Pályázatok

Logó terv Biztonásgtechnikai, Informatikai cégnek

Logó design
-
iiS Magyarország Kft.
70.000 Ft
Hátravan:
Elbírálás alatt
Követő: 51
9

Hozzászólás

24%

Értékelt koncepció

4 hónap 5 nap

Utolsó aktivitás

Garantált díjazás
Garantált díjazásA megbízó lemondott a pénzvisszafizetési garanciáról, így a határidő lejártával mindenképp lesz győztes kihirdetve.

Koncepciók (63)

Anonymous
Beküldve: 2024. 07. 04.
?
?
-
Anonymous
Beküldve: 2024. 07. 04.
?
?
-
Anonymous
Beküldve: 2024. 07. 03.
?
?
-
Anonymous
Beküldve: 2024. 07. 02.
?
?
-
Anonymous
Beküldve: 2024. 07. 01.
?
?
-
Anonymous
Beküldve: 2024. 07. 01.
?
?
-
Anonymous
Beküldve: 2024. 06. 30.
?
?
-
Anonymous
Beküldve: 2024. 06. 28.
?
?
-
Anonymous
Beküldve: 2024. 06. 27.
?
?
-
Anonymous
Beküldve: 2024. 06. 27.
?
?
-
Anonymous
Beküldve: 2024. 07. 04.
?
?
-
Anonymous
Beküldve: 2024. 07. 04.
?
?
-

Oldalak

Feladat leírása

Piaci helyzet: 

A biztonságtechnikai szektor több teret enged cégekhez való bekerülésre. Ezért hoztuk létre ezt az üzletágunkat, viszonylag nagy cégeknél vagyunk jelen általa. Több céghez pedig így kerültünk közelebb Informatikai tevékenységünkkel.
Az Informatikai a z alap tevékenységünk, amivel mikro vállalkozásoktól kezdve nagyvállalatokig vagyunk jelen. Itt a verseny sokkal kelezettebb, nehezebb új ügyfeleket szerezni.

Feladat leírása

Megbízó bemutatása: 

Mellékletben feltöltve egy bemutatkozó anyag.

Feladat leírása

Feladat: 

Logó tervezése, egy majdani egységes arculathoz a cég részére.

--------------

BRIEF KIEGÉSZÍTÉS A FÓRUMBÓL 2024.06.17.:

Szeretnénk egy logót, amit cégnévvel, cégnév nélkül is fel tudunk használni, egy majdani egységes arculathoz, minden kiadványon és számunkra releváns felületen.
Névjegykártya, Autó, Felső ruházat, Web oldal, Social Media felület.
A Logó legyen jól megkülönböztethető, ne egy más márka jusson róla eszébe annak, aki ránéz és csak egy pillantást vethet rá.
A Logó vagy motívum, nem kell, hogy szorosan kapcsolódjon a tevékenységi körhöz. Pl.: Pajzs, Internet, IT, Szem, stb. motívumok kerülhetők

Feladat leírása

Célkitűzés: 

Nem akarunk meghökkenteni, megbotránkoztatni, nincsenek hangzatos elvárásaim. Egészen egyszerűen legyen jellegzetes, ne legyen mással összekeverhető és tükrözze három fő tevékenységi körünket. De! Az sem gond, ha ezektől teljesen elkülönül és csak önmagában a céget jelképezni. (tevékenységtől elkülönülten)
Nem gondolom, hogy a vevők megtartás ezen múlik, de vérfrissítés elött állunk, az új arculat is ennek a frissítésnek a része. A meglevő ügyfeleknek a dinamikát mutatnánk, a megújulásban való hitünket, az új dolgokra való fogékonyság megragadását. A világ fejlődik. Mi sem ragadhatunk meg.

Feladat leírása

Célközönség: 

Mikro, kis és középvállalatok (1-200 fő)

Feladat leírása

Ígéret/támogatás: 

"Célkitűzések" és a "Márka jellemzése" szekcióban ezt asszem eléggé ködül írtam.

Feladat leírása

Márka jellemzése: 

Másként, mint mások..
Olyannal foglalkozunk , amit nagyon sokan csinálnak.
Mi nem azt adjuk el amit a partnereink kérnek, hanem amire valóban szükségük van. Előre gondolkozunk. Skálázható, információ biztonsági szempontok szigorú ajánlásait figyelembe véve szállítjuk termékeinket, szolgáltatásainkat.

Feladat leírása

Médiaterv: 

WEB Design és Social Media platformokon is szeretnénk a Logót használni. Autó reklámon, felsőruházaton, pólón, ingen, sapkán, stb.

Feladat leírása

Stílus: 

Nincs megkötés

Feladat leírása

Kerülendő: 

Gyümölcsök megjelenítése

Feladat leírása

Egyéb ismérvek: 

A munkáról számlát kérek, a készült anyag minden részletére szükségem van (betűtípus, Szinkódok, stb.).
A létrejött anyagot szabadon szeretném felhasználni, mindenféle alkotói megkötés nélkül.
(Saját WEB fejlesztővel, saját nyomdával, stb.)

Feladat leírása

Mellékletek: 

Fórum

Kedves Megbízó!
A logóban szereplő név az IIS Magyarország?

Kedves Blasius!

A cégnév az iiS Magyarország Kft., de a Logóban való név megjelenítéshez nem ragaszkodunk.

Szeretnénk egy logót, amit cégnévvel, cégnév nélkül is fel tudunk használni, minden kiadványon és számunkra releváns felületen.
Névjegykártya, Autó, Felső ruházat, Web oldal, Social Media felület.
A Logó legyen jól megkülönböztethető, ne egy más márka jusson róla eszébe annak, aki ránéz és csak egy pillantást vethet rá.
A Logó vagy motívum, nem kell, hogy szorosan kapcsolódjon a tevékenységi körhöz. Pl.: Pajzs, Internet, IT, Szem, stb. motívumok kerülhetők

Kedves Megbízó!
Lenne néhány lényegesen fontos kérdésem a tervezés szempontjából, amire a brief nem igazán, vagy csak részben tér ki.
Köszönöm szépen előre is a válaszokat!

1.) Mi az iiS monogram/iniciálé rövidítése/jelentése?

2.) Kb. hol helyezkedik el a cégetek célközönség/célpiac szempontjából? Inkább drágább/prémium szolgáltatást nyújt a cégetek, így a célközönség is inkább a nagyobb, tehetősebb, nagyobb vállalkozásokra targetál (vagy szeretne targetálni), vagy ár-érték arányban egy kifizethetőbb/elérhetőbb szolgáltatást kínál, kielégítve a kisebb, kevesebb budge-val rendelkező vállalkozásokat is?

3.) Kik a versenytársak és miben nyújt többet/mást a cégetek a versenytársaknál?
Van-e egyedi tulajdonsága a cégeteknek, ami megkülönbözteti és kiemeli a versenytársak közül a cégeteket (unique selling point)?
Illetve néhány konkurens céget és weboldal/social média linket be tudnál linkelni?

4.) Mi a rövid és hosszú távú cél/vízió? Érdekeltek vagytok-e a külföldi/nemzetközi piacon?

5.) Mi a cég erőssége(i) és gyengesége(i)?

6.) A stílusban nem volt megkötés, viszont lényeges tudni, hogy mi az a kép, vagy üzenet, amit mindenképp el szeretnél kerülni?
Illetve a stílusirányt is fontos lenne belőni, hogy inkább a modernebb, innovatívabb, letisztultabb irányba kellene elindulni, vagy inkább a komolyabb, konzervatívabb, visszafogottabb, inkább informatív, mintsem emocionális irányba? Valamint inkább a picit fiatalosabb vagy érettebb stílus legyen az irány?
Illetve a 2. kérdésben is kitértem rá, de inkább az átlagos, mindenki számára elérhető stílust szeretné sugallni a cég, vagy inkább a picit elitebb, prémium stílust?

Kedves Tamás!

1.) Mi az iiS monogram/iniciálé rövidítése/jelentése?

Családi nevek utolsó betűjéből eredő név.
Valódi jelentőségé nincs.

2.) Kb. hol helyezkedik el a cégetek célközönség/célpiac szempontjából? Inkább drágább/prémium szolgáltatást nyújt a cégetek, így a célközönség is inkább a nagyobb, tehetősebb, nagyobb vállalkozásokra targetál (vagy szeretne targetálni), vagy ár-érték arányban egy kifizethetőbb/elérhetőbb szolgáltatást kínál, kielégítve a kisebb, kevesebb budge-val rendelkező vállalkozásokat is?

Alapjába véve, nem vagyunk a legolcsóbbak. Mivel eddig viszonylag kevés ügyfélre koncentráltunk, az ügyfeleink fixek voltak. A jó viszonyra való tekintettel, versenyezni nem kellett senkivel. Büszkék vagyunk rá, hogy az ügyfelekkel a viszony baráti és ez alapján kellően stabil is.
Új termékekkel szeretnénk, új piacokat (számunkra eddig ismeretlen ügyfeleket) megnyerni. Ebből fakadóan számítunk ár versenyre is, amit kezelni is kell.
Régi termékeinkkel valószínűleg, jóárasítottan tudunk majd a konkurenciától ügyfeleket elhódítani.
Összességében:
Olyan ügyfelekkel állunk kapcsolatban akik kevésbé árérzékenyek, inkább a ránk jellemző minőséget keresik. Eddig is igy működtünk, ezután is így fogunk.
Az olcsóság nem előny sehol, senkinek. "Soha nem leszünk annyira gazdagok, hogy a legolcsóbbat vegyük meg"

3.) Kik a versenytársak és miben nyújt többet/mást a cégetek a versenytársaknál?
Van-e egyedi tulajdonsága a cégeteknek, ami megkülönbözteti és kiemeli a versenytársak közül a cégeteket (unique selling point)?
Illetve néhány konkurens céget és weboldal/social média linket be tudnál linkelni?

Regionális Informatikai és IT cégek a konkurenciáink.
Nincsenek jobb vagy rosszabb szolgáltatásaink, csak máskép oldjuk meg a problémákat. Igazodunk a legvadabb megrendelői elvárásokhoz, hosszú távon finanszírozunk projekteket és mindig után követünk mindent. Nem csak a bábáskodunk, hanem nevelni is segítjük az eladott rendszereket.
Nem gondolom, hogy bármely konkurens WEB oldala releváns jelen projekt szempontjából.

4.) Mi a rövid és hosszú távú cél/vízió? Érdekeltek vagytok-e a külföldi/nemzetközi piacon?

Új Szolgáltatási termékek értékesítése, régiek tovább erősítése a piacon

5.) Mi a cég erőssége(i) és gyengesége(i)?

Ezt fentebb szerintem jól körül írtam.

6.) A stílusban nem volt megkötés, viszont lényeges tudni, hogy mi az a kép, vagy üzenet, amit mindenképp el szeretnél kerülni?
Illetve a stílusirányt is fontos lenne belőni, hogy inkább a modernebb, innovatívabb, letisztultabb irányba kellene elindulni, vagy inkább a komolyabb, konzervatívabb, visszafogottabb, inkább informatív, mintsem emocionális irányba? Valamint inkább a picit fiatalosabb vagy érettebb stílus legyen az irány?
Illetve a 2. kérdésben is kitértem rá, de inkább az átlagos, mindenki számára elérhető stílust szeretné sugallni a cég, vagy inkább a picit elitebb, prémium stílust?

Nem tudok erre válaszolni. A mostani logónkban egy eper szerepel, ebből már nagyon elegem van. Nincs stílus béli elképzelésem. Ha látok egy tervet, eltudom mondani tetszik e vagy sem és az okokát is megtudom mondani róla. Nem tudom kinek melyik kifejezés mit takar grafikailag, ezért nem kötnék ki semmit, csak gyümölcs ne legyen benne.

Kedves Gábor!
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat! :)

Tervezés szempontjából azért lenne fontos tisztában legyek/legyünk a versenytársakkal, és azok arculatával/logójával, hogy véletlenül se tervezzek/tervezzünk olyan logót/arculatot, ami hasonlítana valamelyik konkurens vállalkozásra. Illetve ha az adott konkurens cég logója védjegyoltalom alatt áll, akkor ilyen szempontból is meg kellene vizsgálni az adott cég logóját az utólagos kellemetlen félreértések elkerülése végett.
A regionális informatikai és IT cégek, mint konkurencia meghatározása egy nagyon tág dolog. Kismillió ilyen cég van Magyarországon, és nem is biztos, hogy mind releváns konkurenciának mondhatóak. Itt sajnos konkrét cégeket kellene meghatározni, hogy tudjuk, hogy mit képvisel a konkurencia, és mi az az irány, amit el kellene kerülni, hogy ne legyen összetéveszthető a ti cégetek más cégekkel.

Valamint a stílust is nagyon fontos lenne meghatározni, hogy ne random, a cégetek számára nem releváns designok szülessenek mindenféle stílusban.
Azok a stílusjegyek grafikailag minden grafikus számára ugyan azt jelenti. Nagyon fontos egy irány, egy stílusirány, ami mentén el tudunk indulni a tervezéskor.

Köszönöm szépen előre is a válaszodat! :)

Kedves Gábor!
Adószámos magánszemélytől kiadott számlát elfogadnak-e? Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Rita!
Bármilyen számlát elfogadunk, amit a NAV is. :)

Sziasztok! Ezzel a pályázattal is kapcsolatos, amiről írok. Több, mint 1 hónapja ide sem nézett a kiíró cég. A Leziter is visszavonta a pályázatot. Nyilván van joga ehhez, de szeretném, ha kitalálna valamit a Kreanod a pályázók védelmében is. Több százan dolgozunk a pályamunkákon, akár napokat is. Ezt összeadva nagyon sok munkaóra jön ki, amit értékelnie kellene a pályázat kiíró cégnek. Kap egy logót vagy egy arculattervet 100.000 Ft-ért, amiben legalább 100 kreatív minimum 1000-1600 munkaórája van. Ennek értéke nem 100.000 Ft, ezt jó lenne, ha tudatosítaná a pályáztató cég, az pedig még jobb lenne, ha értékelné is. Ezzel szemben lealacsonyítja ennyi ember kiváló munkáját. Olyan, mintha a dolgozóinak nem fizetné ki két munkanapját, mert meggondolta magát és mégsem gyártja azt a terméket, amire leszerződött valakivel. Erre valóban ki kellene találni valami korrekt megoldást, amiben win-win, minden érintett jó szájízzel távozhat. Szerintem simán lehetne kötbéreztetni a döntési késedelmeket. Tavaly a Lingvay pincészet több, mint negyed évig ült a döntés fölött kényelmesen. Ők számolnak a sikerrel, ha új arculatot terveztetnek, mi viszont nem számolhatunk a korrekt eljárással és fizetéssel. Ez nem kóser. Nagyon nem az. Kérek szépen választ, milyen megoldás lehet itt még. Nyilván nem az lesz a megfelelő, hogy "nem kötelező pályázni". Viszont egy szerződést be kell tartani, amíg egyoldalúan meg nem szegi valamelyik fél. Mit gondoltok?

Sziasztok! Várható elbírálás a pályázattal kapcsolatban vagy nem érdemes visszatérni ide, mert vissza lesz vonva?

Mi lesz ennek a pályázatnak a vége? Visszavonás?

Itt garantált a díjazás, így kötelesek dönteni a döntéshozók (még ha nem is használják majd a győztes logót). Meddig lehet húzni Kreanod?

Nem "lehet húzni". Mindenesetre egyelőre annyit tudunk tenni, hogy ezt jelezzük a megbízónak. Ami meg is történt már nem egyszer. Ha ez sem hat, és esetleg a KreaNod történetében először előfordulna, hogy egy garantált díjazást vonakodik kifizetni a megbízó, akkor meg lehet mutatni, hogy a nyilvánosság prevenciója mire jó, mi az amit érdemes elkerülni az ilyen magatartással.

Reméljük lesz annyira korrekt a megbízó, hogy kifizeti a győztest, ha már több mint 2 hónapot kell várni a lezárásra. Bár, ha nem, akkor az csakis a céget minősíti..

Kedves Kreatívok.

Először is közönöm a munkájukat.
Sajnálom, hogy passzivitásom ilyen mértékben megbotránkoztatta önöket.
Az elmúlt hónapokban több előre nem látható körülmény is befolyásolta a napjaimat, ami priorizálásra késztetett és nem maradt időm a Logóval és az arculattal foglalkozni, ahogy a korábbi években sem.
Itt a Kreanod-on belecsöppentem egy olyan miliőbe, ami sok szempontból elgondolkoztatott. Olvastam az Önök megjegyzéseit, hozzászólásait véleményét. Gergő volt olyan kedves, hogy más pályázatokhoz írt véleményüket is megosztotta velem.
Amiket írtak, „Eltűnés”, „tisztelet”, „hozzáállás” stb. az valamilyen szinten érthető, de számomra nem e világi.
Eddig nem tudtam, hogy a kreatív világ ennyire más és a benne élők egy része ennyire sajátságosan értelmezi a világ más részeit. Köszönöm, hogy Önök megmutatták ezt nekem és sajnálom, ha bárkit megbántottam az „eltűnésemmel”.
Nem untatnék senkit a részletekkel, de más dolgok fontosabbak voltak számomra, mint a Logó és az arculat. Nem gondolnám, hogy ezzel bárkit átveretem volna. Pályázatot hirdettem, ami értelmezésem szerint egy „ÁRAJÁNLAT KÉRÉS” jelen esetben.
Ajánlatot kértem/kérek egy Logó elkészítésére és a legjobb ajánlat nyer. Tudom, hogy volt határidő és mégis figyelmen kívül hagytam. Tudom, hogy ezt Én választottam. De könyörgőm, okoztam ezzel kárt bárkinek? Ért valakit retorzió (rajtam kívül) a csúszás miatt? Komolyan ördögtől való várni? Normális, felháborodott üzeneteket írogatni „nyasgem” mert csúszás van? Egyesek szerint tényleg ez a normális világi kommunikáció?
Informatikával, biztonságtechnikával foglalkozunk. Kizárólag közületi ügyfeleink vannak, nagy cégek és önkormányzatok. Nálunk egy ajánlat sokszor napok, hetek munkája és ami biztosnak tűnik mikor neki állunk, sokszor a fiókban végzi, vagy csak hetek, hónapok múlva kap egyáltalán választ. Sok helyen megfordulok és sok mindent látok mindennapi munkám során, de, hogy egy ajánlat miatt bárki felemelje a hangját, olyat nem! Ettől el szokott menni mindenki kedve az adott ajánlattevőtől.
Nem kívánom Önöket kioktatni, mert nem célom pusztán csak reagálni kívántam a kedves hozzászólásokra. Hálás vagyok a beérkezett művekért. Ma elkezdtem velük érdemben is foglalkozni és az Önök együttműködésével, igyekszem mihamarabb kiválasztani a számomra legmegfelelőbbet.

" értelmezésem szerint egy „ÁRAJÁNLAT KÉRÉS” jelen esetben"

Téved. Ebben is.

"Logó terv Biztonásgtechnikai, Informatikai cégnek"

Ezen a címen indult el a pályázat. NEM árajánlatkérés, mivel fix összeg (70.000.-) van feltüntetve a logótervezésre. A tervezés pedig munka.

Ha a "tisztelet" az ön számára "nem e világi", akkor nincs is miről beszélini, így a többi tévedésére sem fogok rámutatni.

Elképesztő, hogy július óta elbírálás alatt van a pályázat...

Még szerencse, hogy nem személyre szabott a pályázat és nem Neked lett kiírva. Mi ebben az elképesztő? Hónap elején már elkopott a diákhiteled?

Kedves TMG, jó lenne ha nem személyeskednél, mert szerintem te vagy az egyik, aki a legtöbbet kritizálja a megbízók pályázatait. :)

Sziasztok!

Ezzel a pályázattal kapcsolatban várható eredmény?

Köszönöm,
Artmark

Kedves Kreanod!
Mivel garantált volt a megbízás, ennyi idő után szerintem már lépni kellene. Mivel garantált volt, így gondolom a pénz előre be lett fizetve, így a labda részben már nálatok van.
És engem ez a pályázat nem érint, csak mint alkotó vagyok bosszús, hogy ilyet meg lehet tenni egy garantált díjazású pályázatnál. Akkor ezek után hogy legyek bizalommal a garantált pályázatok felé?

Azt gondolom ilyen esetekben a kreanodnak kellene győztest hirdetnie, és kifizetni a győztest. Így volna korrekt.

Kedves blasius!

Rosszul tudod, nézd meg az ÁSZF-et vagy a leírásokat, de te is nyertél már háromszor. Mi fizettünk ki? Nem, mindig a megbízó fizeti ki a győztest. (Az indulásnál jó lett volna nekünk is, ha előre beszedjük a pénzt, mert féltünk a hasonló esetek előfordulásától, de sajnos adózási és könyvelési szabályok miatt erre nem volt lehetőség.)

Elhihetitek, hogy a háttérben megtesszük, ami tőlünk telik, de nem férünk hozzá a megbízó bankkártyájához, hogy fizessen.

Könnyű ilyen ostoba ötletekkel is névtelenül dobálózni, hogy fizessük ki mi, de erre nem lesz precedens, mivel így néhány kis troll minimális pénzből hatalmas tartozásokba taszíthatna minket úgy, hogy semmi közünk hozzá.

Amellett, hogy nem hagyjuk egyelőre annyiban, azt kell mondanunk, hogy sajnos van ilyen. Ha privátban dolgozol, akkor ennek még jobban ki vagy téve, itt legalább véd titeket némileg a nyilvánosság. Mi például azt szoktuk írni fizetni vonakodó megbízóknak, hogy nem biztos, hogy az új cégük pályafutását rengeteg 1-es értékeléssel kezdjék Googlben és negatív kommentekkel a közösségi médiában. Ezt itt is bedobtuk. Figyeljétek, megjelennek-e online bárhol.

Egyébként az sincs kizárva, hogy valami történt a megbízóval, mivel velünk emailben folyamatosan kapcsolatban volt, nem zárkózott el a kommunikáció elől.

Nem kell bizalommal lenni, ha nálad 900 pályázatból (nem tudom mennyi volt garantált) egyszer esetleg ilyen előfordul. 10+ év alatt nem egy rossz arány.

Én csak azt nem értem, hogy máskor ilyen esetben a Kreanod már rég lezárja a pályázatot. Emlékszem, anno a The Container pályázatnál is a Kreanod zárta le a pályázatot, mivel nem adott életjelet magáról a megbízó. Ahogy nézem ott is eltelt kb 5 hónap. Itt szerintem már bőven megugrottuk ezt az időt. Nem kéne lépni? :)

Teljesen megértem mindkettő (Kreatívok és oldal üzemeltetői) szempontot. Mindenesetre érdemes azon elgondolkodni, hogy tényleg teljesen járhatatlan lenne-e, ha a garantált díjazású projektek esetében a Megrendelőnek előre utalással rendeznie kellene az összeget. Egy ötlet a megelőzésre: a megrendelőknek a pályázat kiírásakor kötelező lenne bizonyos összegű előleget befizetniük, amely biztosítja a pályázat díjazását. Ez az előleg lehetne egy külön letéti számlán lenne kezelve, és csak akkor kerülne vissza a megrendelőhöz, ha valamilyen objektív okból a projekt nem zárul le. Szerintem ez szerződésben simán kiköthető lenne. Plusz, az előleg nem minősül végleges bevételnek, amíg nem kerül kifizetésre a nyertes pályázónak, így külön adózási szabályok szerint kezelhető. Mit gondoltok? Más megoldást nem látok, ugyanis ha nincs pénze betéve a cégnek, sajnos bármelyik későbbi megrendelő megteheti azt, hogy csak úgy eltűnik.

Kedves Kreatív!

Köszi a valóban konstruktív meglátást. Nem tudom, milyen adózási különszabályok vonatkoznának erre a precedensre, és az milyen plusz költségekkel járna a megbízók, illetve a mi részünkről (számlakezelési adminisztrációs költségek, új szerződések, új ÁSZF, stb.). Gondolom csak a garantált díjazású pályázatokra gondolsz, máshol teljesen indokolatlan. Egyébként továbbra sem érzem, hogy ez valós probléma lenne, milve a garantált pályázatok 99%-a gond nélkül lezárult, egy kirívó eset alapján nem kell működésbeli változtatásokat kitalálnia egy cégnek véleményem szerint, ami esetleg megbízókat ijeszthet el (érzetre magasabb kockázat), többletköltséget generál stb. Ahogy Róbert mondta, valóban volt még egy ilyen előfordulás, vagy max kettő, de akkor a száűzalék lecsökken 95%-re. (Ez egyébként még nincs lefutva, azért is hagyjuk itt felszínen saját érdekünkkkel szembemenve (mivel így szem előtt van), mert egyelőre nem adtuk fel. Múlt héten telefonon próbáltam elérni a megbízót, az imént pedig ismét megkerestem, miután visszahívást nem kaptam múlt héten.

Írod, hogy objektív indokkal lehetne elállni tőle. Egyrészt ezek körét ki és milyen módszertan alapján tudná meghatározni, másrészt ki nyomozná ki és milyen jogkörrel felvértezve, hogy valóban ilyen indok fennáll-e. Ami a problémát okozza, az nyilvánvalóan a következő: A megbízó garantálta a díjazást, de egyik munka sem nyerte el maradéktalanul a tetszését, ezért vonakodik az összeg kifizetésétől. Ha lenne letéve letétbe némi plusz pénz, ez a helyzet akkor is fennállna, szóval preventív jellege nem lenne. Ugyanúgy nem akarna kifizetni mondjuk 50.000 forintot (előlegen felüli összeg), mint a jelenlegi teljes összeget.

És mielőtt az merülne fel, hogy akkor valamelyik kreatív megkaphatná a "bennragadt" összeget, mi alapján dőlne el, hogy ki legyen az (lehetnek azonos pontszámok, ilyenkor a megbízók nem kommunikálnak, lehet, hogy egy ilyen jelölést sem lehet kicsikarni belőlük, elosztani költséges és fölösleges stb stb.) Plusz szerintem etikailag sem lenne ez rendben, mert attól, hogy a megbízó ezt garantálta, a szerinte nem jól teljesítők közül nem lehet mondani egy olyan embert, aki ezt "megérdemelné", hisz nem volt megfelelő a munka.

Kedves Gergely!

Köszönöm a kimerítő választ! :) Nagyon nem egyszerű kérdés ez sem a Ti szempontotokból, sem pályázó szempontból. Mivel új vagyok az oldalon, ezért túl sok belelátásom nincs a megelőző projektekre, ha tényleg ilyen az arány, akkor az valóban nagyon szuper! Viszont, ha jól értem, a többi esetben is csak a megbízók korrektsége miatt nem fordult elő ilyen helyzet, ami valljuk be, nem egy túl biztató jó szempont pályázóként.

Itt az élő példa, hogy sajnos van egy ilyen "rés" a rendszeren, amit - tegyük félre, hogy milyen okból, mert nem releváns - bármelyik jövőbeni rafinált megbízó kihasználhat. Ezért is írtam hozzá a beszélgetéshez, mert bár nem pályáztam, de lehet érdemes lenne preventív megoldáson gondolkodni, de persze olyanon, amiben a Kreanod sem szenved semmi pénzügyi hátrányt. Természetesen kizárólag a garantált díjazásos projektekről beszélek most.

"Ami a problémát okozza, az nyilvánvalóan a következő: A megbízó garantálta a díjazást, de egyik munka sem nyerte el maradéktalanul a tetszését, ezért vonakodik az összeg kifizetésétől. Ha lenne letéve letétbe némi plusz pénz, ez a helyzet akkor is fennállna, szóval preventív jellege nem lenne. Ugyanúgy nem akarna kifizetni mondjuk 50.000 forintot (előlegen felüli összeg), mint a jelenlegi teljes összeget. És mielőtt az merülne fel, hogy akkor valamelyik kreatív megkaphatná a "bennragadt" összeget, mi alapján dőlne el, hogy ki legyen az" - Ezzel kapcsolatban azt gondolom, hogy lehet érvelni azzal, hogy a garantált díjazású munkáknál jellemzően több, mint 100 beküldött munka érkezik be átlagosan, ellenben ennyi pénzért 1, de jobb esetben is max 2 szabadúszót tudna felbérelni, ahol ugyanúgy fennáll az, hogy nem tetszik a munka, a munkadíjat pedig úgyis ki kell fizetni.
A bekért előleg egy bizonyos részét (ez lenne ami ténylegesen garantált díjazás) ki lehetne hirdetni egy közösségi szavazás győztesének. Van ötletem, hogy hogyan lehetne ezt igazságos módon levezényelni: X idő elteltével a pályázat a megbízó visszajelzése nélkül is lezárul (akár ugyanígy manuálisan, hogy kirívó esetben felül lehessen írni a döntési idő hosszát). Ebben az esetben, ha nincs győztes választva, megjelennek a munkák megtekintésre, ahol a kreatívok egymás munkáira (kivéve a sajátjukra) szavazhatnak. A kreatívok kiléte egymás előtt is továbbra is rejtve maradna. Ahhoz, hogy mindenki értesüljön erről, egy automatikus üzenet érkezne a beküldőknek akár emailben is, hogy a pályázat győztes hirdetése nélkül automatikusan lezárult, a munkákra való szavazás megnyílt. Annak érdekében, hogy elkerüljük azt, hogy a kreatívok nagy része nem szavaz, csak az a kreatív kaphatná meg a díjat, aki legalább 1 másik beküldött munkára leadta a voksát. A közösségi szavazásnál nem pontrendszert használnék, hanem mondjuk egy szimpla "szavazás" gombot. Az a pályázó nyerne, akinek a munkája a legtöbb szavazatot kapta a kreatívoktól és ő is leadta legalább 1 munkára a szavazatát.

Ennek a gyakorlati megvalósításában sajnos nem tudok segíteni (programozás, automatizálás stb.), de ha tudok, szívesen segítek ötletekkel akár egy másik platformon privátban, hogy kitaláljunk valami megoldást, ami mindenkinek járható.

Üdv,
Dani