A 2. helyezett 100.000 forint, a 3. helyezett 50.000 forint díjazásban részesül.
Az első 3 helyezettnek ezen felül biztosítunk egy-egy élményrepülést a géppel.
A 2. helyezett 100.000 forint, a 3. helyezett 50.000 forint díjazásban részesül.
Az első 3 helyezettnek ezen felül biztosítunk egy-egy élményrepülést a géppel.
Az Ultralight (UL) repülőgépek piaca jelenleg felfutóban van. Az elmúlt években hatalmas technikai fejlődés zajlott le, így egyre jobb és biztonságosabb gépeket dobnak piacra. Mivel a technikai adottság már szinte mindenhol megvan, a vásárlók számára egyre fontosabbá vált az esztétika is. Míg régebben minden gép teljesen fehér volt, most már egyre több gyártó jelenik meg különböző színes designokkal is a piacon. Ezzel hatva a vásárlók érzelmeire, hiszen nem elég, hogy jó legyen a gép, de mindenki járjon csodájára, ha valahol megjelennek vele, vagyis amellett, hogy jó, legyen dögös is (hasonlóan az autókhoz).
100%-ban magyar tulajdonú cégünk az elmúlt 7 évet egy új UL repülőgép kifejlesztésével és tesztelésével töltötte, melyet most szeretnénk bevezetni a piacra is. Mivel ez az első modellünk, így jelenleg még nem ismernek minket, tehát teljesen tiszta lappal indulunk a világpiacon.
Előnyünkre válik azonban, hogy a sok éves fejlesztésnek hála egy olyan repülőgépet sikerült megalkotnunk, amivel jelenleg 5 világrekordot tudhatunk magunknak a motoros vitorlázó repülőgépek kategóriájában. Fontos még tudni, hogy ebben a kategóriában jelenleg egyetlen igen komoly szereplő/versenytárs van jelen a világpiacon.
Célunk az volt, hogy egy rendkívül biztonságos, mégis erős és nagy hatótávolságú gépünk legyen, ami egyaránt ideális a kezdő és gyakorlott pilóták számára. Ezt sikerült is megvalósítanunk, így elindítottuk a gépek sorozatgyártását.
Ahogy azt már korábban írtuk, az eddigi teljesen fehér repülők helyét kezdi átvenni az egyre feltűnőbb és egyre dögösebb designokkal rendelkező gépek.
A feladat, hogy Altus gépünknek egyedi (külső) designt tervezzenek a kreatívok, amik közül aztán kiválasztásra kerül egy, amit meg is szeretnénk valósítani. (A későbbiekben ehhez majd szeretnénk hozzáigazítani a belső designt is, de ez jelenleg még nem feladat.)
A repülőgép formája természetesen adott, hiszen azt az aerodinamika határozza meg, így azt értelemszerűen nem lehet változtatni. Azonban a levegőben (az autókkal ellentétben) nem csak az áramvonalasság számít, hanem a gép hővisszaverése és még sok más tényező is, ezért a külső designnak komoly kritériumai vannak, melyek a következőek:
- A repülőgép anyaga kompozit, ezért ügyelni kell arra, hogy túl sötét színek nagy felületre ne kerüljenek, mert a kompozit felforrósodik és szerkezetileg meggyengülhet. Tehát a gép felső és azon oldal felületeinél - amit huzamosabb ideig közvetlen napsugárzás ér - nagy felületen kerülni kell a sötét színek alkalmazását. (Elválasztó csíkok, kisebb motívumok lehetnek sötétek.) Ez alól a szabály alól a gép orrburkolata (lsd. képeknél) kivétel, mivel az nem teherviselő elem (vagyis az akármilyen színű lehet).
- A gépen fel kell tüntetni néhány kötelező elemet:
1) lajstrom/rendszám (XY-1234) - a gép farkán vagy a törzsén helyezkedik el (designtól függően változhat)
2) magyar zászló - ez mindenképp a gép farkán helyezkedik el, ahogy az a képeken is látható
- A gép oldalán meg kell jelennie az Altus logónak, akár ott, ahol most van, akár áthelyezve.
- Ha megoldható, akkor a gépre valahova szeretnénk feltüntetni (nem túl feltűnően, de azért láthatóan) a 5 világrekordot, akár a mintákba integrálva. (kettő példát feltöltöttünk a képek közé, ezek a matricák kb 10*10 centiméteresek)
Azok az emberek (többnyire férfiak), akik beleszeretnek a repülésbe és repülőgép vásárlásra adják a fejüket, általában érzelmi döntést hoznak, amikor megveszik új "játékszerüket". Ezt az érzelmi reakciót szeretnénk mi kimaxolni, vagyis a cél, hogy mindenkinek leessen az álla, hogy milyen elképesztően jól néz ki a gép és azonnal beleszeressen.
cél: "Ez kell nekem!" érzés.
Kifejezetten jó anyagi körülmények között élő emberek (többnyire férfiak), akik a repülés szerelmesei és megengedhetik maguknak, hogy igencsak drága hobbijuknak élhessenek. (Ezek általában netto 140-160 ezer eurós gépek.)
A pilóta repülni akar és biztonságos repülőgépre van ehhez szüksége. Ez a gép ultrakönnyű kategóriában a világon az egyik legbiztonságosabb. A gép aerodinamikai tulajdonságai úgy vannak kialakítva, hogy rendkívül "megbocsátó" legyen, vagyis akár a kezdő pilóták esetleges hibáit is tolerálja, így biztonságban fejleszthetik tudásukat és gyűjthetnek tapasztalatokat. Terveink között szerepel az is, hogy kifejezetten repülést oktató iskoláknak értékesítsünk ilyen gépeket.
Emellett pedig a már gyakorlott pilótákból szeretnénk kiváltani a "nézzétek, de király repülőm van" reakciót.
Jelen pillanatban még nagyon belépő státuszban vagyunk a piacon, még csak most készülnek az első sorozatgyártott példányok. Bár az interneten megtalálhatóak vagyunk kisebb közösségekben (Facebook: Altus Fan Club), de a világpiac fejébe még csak most fogunk igazán belépni.
Hosszútávon évente 10-20 gépet szeretnénk eladni. Ehhez tervezünk néhány standard design lehetőséget adni a vásárlóknak, de célunk, hogy akár minden vásárlónknak igény szerint teljesen egyedi designt is tudjunk készíteni. Ez azt jelenti, hogy a későbbiekben néhány ígéretes pályázóval tartanánk a kapcsolatot, hogy a későbbi egyedi tervezések alkalmával felkereshessük őket.
Nincs konkrét elvárás. Legyen igényes és esztétikailag szép.
Nem szeretnék teljesen lemásolni a már piacon lévő designokat.
Első körben látványterveket várunk, így bármilyen módszerrel készüljetek a pályázatok, nincsen semmilyen megkötés.
Kikötés azonban, hogy mind felül-, alul- és oldalnézetből szükséges kidolgozni a terveket.
A gép dekorálásának módja (festés/fóliázás stb) egyelőre nincs eldöntve, így ebben nincs kikötés.
A honlapunk: www.altusaero.com
Facebook csoport: Altus Fan Club (zárt csoport, de örömmel felveszünk bárkit a csoportba)
Más repülőgép gyártók a piacon, akiknek nagyon szép gépeik vannak: Blackwing aircraft, JMB aircraft. Érdemes mind Google-ön, mind Facebook-on rájuk keresni.
http://www.aerospacesalento.com/en/freccia-rg-foto-gallery/
https://www.jmbaircraft.com/aircraft
https://www.blackwing.aero/
Az lenne a kérdésem, hogy esetleg van-e lehetőség a gép egy 3D-s változatának a feltöltésére? Pl.: 3DS, OBJ, STL, stb.. Jelentősen megkönnyítené a tervezést!
A 3D modell elérhetőségéhez a linket lehetne frissíteni? Sajnos lejárt már a hozzáférés :(
Szia.
Én nem találom a 3d formátumot a gépről.Ha netán. te megtaláltad,linkeld már be légy. oly kedves a közvetlen letöltést.
Nagyon. köszönöm
Szia!
Feltöltenéd nekem is valahova a 3d modellt? Előre is köszönöm!
Üdv, Gergő
Szia,
az lenne a kérdésem, hogy a körvonalas tervrajz (blueprint) képből van egy pontosabb, nagy felbontású verziótok? Livery tervezésnél szükséges egy ilyen pontos tervrajz, sajnos nincs az interneten tökéletesen oldalról, vagy fentről fotózott kép, a 3D renderelt kép pedig részlethiányos, sok elem nem szerepel rajta, ami egyébként a gép testén van.
Balázs
Sajnos nem elérhető egyik linken sem a 3d modell. Tudok én is kérni egy linket? Köszönöm előre is!
Zseniális az alkotása győztesnek.Minden elismerésem.
Szivből gratulálok a győztesnek! Profi pályamunkákkal és látványtervekkel nyert!
Hozzászólás