy a közösség tagjai együttműködve, vagy egymással versengve munkálkodnak. A crowdsourcing alkalmazása külföldön olyan elterjedt, hogy egyes cégek már saját crowdsourcing oldalakat működtetnek (BMW, Starbucks stb.), míg a felhasználás területét tekintve az orvostudománytól elkezdve a divaton át a történelmi adatgyűjtésig rengeteg területen alkalmazzák.

A KreaNodról

A KreaNod egy 2013. januárjában indult, hazai piacra koncentráló crowdsourcing oldal, ahol a felhasználók kreatív pályázatokon terveznek marketingeszközöket a megbízók által meghatározott összeg elnyeréséért. A portál fontosnak tartja a profizmust, a sokoldalúságot és az igazságos versengést, a funkciók ezeket szem előtt tartva lettek kidolgozva.