Blog

Így lehet sikeres egy pályázat – Interjú Déber Gábor megbízóval
2013. december 17. kedd 11:44
Címkék: 

A KreaNod ugyebár csak egy keretrendszert jelent megbízók és kreatívok hatékony együttműködéséhez. Mivel a mederbe terelés nem csak kötelező érvényű szabályokat jelent, ezért a feleken is múlik egy-egy pályázat sikeressége. A megbízók többféleképpen ébreszthetik fel a kreatívok érdeklődését, és ezek közül talán a legfontosabb a hozzáállás, a kommunikáció. Déber Gábor fiatal vállalkozóként nem tudott csillagászati összegeket felajánlani díjazás gyanánt, mégis sokan dolgoztak vele együtt szívesen. Megpróbáltunk utánajárni, mi lehetett ennek az oka. Kiderült, hogy semmi ördöngösség.

A KreaNod rendszere még újdonságnak számít itthon. Mi vitt rá, hogy kipróbáld ezt az együttműködési formát a kreatívokkal, ráadásul pont a saját arculatod kialakítása során?

Egy barátom beszélt erről a lehetőségről, sokat gondolkodtam és rengeteg korábbi pályázatot is végignéztem. Tetszettek a beküldött munkák, mert rengeteg különböző stílusú megoldást láttam. Ez volt az, ami leginkább megfogott. Ha egy saját elképzelést egy designerrel próbálok megvalósítatni, az jelentősen beszűkíti a
lehetőségeket, rengeteg kommunikációt és időt igényel. Ráadásul nem is olcsóbb! Egy teljesen új arculat megvalósítására szabad kezet adva a kreatívoknak talán merész döntés, de azt tapasztalom, hogy ilyen esetben nem szabad bekorlátozni senkit, mert ilyenkor kel szárnyra az elme. Még nem bántam meg, ha így döntöttem. (Most sem.)

Minden beküldött munkával foglalkoztál. Általában reggel. Hogy ítéled meg, sok időt kellett a pályázatra fordítani?

Igen, reggel szeretem elintézni a fontos dolgokat, amíg még nem fáradtan kell gondolkodnom. Minden munkát megköszöntem, és jeleztem, hogy tetszik-e vagy sem. 1-1 két soros komment megírása egyáltalán nem sok idő. Több mint 80 megoldás érkezett, az utolsó pár napban naponta 5-10 db is. Itt azért már lelassult a kommunikáció a részemről. :)

Egy sajátos értékelési szisztémát alkalmaztál végig, és folyamatosan alakítgattad a pontszámokat, szűkítetted az esélyesek körét. Magadtól találtad így ki, vagy olvasgattál a blogunkból? Beváltotta a reményeket ez a rendszer?

Sokat bújtam a blogot, elég jó felépítésű, és rengeteg hasznos információt tartalmaz! Az értékelésnél egy sajátos módszert alkalmaztam, mivel nem tudtam mire számítsak. Kivártam az első hetet, ekkor már elég sok megoldás érkezett, és azok közül, amelyek a legjobban tetszettek 7 pontot kaptak, a többi kevesebbet. Majd ezek közül úgy szelektáltam, hogy akiket továbbjuttattam, azoknak 8 pontot adtam, és így tovább. Ezzel a módszerrel elkerültem, hogy lefelé kelljen változtatni a pontszámokat, és számomra átláthatóvá tettem a munkákat, és a Kreatívok is kaptak visszajelzést.

Írtál azoknak is, akiknek a munkája nem tetszett, és ráadásul nem is sablonüzenetet. Mit tapasztaltál, volt ennek foganatja?

Igen, azok a kreatívok, akik rossz irányba indultak el először, újabb és újabb terveket küldtek. De ezt csak a hasonló stílusú munkákból következtettem, mivel a kreatívok nevét nem tudhattam, amíg nem volt meg a győztes.

Volt-e bármilyen rossz tapasztalatod az együttműködés során?

Rossz tapasztalat? Nem igazán. Inkább csak saját részről, az igyekvő Kreatívoknak nehéz megmondani, hogy kaptam jobb megoldást is úgy, hogy megmaradjon a lelkesedésük.

Mit tanácsolsz a későbbi megbízóknak?

A megfelelő pályázat kiírása nagyon fontos. A kreatívoknak meg kell ismerni a megrendelőt, és azt, amit képvisel. Ha újrakezdhetném, valószínűleg töltenék fel egy erre készült videót, vagy többet írnék magamról, hogy a munkák még jobban tükrözzék azt, ami én vagyok, vagy ahová tartok...

Gábor végül ilyen munkákból válogathatott: