Blog
Már az oldal tervezésekor egyértelmű volt, hogy ha sikerül összegyűjtenünk egy kreatív közösséget, akkor megpróbáljuk őket néha a jó cél érdekében is „bevetni”. Persze soha nem volt cél, hogy folyamatosan karitatív pályázatokat írjunk ki, és továbbra is évente csak egyet tervezünk egy általunk kiválasztott szervezet számára. Ebben tehát biztosak voltunk mindig, azt azonban nem gondoltuk, hogy az első évünkre visszatekintve pont a jótékonysági pályázat eredményére lehetünk majd a legbüszkébbek.
A szép célok, magasztos gondolatok mellett mégis sikerült egy valóban nagy horderejű alkotást letenni az asztalra. Mentő Márton személyében Kovács Hunor Lászlónak köszönhetjük, hogy bármi is legyen a KreaNod sorsa, már biztosan elmondhatjuk: Megérte létrehozni. Márton nemcsak a gyerekeket vidítja fel plüssfigura formájában, de a Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat Közhasznú Alapítvány is rengeteg helyen valóban fel tudja használni, és a jórészt az 1%-ok felajánlásából származó forrásaikhoz is hozzá tud járulni. Több lett tehát, mint egy aranyos kis figura.
Mentő Márton plüssfigura formájában
Nemrég mi is megbizonyosodhattunk erről az alapítvány támogatóinak szervezett díszvacsorán elhangzott beszámolókból. (Amely szintén támogatás révén vált lehetővé, természetesen nem költöttek erre pénzt.) A büszkeség helyett azonban egy adat rögzült kifejezetten a fejünkben: A Szent Márton Gyermekmentők – teljesen megérdemelten – harmadik helyen állnak a felajánlott 1%-ok listáján a felajánlók számát tekintve. Igen ám, de a sokkoló tény, hogy mindehhez 20.000 ember 1%-a elegendő. Tekintve, hogy nagyjából 3,5 millió SZJA bevalló van Magyarországon , ez elenyésző szám. Sajnos még mindig nagyon kevesen foglalkoznak azzal, hogy felajánlják a saját 1 százalékukat valamilyen szervezetnek – amely így szintén az állami kasszába vándorol –, pedig nem megerőltető néhány számot beírni a megfelelő rubrikába.
Kovács Hunor László, Mentő Márton alkotója, és Szöllősi Gergely, a KreaNod ügyvezetője az új, miskolci illetőségű mentőautóval
Természetesen érdemes némileg utánanézni, hogy kinek ajánljuk fel a saját részünket (a nemrég botrányba keveredett Gyermekrák Alapítvány például az első azon a bizonyos listán), de a lényeg, hogy akár a gyerekek, akár a betegek, akár az állatok, akár a hajléktalanok ügyét is érezzük közel magunkhoz, ne maradjon üresen a felajánlásra szolgáló űrlap! Ízlelgesd csak ezt az adatot újra kedves olvasó: 20.000 fő elég a harmadik helyhez, miközben 3,5 millió a merítés! (És mindez sajnos nem annak köszönhető, hogy ennyire eloszlanának a felajánlások.) Szenteljünk erre egy kis időt az adóbevallás idején!
Mentő Márton egy városszerte látható plakáton, amely jótékonysági rendezvényre invitál
A tavalyi év kitermelte tehát Mentő Mártont, így itt az ideje továbblépni. Mi már tudjuk, mely szervezettel karöltve fogunk karitatív pályázaton dolgozni idén, a feladat előkészítése folyamatban is van. Izgatottak vagyunk, mert az előző alkalommal sokkal kisebb volt a közösség, kevesebben ismertek minket. Ezúttal is elsöprő eredményre számítunk, és elhihetitek, a most terítékre kerülő szervezet is olyan lesz, amelyre minden jó érzésű ember azt tudja mondani, hogy szívesen támogatná munkájukat. Meglesz rá a lehetőség, mindenkire számítunk!
Hozzászólások:
Új hozzászólás