Blog
Már az ötlet megszületésénél magától értetődő volt. A kreatívok rengeteget dolgoznak, de mindig csak egy nyer, hogy lehetne felhasználni a többi értékes munkát? A kezdőknek ugyan jó dolog, hogy dolgozhatnak ilyen megbízásokon, de nem az igazi, ha ezt nem tudják a maximálisan kiaknázni. Az volt a lényeg, hogy legyen akár amatőr, akár profi az illető, megmutathassa képességét olyan helyen, ahol lesz is foganatja.
Így néz ki a Kreatívok lista immáron teljes pompájában.
Miért nincs ennél hitelesebb?
Egy nálunk összeállított portfóliót nézegetve több dologban biztos lehet az ember, amiben máshol nem feltétlenül: Biztos, hogy az készítette a munkát, akinek a gyűjteményében megtalálható. Tutira nem scam, és nem a saját szórakoztatására követte el a kreatív, hanem éles megbízáson, valós megbízói igényekre válaszolva, brief alapján dolgozott. A legfontosabb pedig talán az, hogy az értékelést, véleményezést nem a nevének, a tapasztalatának, az ismerőseinek, de nem is a többi referenciájának köszönheti, hanem kizárólag a munkája minőségének. Ezek mind olyan tényezők ugyanis, amelyek ismerete egyébként hatással lenne egy-egy koncepció megítélésére. Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy a szakma egy nagy öregje nem adhat ki rosszat a kezéből, míg egy diák a jó munkájával maximum csak túlteljesítheti az elvártakat. Ennek ezennel lőttek. Mindenki inkognitóban marad ugyebár a pályázat végéig, értékelni vagy véleményt írni – ami egy most bevezetett funkció – pedig csak a győztes kihirdetése előtt tud a megbízó. Így előfordulhat, hogy egy másodéves diákot magasztal az egekig, ahogy az is, hogy egy 15 éves munkatapasztalattal rendelkező veteránnak ad alacsony pontszámot. Semmi más nem számít, csak ami az asztalra kerül. Így a hiteles, ami ugye már-már perverziónk.
Ezt látjuk, ha megnyitunk egy portfólió elemet.
Hogy lehet használni?
Természetesen nem mindegy, milyen formában kerül bele egy munka a kreatív portfóliójába, a lényeg mindig a részletekben bújik meg. Nem lehet minden ötlet egyformán jó, ezért nem lesz minden beküldött koncepció automatikusan a portfólió része. A kreatívok a pályázat lezárultával dönthetik el, hogy az arra beküldött megoldásukat megmutatnák-e a profiljukban is kiemelve. Mivel nálunk ugyebár koncepciók és nem egyszerű látványtervek vannak, nem mindegy, hogy mely munkafázisokat tartja alkotójuk nyilvánosságra érdemesnek. Csak a végeredmény tetszik, nem minden kép sikerült jól, netán túl sok van belőlük? Bármelyik megeshet, ezért gyakorlatilag szabad kezet adunk. A koncepció kiválasztása mellett az is megadható, hogy mely képek legyenek megjelenítve, ahogy döntés kérdése a leírás, az értékelés és a megbízói vélemény megmutatása is. Ki akarná kitakarni ezeket? Mindenkivel előfordulhat, hogy az egyik szívéhez nőtt munka nem nyeri el a megbízó tetszését, ezért arra alacsony értékelést kap. Ezzel nem kell egyet érteni, és az ötletet meg lehet mutatni a portfólióban úgy is, hogy az ott éktelenkedő alacsony pontszám nem látható. Így a megtekintők nincsenek negatívan befolyásolva, és számukra teljesen más megítélés alá eshet a munka.
A koncepciók összes eleméről eldönthető, hogy nyilvánossá tesszük-e.
Az a célunk, hogy olyanok is ütős portfóliót tudjanak létrehozni, akik esetleg nem nyernek egyszer sem. A szép munkákkal, statisztikákkal, dicséretekkel igen impresszív profilt lehet felépíteni, amit a Kreatívok listából könnyen meg is találhatnak az erre járó, szakember után kutató megbízók. Most rajtunk a sor, hogy itthon mindenki megtudja, hol lehet biztonságos keretek közt kreatívokat találni egyéni megbízásokhoz.
A profiloldalon megtalálható lista egy eleme a következőképp épül fel:
1. Koncepció címe 2. Koncepció kategóriája 3. Borítókép 4. Megbízói vélemény 5. Megbízói értékelés 6. Shortlistet, vagy győztest jelölő ikon 7. Megtekintések és tetszésnyilvánítások száma
Hozzászólások:
Új hozzászólás