Pályázatok
Járdagrafika felirat
Koncepciók (129)
Oldalak
Feladat leírása
A piaci helyzet ismertetése helyett néhány olyan számot szeretnénk megosztani, amely által érthetővé válik, hogy miért fontos a lehető legtöbb csatornán elérni a közlekedés különböző résztvevőit - jelen esetben a gyalogosokat:
A KTI (Közlekedéstudományi Intézet) kutatása által vizsgált időszakban (2014. és 2018. között) az országban történt balesetek számának körülbelül 14%-át tették ki a gyalogos balesetek. Ez 2018-ban 2234 olyan balesetet jelentett, mely során gyalogos, vagy gyalogosok sérültek meg.
A gyalogosok sérülésével járó baleseteket fő típusait vizsgálva megállapítható, hogy legnagyobb arányban „gyalogos elütése útkereszteződésben kijelölt gyalogátkelőhelyen” fordult elő, ez az arány a vizsgált időszakban szinte folyamatosan növekedett. 2018-ban a gyalogos balesetek 24,2%-a volt ilyen típusú baleset. Emellett 3 további baleseti típus aránya emelkedett ki számottevően: a gyalogosok elütése útkereszteződésen kívül (2018-ban a gyalogos balesetek 19,3%-a), gyalogos elütése nem útkereszteződésben kijelölt gyalogos-átkelőhelyen (2018-ban a gyalogos balesetek 17,8%-a), valamint az egyéb közlekedési baleset gyalogossal (2018-ban a gyalogos balesetek 18,8%-a). A leggyakoribb gyalogos baleseti típusok között tehát többször is előfordulnak a különböző gyalogos-átkelőhelyeken történt esetek.
A belterületi gyalogos balesetek jelentős hányada történt kijelölt gyalogos-átkelőhelyen, ez 2018-ban például a gyalogos elütéssel járó balesetek 47%-át jelentette. Ráadásul a kijelölt gyalogos-átkelőhelyen történt balesetek aránya a gyalogos elütéseken belül szintén növekvő tendenciát mutatott.
2014. és 2018. között kijelölt gyalogos-átkelőhelyen történt balesetekben 140 fő vesztette életét, 1647 fő súlyos, 3238 fő könnyű sérülést szenvedett.
Feladat leírása
A HRSP (Hungarian Road Safety Partnership - Partnerség a Közlekedésbiztonságért Egyesület) 2000-ben kezdte meg működését Magyarországon, akkor még GRSP (Global Road Safety Partnership) néven, munkáját a kezdetekben a genfi központ tanácsadója segítette. A közép-kelet-európai régió több országának az Európai Unióhoz történő csatlakozásakor a nemzetközi GRSP szervezet azt a döntést hozta, hogy az új EU-tagállamokban önálló nemzeti GRSP Szervezetek jöjjenek létre azzal a céllal, hogy segítsék a kormányzati, a civil és az üzleti szektor együttműködését a közlekedésbiztonság javítása érdekében.
Az egyesület már régóta használja a „Nézz körül!” járdagrafikát, amit napjaink jellemző magatartásformája miatt kezdett el alkalmazni, vagyis azért, mert a gyalogosok nagyon sok esetben a telefonjukat nyomkodva közlekednek, így alapvetően lefelé néznek – éppen ezért egy közlekedési táblával kevésbé lehet megszólítani őket.
Feladat leírása
A járdagrafika egészét szeretnénk megújítani, oly módon, hogy maradjon a stenciles megoldás, vagyis a felfestése egyszerűen megvalósítható legyen. Ebben a pályázatban a grafikán most szereplő „Nézz körül!” feliratra várunk olyan javaslatot, amely hasonlóan rövid, és hatékonyan hívja fel a figyelmet annak fontosságára, hogy a gyalogosok óvatosan, körültekintően kezdjék meg az átkelést . hosszú, összetett mondatok számára nincs hely, egyszerű, frappáns, figyelemfelkeltő és akcióra (körülnézés) felhívó szövegre van szükség!
A grafikára külön pályázatot írunk majd ki!
---------------------------------------------
A pályázat tárgya kizárólag szövegírás, grafikai tervezést önszorgalomból tilos végezni.
KreaNod csapat
Feladat leírása
Legfontosabb célunk természetesen az, hogy a grafikát észlelő gyalogosok figyelmesebben keljenek át az úttesteken, és így csökkentsük a gyalogos átkelőhelyeknél történő balesetek számát.
Feladat leírása
A gyalogosan közlekedők
Feladat leírása
Az Egyesület elkötelezett a közúti közlekedési áldozatok és sérültek számának csökkentésében.
Feladat leírása
A HRSP a különféle figyelemfelkeltő kampányok (mint amilyen a biztonsági öv használatát ösztönző tábla, vagy a gyalogos átkelőhelyek elé felfestett "Nézz körül!" járdagrafika) mellett kutatásokat is végez, valamint rendszeresen méri a kampányok hatékonyságát, annak érdekében, hogy a kitűzött céljait a lehető leghatékonyabban valósíthassa meg.
Feladat leírása
A járdagrafikát kísérleti jelleggel fújjuk majd fel néhány zebrához, a pontos helyszínek egyeztetése folyamatban van.
Feladat leírása
Olyan figyelemfelkeltő, stencilek segítségével egy színnel felfesthető járdagrafika terveket várunk, ami alkalmas arra, hogy az eleve lefelé néző gyalogosok figyelmét magára vonja, és gyorsan, hatékonyan közvetítse az üzenetet, ami lehetőleg azonnal cselekvésre is ösztönzi őket, vagyis: megállnak, és a figyelmüket a telefon képernyőjétől elszakítva meggyőződnek arról, hogy biztonságosan átkelhetnek az úttesten.
Feladat leírása
Morbid, túl durva megfogalmazás
Hozzászólás