Blog

A siker titka a már bizonyított kreatívok szerint
2013. július 4. csütörtök 11:56
Címkék: 

Minden sikeres kreatívnak megvan az állandó rutinja, amit követ egy pályázaton való részvételkor. Megkértük őket, hogy osszák ezt meg a közösség többi tagjával is.

A leghasznosabb tipp az lenne mindenki számára, ha legelőszőr mielőtt egy projektbe kezdene, elgondolkodna a saját kompetenciáin. Sok időt és erőfeszítést megspórol, ha tudja, mit tud teljesíteni. Pl. személy szerint a minimalista, egyszerű, absztrakt designokban vagyok jó, így meg se próbálom az olyan lógótervezést ahol kabalafigurákat kell rajzolni, mivel még nem vagyok arra felkészülve, és tudom, hogy van nálam jobb az ilyen stílusban. Inkább keresek olyan projekteket, aminél több az esély, hogy megnyerem. ---- RDStudio

Dolgozz többet, mint mások. Ásd bele magad rendesen egy projektbe, mert a tervek beküldése a kommunikációra is jó lehetőség, a kemény munka pedig mindig megtérül. --- af_design

Próbáld minél jobban megérteni mi a megbízó elképzelése. Nem véletlen áll a pályázati kiírás 10 pontból, gyakran a legfontosabb infót nem is a feladat leírásánál találod. --- bristolillustrator

Nagyon fontos, hogy olyan variánst adjunk le, ami nekünk is tetszik, ezért vagyunk designerek! (Ellenkező esetben későbbiekben nem szívesen fogunk vele dolgozni, és nem szívesen rakjuk majd bele a portfoliónkba). --- k.apor

Mindig támaszd alá a koncepciód rövid leírással is, amiben akár kételyeidnek is hangot adhatsz és leírhatod azt is, mik a további terveid. Ha az ötleted így sem kelti fel a megbízó érdeklődését, akkor nézz másik után. --- bristolillustrator

Skiccelj sokat, és elsőre csak annyira dolgozd ki terved, amennyire biztos vagy a dolgodban, de mindenképp legyen meggyőző már ebben a fázisban is. --- bristolillustrator

Csak olyan pályázaton szabad elindulni, amit szívesen csinálsz, és van rá jó ötleted! --- KaHaeL

Nem szabad egyből a photoshopot megnyitni. Olvasd el többször a briefet, nézz körül a piacon hasonló cégek között, majd ha úgy gondolod, mindenkiről mindent tudsz, akkor újra nézz meg mindent és közben már lehet agyalni a terveden. --- af_design

Ha a megrendelő nem írja ki, hogy kell egy 100 x 100 méret, akkor is nagyon ajánlott, hogy legyen ilyen méretű lógónk is, mert a méretek csalókák néha a szemnek, ezért jobb, ha van többféle méretben. Ez apró dolog, de igényességre utal, és sokszor már csak ez a siker kulcsa. ---- RDStudio

Fotót csak inspirációnak használj, ne körberajzolásra - ami a logókat illeti. A fotó megköt, és lehet, hogy megtalálsz néhány jó formát a képben, de Te nem leszel benne. --- af_design

Folyamatosan képezni kell magunkat, fejlődni, inspirációkat kell gyűjtenünk különböző oldalakról, de nagyon fontos, hogy soha nem szabad lemásolni egy már meglévő tervet! --- zsolesz94

Nem mindent kell készpénznek venni, amit a kiírásban olvasol. Ha van egy átütő ötleted, nyugodtan kockáztathatsz vele, hisz lehet, hogy a kiírók sem gondoltak rá. --- KaHaeL

A legfontosabb egy pályázaton való sikeres szereplésnek, hogy figyelmesen el kell olvasni a kiírást minimum 3-szor!  Adjunk ezután magunknak 2 nap gondolkodási időt (ha erre van lehetőség, és nem sürget a leadási határidő), majd készítsük el az első 3-7 variációt. --- k.apor

Ha a megrendelőnek érezhetően nem tetszik a terved (5-6 pontnál kevesebbet kapsz, nem ír részleteket, csak azt, hogy nem tetszik neki), érdemes kidobni, mert csak az időt pazarlod a finomítással. --- af_design

Nagyon oda kell figyelni a tipográfiára is. Nemcsak a választott betűtípusra gondolok ezzel. Az is fontos persze, de az apró hibák nagyon leronthatják egy ígéretes terv értékét és megítélését is. ---- Moongoose

Mindig legyünk udvariasak a klienssel, hisz ő a vásárló! --- k.apor

Néhány pályázatnál fontos lehet, hogy képzeld el, megvalósítható-e a terved. Legyél tisztában a technológiai feltételekkel, mert egy kiemelkedő ötletet is elvethet a megrendelő a technikai akadályok miatt. ---- Moongoose