Pályázatok

BlackHat fotó logótervezés. A briefben izgalmas részletek!

Logó design
-
BlackHat
50.000 Ft
Hátravan:
1 nap 5 óra
Követő: 105
sirelancelot

Megbízó

38

Hozzászólás

36%

Értékelt koncepció

4 nap 5 óra

Utolsó aktivitás

Koncepciók (121)

Anonymous
Beküldve: 2020. 09. 22.
?
?
-
Anonymous
Beküldve: 2020. 09. 22.
?
?
-
Anonymous
Beküldve: 2020. 09. 21.
?
?
-
Anonymous
Beküldve: 2020. 09. 21.
?
?
-
Anonymous
Beküldve: 2020. 09. 21.
?
?
-
Anonymous
Beküldve: 2020. 09. 20.
?
?
-
Anonymous
Beküldve: 2020. 09. 20.
?
?
-
Anonymous
Beküldve: 2020. 09. 20.
?
?
-
Anonymous
Beküldve: 2020. 09. 20.
?
?
-
Anonymous
Beküldve: 2020. 09. 19.
?
?
-
Anonymous
Beküldve: 2020. 09. 19.
?
?
-
Anonymous
Beküldve: 2020. 09. 18.
?
?
-

Oldalak

Feladat leírása

Piaci helyzet: 

Mindenki ért a fotózáshoz, akinek legalább egy 12Mpx-es mobilkamerája van. Rengeteg az eszkimó és egyre kevesebb a fóka, amit tetéz az is, hogy boldog-boldogtalan bedől azoknak a fotósiskoláknak, akik azt ígérik, néhány hét alatt profi esküvői/rendezvény/természetfotóssá változtatnak nagyjából bárkit.

Ahhoz, hogy a fotózásból legálisan keress pénzt viszont valamilyen államilag elismert képzésben kell részt venned. Ezt a néhány napos gyorstalpalókkal nyilván nem kapod meg, de erről hallgatnak a himihumi iskolák.

Az is nyilvánvaló, hogy nem a papír tesz mesterré a szakmádban - ezt Nektek, mint gyakorló kreatívoknak nem kell magyarázni -, hanem a szemlélet, a kreativitás, a gondolkodásmód, az egyedi látásmód, és természetesen a technika magas szintű művelése.

A fentiek következménye, hogy sok olyan fotós van, aki vagy fű alatt, nem hivatalosan fotóz, vagy éppen hivatalosan végzi a tevékenységet, de nem feltétlenül - persze ez is ízlés kérdése - magas szinten. Emiatt a fotós szakmában is van árverseny (nem is kicsi), ami természetesen azokat érinti hátrányosan, akik sokat invesztálnak a szakmába/hivatásba. Az eszközök ára horribilis (minőségi kamera + lencsepark + egyebek); több milliós tétel, ezen kívül folyamatosan képezni kell magunkat a változó ízlésnek megfelelően.

Összefoglalva: nagy a verseny (nem éppen kék óceán, amiben úszni tanulunk), az árszinvonal és a minőség csökken, és ebbe a medencébe akarunk beugrani egy nem egyedi, de azért a magasabb minőséget képviselő márkával.

Feladat leírása

Megbízó bemutatása: 

Nóri és Joe vagyunk, akik sok-sok éve hobbifotózunk. Nem vagyunk szupersztárok (még), de komolyan gondoljuk a fotózást, ráadásul imádjuk is mindketten.

Nem az anyagi szükségleteink miatt fogunk a fotózással profi szinten foglalkozni, hanem azért, mert ez egyrészt szerelem, másrészt eleget tapasztaltunk már ahhoz, hogy végre a hobbink legyen a hivatásunk is. Nóri joggal foglalkozik, Joe volt már az akasztott emberen kívül szinte minden: zenetanárként kezdte felnőtt pályafutását, majd az értékesítésben dolgozott évekig. Jelenleg online marketing a fő csapásirány egy ügynökségnél.

A fotózást gyerekkorunk óta "műveljük" amatőr szinten, viszont egy éve egy fotós OKJ tanfolyamra járunk, mert tényleg komolyan gondoljuk ezt a hivatást. Sokat olvasunk, múzeumokba, kiállításokra járunk, imádjuk a zenét és a művészeteket. Talán egy kicsit a látásmódunk is predesztinál erre (Joe 10 éves kora óta zenélt és a zeneművészeti főiskolán végzett kürttanár és kamaraművészként).

A tudatos fotózást az OKJ-s tanfolyamon tapasztaltakkal kezdtük komolyabban magunkévá tenni és ekkor is fogalmazódott meg bennünk az igény, hogy ne csak papírunk legyen róla, hanem ez a közös szenvedélyünk akár életmódszerűen, szakmaként/hivatásként is beépülhetne az életünkbe.

Komolyan gondoljuk ezt az elhatározásunkat, ezért időt, pénzt és energiát fektetünk a fejlődésünkbe. Még nem vagyunk profik, de magunkat ismerve hamarosan ez már csak múlt idős kijelentés lesz.

Az, hogy mi a megkülönböztető jegyünk (nevezzük ezt a versenytárs alapú pozicionálásnak), a "Feladat" fejezetben fejtjük ki bővebben.

Feladat leírása

Feladat: 

Szerintem mindenki ismeri Antoine de Saint-Exupéry Kis herceg című könyvét. Ezen belül is a kalapos sztorit. Ha esetleg nem, akkor ideillesztem:

"Hatéves koromban egy könyvben, mely az őserdőről szólt, és Igaz Történetek volt a címe, láttam egy nagyszerű képet. Óriáskígyót ábrázolt, amint egy vadállatot nyel el. A könyvben ez állt: "Az óriáskígyó egészben, rágás nélkül nyeli le zsákmányát. Utána moccanni sem bír, és az emésztés hat hónapját végigalussza." Akkoriban sokat tűnődtem a dzsungelek kalandjain, és egy színes ceruzával nekem is sikerült megrajzolnom első rajzomat. Remekművemet megmutattam a fölnőtteknek, és megkérdeztem őket, nem félnek-e tőle. - Miért kellene félni egy kalaptól? - válaszolták. Az én rajzom azonban nem kalapot ábrázolt. Óriáskígyót ábrázolt, amint épp egy elefántot emészt."

Számomra (Joe) a történetnek az a tanulsága, hogy nem biztos, hogy amit látunk, az a valóság teljes egésze. Lehetnek olyan részletek, amelyek csak akkor bomlanak ki, ha jobban megismerjük amit látunk és túllépünk azokon a korlátokon, melyeket korábbi tapasztalataink/mentális modelljeink alapján felépítettünk magunkban.

A fotózás - ha jól csinálod - többről szól, mint a látvány leképezése. Amikor lefotózol egy pillanatot, akkor abban egy történet egy adott jelenetét "fagyasztod meg", de a történetnek van eleje és van vége is. A fotóban valamennyire ezt a történetet meséled el.

Más megközelítésből: ha látsz egy sík felületre rajzolt négyszöget és egy kört, az első ránézésre pontosan egy négyszögnek és egy körnek tűnnek. De ha megváltoztatod a nézőpontodat, akkor lehet, hogy egy házat látsz felülnézetből egy mellette álló fával...

A BlackHat esszenciája pontosan ez a látásmódbéli különbség: nemcsak azt akarjuk megmutatni egy fotón (legyen az egy portré, egy tájkép, egy városkép részlete, vagy egy jegyesfotó), hogy az adott pillanatban mi történik, hanem azt is, hogy mindezt lehet más nézőpontból is meglátni, átélni. Keressük azokat a beállításokat, melyekkel a fotó lehet egy történet része is, vagy egy olyan perspektíva, amiből a világ izgalmasabbnak, különlegesebbnek látszódik.

Ezért BlackHat, ezért egy kalap, ami valójában egy anakonda, amely egészben lenyelt egy elefántot. Ezt az életérzést, ezt a gondolatvilágot szeretnénk, ha a logo tükrözné. A márkaesszencia, ha meg kellene fogalmazni, akkor ez lenne:

"Olyan pillanatokat rögzítünk, melyek történeteket mesélnek el. Úgy, ahogyan még soha nem láttad”

Szlogenünk: (ha már mese, és minden mesének az eleje így kezdődik: az Óperenciás tengeren is túl...) "A láthatón is túl"

Ezért fotózunk úgy, hogy minden kép előtt eszünkbe juttatjuk a négyszöget és a kört, ezért nézünk minden fotó elkészülte előtt körbe, le, és föl és a hátunk mögé. Ezt szeretnénk, ha - nem is direkten - az ügyfelünk megérezné.

Feladat leírása

Célkitűzés: 

Tudjuk, hogy önmagában egy zseniális logo nem fogja az üzletet eladni, és nekünk kell megfelelni annak a képnek, amit a vevő fejében elültettünk. Nem lehet a vizuális ábrázolás és a valóság között egy olyan gap, ami hiteltelenné teszi a vállalkozást, az üzletet, a márkát.

Éppen ezért azt nem várjuk/nem várhatjuk el, hogy a győztes mű önmagában eladja a szolgáltatásunkat, de azt mindenképpen szeretnénk, ha a logo látványának feldolgozása egy minimális kognitív erőfeszítésbe kerülne a néző részéről. Jó lenne, ha előhozná azt a feelinget, ami a Kis herceg olvasása közben mindannyiunkat átjárt, mikor először láttuk a "kalapos" képet, majd, amikor kiderült számunkra, hogy valójában mi is a kép "megfejtése". Szeretnénk, ha az "aha-élmény" megfogalmazódna a logo kapcsán, vagyis nem lenne jó, ha valamilyen teljesen elvont ábrázolás lenne.

Tudjuk, hogy ma egy átlagember nem akar/nem képes a bonyolult, összetett gondolkodásra, ezért nem várhatjuk el, hogy percekig gondolkodnia kelljen a látványon. Tehát - amellett, hogy minimálisan kelljen az agyat használni - jó lenne, ha a felismerés - a BlackHat korábban megfogalmazott jelentéstartalma - azért 1-2 mp-en belül megtörténne.

Mivel a sztorit tényleg majdnem mindenki ismeri - legalábbis a mai 30-50-es generációból - valószínűleg ez nem lesz akkora kihívás.

Feladat leírása

Célközönség: 

Tudjuk, hogy a fotózásnak vannak olyan ágai, melyekből - bár nagyon látványosak és/vagy kreatívak -, egy-két kivételes fotóson kívül megélni nem éppen lehet (ilyen pl. a természet/makrofotózás), ezért a kreatív művészet, a "manufaktúra" helyett/mellett nekünk is el kell vállalni a "tömegtermelést".

Éppen ezért több célcsoportunk is van, de szerintünk számukra a fent megfogalmazott márkakoncepció/márkaesszencia vélhetően egyaránt vonzó lehet.

Üzletileg a portré-, esküvő-, jegyes-, terhes-, és babafotózás az elsődleges kör, amiben nagyobb volumennel számolunk. De a modell/budoir/divat-, étel/tárgy-, épület/enteriőr fotózás is cél. Mivel ketten vagyunk, van, amelyik terület egyikünknek, van, amelyik másikunknak "fekszik" jobban.

A demográfia lényegében nem szempont, hiszen fotózást a fiataloktól az idősekig bárki megrendelhet. A kommunikációs stílus más tészta, viszont az 50-es korosztályig gyakorlatilag már minden különösebb megütközés nélkül lehet tegeződni, lazulni, főként azért is mert ügyfeleink jelentős része az internetről fog megtalálni minket. Az interneten pedig a tegeződés teljesen elfogadott (ld. pl. social média kommunikáció).

Feladat leírása

Ígéret/támogatás: 

Szerintünk a márkaesszencia illetve szlogen sokat elmond rólunk. Azt ígérjük, amit ott megfogalmaztunk: olyan fotókat készítünk, melyek különlegessé teszik a megrendelőt/fotóalanyt/eseményt. Szebbnek, jobbnak fogja látni magát ezeken a képeken, örömöt fog érezni, amikor visszanézi őket és szívesen, boldogan osztja meg barátaival, rokonaival, ismerőseivel. Még évek múltán is örömöt, nosztalgiát érez, amikor a fotóinkat előveszi és megnézi.

Feladat leírása

Márka jellemzése: 

Filozofikusak vagyunk; szeretünk az "Élet Nagy Kérdésein" merengeni, gondolkodni, beszélgetni, vitatkozni, eszmét cserélni. Ugyanakkor fiatalosak és lazák is; nem riadunk meg különleges dolgoktól, de nem vagyunk mindenbe beleugrók. Teret engedünk a rugalmasságnak, de nem vagyunk szabadosak: a szabadságot mindennél többre tartjuk, de figyelünk arra, hogy másokét ne korlátozzuk. Humor nélkül nem tudunk élni, de azt gondoljuk, hogy humor nélkül nem is érdemes élni. A márkánk ennek megfelelően fiatalosan szabad, rugalmas, laza, kreatív, de van értékrendje, amitől némileg konzarvatív is. Már ha a minőséghez való ragaszkodást lehet konzarvativizmusnak nevezni.

Feladat leírása

Médiaterv: 

A logo-t elsősorban az interneten szeretnénk felhasználni (weboldal, vízjel a fotóinkon stb), illetve olyan tárgyakon, melyeken a megrendelőnek átadjuk az elkészült képeket (ezek praktikusan pendrive-ok lesznek). A későbbiekben szeretnénk majd kisarculatot is terveztetni, ami már magába foglalja a névjegykártyákat, a saját pólóink/sapkáink szitanyomását, esetleg az átadott fotókat tartalmazó pendrive-ok dobozainak, albumoknak a vizuális megjelenését is.

Feladat leírása

Stílus: 

Nincs megkötésünk stílusban. Alapvetően mindenevők vagyunk; szeretjük a barokk templombelsőket is, de egyik nagy kedvencünk Monet. Ugyan úgy tudjuk értékelni egy Pozsonyi úti lépcsőház hangulatát, mint az Eiffel toronyét. El tudjuk képzelni magunkat egy hobbitházban is, de nem utasítanánk vissza egy manhattani loft lakást sem. Imádjuk a virágok színességét, de egy fekete-fehér Henry-Cartier Bresson fotóért is tudunk rajongani. A lényeg, hogy a munka legyen igényes, szép, kreatív, és ragadjon meg a hangulata. Szeressük első látásra. És monokrómban is mutasson jól, vagy legyen monokróm változata is, amit egyszínű nyomtatásban is lehet használni.

Feladat leírása

Kerülendő: 

Szerintem nagyjából lejött az eddigiek alapján, hogy kik vagyunk és mit szeretnénk. Ha kicsit hosszabb/terjengősebb a leírás, az csak azért van, hogy jobban megismerj minket, jobban értsd mit szeretnénk, hogy ne legyenek később félreértések, egymás melletti elbeszélések. Azt már látod, hogy alapból sok mindenre nyitottak vagyunk. Ha mindenképpen még el kell mondanunk olyan elkerülendőket, melyek a fentiekből nem nyilvánvalóak, akkor azt mondanánk, hogy a márkánk nem viseli el az obszcenitást, az ízléstelenséget, a mások elutasítását, a kirekesztést.

Reméljük ugyanakkor, hogy a fekete-fehér ma még elfogadható bárki számára és nem esünk át a másik oldalra (nem leszünk attól rasszisták, ha ff-ben is tudunk gondolkodni). Ez persze már vicc :)

Ami viszont nem vicc: légy egyedi! Nyilván nem lehet teljesen különbözni mindenkitől, de azért a terved/pályázatod ne egy már létező vizuál átvétele (csúnyán szólva: lenyúlása) legyen.

Feladat leírása

Egyéb ismérvek: 

Ha bármi nem világos, lehet bátran kérdezni. Nem ismerjük ezt a felületet annyira, hogy tudjuk a korlátait, de ha nem értesz valamit, vagy plusz infóra van szükséged és lehetőségedben áll kérdezni, akkor tedd meg. Más felületeken is elérsz minket, amihez nagyon még kutatnod sem kell. A jelszó: BlackHat-Photo, vagy black_hat_photo.

Fórum

Sziasztok!
A logó mellett BlackHat fotó, vagy BlackHat photo, vagy Black Hat fotó, vagy Black Hat photo formát lehet feltüntetni? Ha nem találtam el, akkor hogy szeretnétek?
köszi!

Kedves Kreatívok!

A pályázat határideje 10 nappal kitolódott, ezzel a kiírás újraindult.

Az jó, mert van új ötletem :)

Fórum (3)