Pályázatok

Torrente romkocsma arculati elemeinek kialakítása

Logó + Kiterjedt arculat design
-
Torrente Ruin Pub
132.000 Ft
Hátravan:
Sikeres
Követő: 33
Torrente

Megbízó

22

Hozzászólás

100%

Értékelt koncepció

11 hónap 3 nap

Utolsó aktivitás

Garantált díjazás
Promotálás
Garantált díjazásA megbízó lemondott a pénzvisszafizetési garanciáról, így a határidő lejártával mindenképp lesz győztes kihirdetve.
Pályázat promotálásaA pályázatról írunk egy hírlevelünkben, és a közösségi média felületeinken fizetett hirdetésként is beszámolunk róla.

Koncepciók (35)

Beküldve: 2017. 12. 11.
1
0
10
Beküldve: 2017. 12. 01.
14
11
9
Beküldve: 2017. 12. 08.
9
0
9
Beküldve: 2017. 12. 11.
4
0
8
Beküldve: 2017. 12. 03.
12
1
8
Beküldve: 2017. 12. 10.
5
0
8
Beküldve: 2017. 12. 11.
2
0
7
Beküldve: 2017. 11. 26.
1
2
7
Beküldve: 2017. 11. 26.
6
4
7
Beküldve: 2017. 11. 30.
8
2
7
Beküldve: 2017. 12. 03.
3
3
7
Beküldve: 2017. 11. 29.
4
6
7

Oldalak

Feladat leírása

Piaci helyzet: 

A Torrente filmek 5 részt éltek meg és most lesz a 20 éves jubileum.
Az alkotó és egy magyar csapat több városban romkocsmát indít TORRENTE RUIN PUB néven
A romkocsmák spanyol nyelvterületen nyílnak, de lesz magyar és görög nyitás is.

Feladat leírása

Megbízó bemutatása: 

Cégünk egy magyar vállalkozás, mely 4 éve van a piacon. Hazánkban és külföldön építőipari tevékenységgel és étterem üzemeltetésekkel foglalkozik.
Bisnode és Opten A kategóriás minősítésű a cégünk.

Feladat leírása

Feladat: 

Teljes grafikai elemeket keresünk, melyből is a legfontosabb a logó, de ezenkívül szükségünk van céges levélpapírra és névjegyre is. A későbbiekben a nyertes pályázó feladata lesz az egyéb reklámtárgyak designolása, mint polo, toll, kabát, passtartó, stb...
A hely egy magyar romkocsma feeling, de minden elemében a Torrente filmek kellékeivel, jeleneteivel.
A logo elképzelésünk pl: egy pezeta, lehet papír és lehet érme is, melyben torrente a színész pózol egy fegyverrel. A logonak tartalmaznia kell a következőt:
Torrente Ruin Pub felirat (jól látszó módon)
by Santiago Segura felirat (jelentéktelenebb méretben, de kötelező elem)
legyen rajta a kis r-betű, mint original jegy.
Tartalmazhatja a www.torrente.pub feliratot is, de nem fontos, ezt a grafikusokra bízzuk.

Kreatív, forma bontó megoldás is érdekel.

Feladat leírása

Célkitűzés: 

A torrente film az adott országokban, mint hazánk, spanyolország és görögország nagy siker volt. Kevesen útálják a disznó jelenetei miatt, de rengetege rajongója van. Alig találkozni olyan 14 éven felülivel aki nem látta volna és nem tuidná a film poénjait fejből.

Feladat leírása

Célközönség: 

A célközönség 14-99 éves korig. A TORRENTE filmek ismertsége és kedveltsége hasonló a magyar kultuszfilmekhez, mint pl. Indul a bakterház, vagy az üvegtigris. Tehát nincs korcsoport, azaz mindenki.

Feladat leírása

Ígéret/támogatás: 

Legyen a logó is humoros, mint maga a film. A torrente alak a görög, a spanyol és a magyar nyelvterületen érzéseket vált ki azonnal az emberből.

Feladat leírása

Márka jellemzése: 

A Torrente film maga egy művészeti produkció, mely 20 éve ismert.
Az előzetes beharangozása a nyitásnak komoly lelkesedést váltott ki azokban akiknek elmeséltük. A célközönség rajong a filmért és a hely is egy nagy filmjelenet lesz 500 m2-en.

Feladat leírása

Médiaterv: 

Az első romkocsma Tenerifén nyílik napokon belül.
A kocsmában jelenleg a belső dekoráció van folyamatban. Itt a film jeleneteit elevenítjük meg falfestményekkel, paint brush alkotásokkal, videó projektor vetítésekkel és a film alakjainak szobraival.
Cég logó, névjegy, web logo, stb...-t szeretnénk használni hosszú távon.
A nyertes a későbbiekben is kap munkát a megrendelőtől a későbbiekben kialakítandó feladatokban.

Feladat leírása

Stílus: 

Lehet laza, de ugyanakkor legyen formabontó.

Feladat leírása

Kerülendő: 

Ne legyen zsúfolt a logó és ne legyenek benne bonyolult képek

Feladat leírása

Egyéb ismérvek: 

Természetesen PS formátumban kell a mű. (ai eps psd)

Lentebb a készülő kocsma falfestmény részleteit mutatjuk be.

Fórum

Kedves Kreatívok!

A megbízóval való egyeztetés után a határidő kitolódott 3 nappal, a díjazás nőtt, és a győztesnek nem kell értenie feltétlenül a webdizájnhoz is.

Azzal a személlyel aki nyeri a pályázatot, a jövőben is együtt kívánunk dolgozni, mert sok egyéb munka lesz bárok kialakításánál ami grafikai feladat.

Kedves Kreatívok!

A határidő kitolódott 4 nappal, és némileg a díjazás is emelkedett ismét.

Kedves Kreatívok!

Mivel a díjazás ismét némileg növekedett, ezért hagytuk az újabb határidő kitolást.

További 10 ezer forint összeggel megemeljük a pályázat összegét és 2 plusz napot biztosítunk.
A jó hír, hogy nem csak egy díjazott lesz, hanem kettő. Több jó pályázat érkezett be eddig is és még reméljük a következő 4 napban kapunk szép számban jó pályázatokat.
A második helyezett különdíjat kap, melynek összege: 35 ezer forint.

Tisztelt Megbízó és Tisztelt Gergely!

Bár ennek a fórumnak az alapja, hogy lehetőséget ad a megrendelő és a kreatív közötti kommunikációra, így a közös munkára és a terv folyamatos fejlesztésére, erre ezúttal sem volt módom pedig időben készült el az anyag. Mivel a pontozáson kívül semmilyen visszajelzést nem kaptam, amivel kiegészíthettem, elképzeléseik szerint módosíthattam volna a tervet. Ez a kommunikáció természetesen a mindenkori megbízó döntésétől függ.

A győztesnek kiválasztott munka konkrétan egy screenshot, ami ebből kifolyólag egyetlenegy plusszal rendelkezik az összes munkához képest, nevezetesen, hogy tartalmaz egy kurzort is. Nem tudom, hogy ezt tervezői hangsúlynak vagy az expresszív művészi kifejezés eszközének kell betudni, de mindenképpen rendhagyó. Nem a tervezőjével szembeni személyeskedésre törekszem, de azt ki kell jelenteni a leadott "anyagról", hogy szakmai szemmel nézve dilettáns és kifejezetten elszomorító azon kreatívok számára, akik tartják magukat a kiírásban szereplő elvárásokhoz (logó, névjegy és levélpapír), törekednek a minőségi munka leadására és vágynak annak együtt fejlesztésére a megbízóval ugyanakkor számomra, mint tervező felveti annak kérdését, hogy érdemes-e energiát ölni egy Kreanod-os pályázatba, amikor ez a végeredmény. Természetesen Gergely fölteheti a kezét, hogy a megrendelő nem kért (fizetett többet) szakmai ajánlás(ér)t és innentől nem érintett a kérdésben, de a tervezők szempontjából egy ilyen szituáció sok esetben méltatlan.

Tisztelt Megbízó és mindenki.

Ezen a pályázaton én is részt vettem mint, kreatív, és jeleznem kell, hogy teljesen igaza van Trigon-nak. A nyertes pályamű egy 10 perces munka és én nem lepődnék meg ha valami más állna a győzelem mögött mint sem a pályázat nagyszerűsége. Trigon munkája kiemelkedően jó, és én valahogy kizártnak tartom, hogy a jelenlegi nyertes azzal az egyetlen egy sreenshot és kép levektorizálással meggyőzte volna a megbízót. De az igazságot sose tudjuk meg, illetve kénytelenek vagyunk elhinni azt amit mondanak. A kreanod meg sajnos ilyen, nagyon sokszor nem a legjobb munka nyer, mivel dilettánsok maguk a megbízók is (nem szakmabeliek), így ők nem szakmai szemmel fogjak nézni, kiválasztani a győztest. Ezért amúgy szerintem semennyire se éri meg itt pályázni kivéve ha egy amúgy is fizetett munkaidőben/ebédszünetben csinálod meg a pályamunkád ahogy én is tettem. A jelenlegi győztes munka is pont egy ilyen ebédszünet lehetett. Szóval nem éri meg itt pályázgatni, viszont nem árul zsákbamacskát az oldal: csak egy nyertes van, (jelen esetben a második hely is kap 35.000huf-ot) és a megbízó dönt; aki pályázik az számolhat azzal, hogy lutri az egész. Viszont tényleg bosszantó, hogy sok esetben tényleg egy 5-10 perces munka nyer, de ezt sose fogjuk tudni kikerülni.

Kedves Kreatívok!

A szakmai szempontokat nem megítélve a választás számunkra is furcsa. (Frissen regisztrált kreatív, nulla kommunikáció, nem teljesített brief) Amellett, hogy természetesen előfordulhat a teljesen normális eshetőség - megkérdezzük - tegyük fel, ha „saját munka lett kiválasztva”, és elemezzük ki, a KreaNod csak „felteheti-e a kezét”.

Nekünk egy oldalt kell működtetnünk világos szabályokkal, és a lehető legkevesebbszer eltérni ezektől, csak igazi vis majorokkal foglalkozni külön. Kizárt a minden egyes pályázatnál való tanakodás azon, hogy a megbízó helyesen választott-e stb, a boltban az eladó is egyszerűen átadja azt az árut, amit a vásárló kér. Természetesen elmondhatja a véleményét, a miénket is meg lehet kérdezni, de ha ez nem történik meg, akkor egyszerűen a megbízó kénytelen együtt élni a mindenkori saját döntésével. (És akkor itt a most nagyon okos extremitásokat, miszerint legyen mindig szakmai ajánlás, meg vizsgáljunk meg minden munkát és társaikat hagyjuk, mert megvalósíthatatlan.) Egyébként ugyanez a helyzet a kommunikációval is. Megteremtjük a lehetőségét, minden fórumon elmondjuk, hogy ez miért éri meg nekik, de ha egy megbízó mégsem kommunikál, nem írhatunk mi helyette, nem ülhetünk mellette a gépnél. Nem utolsó sorban a megbízó jelenleg 20+ kommentet írt, szóval a „megbízó nem kommunikál kitételt” érdemes módosítani a „megbízó velem nem kommunikál”-ra. Teljesen kizárt, hogy a mostani eseteben is akár azt mondjuk, hogy kedves megbízó, márpedig te ezt nem választhatod. Gondolom sokaknál ez lenne az egyetlen járható út, de gondoljuk át, hogy az egyéb megoldások részünkről valóban azt jelentik-e, hogy csak „feltesszük a kezünket”.

Meg lehet azt tenni, hogy valaki garantálja a díjazást, aztán saját maga által beküldött munkát választ? Persze, ahogy a legtöbb törvény, szabályozás stb, itt is vannak kiskapuk. A kérdés az, hogy mi mennyit teszünk azért, hogy ezeket minél kevesebben használják ki, azért, hogy ne érje meg. A garantált díjazásnál is megfizeti a megbízó előre a jutalékunkat és a közzétételi díjat, amit a garantáltság miatt vissza már soha nem kap. Tehát egy előre eltervezett „megfuttatom a pályázatot garantált díjazással, aztán ha nem jön be semmi jó, akkor kiválasztom a sajátomat” megoldás egy logó tervezésnél mondjuk 12.500 Ft + ÁFA összegbe kerül minimum. Szerintetek megéri ilyet előre eltervezetten csinálni? Magyarul ki lehet ugyan kerülni a garantált díjazást ezzel, csak épp nem olcsó, és emiatt biztosan nem éri meg „abuzálni” a szisztémát.

Nagyjából ennyit tudok a témáról elmondani. Mi minden funkcióval, amit valaha beépítettünk, próbáltuk megteremteni egy ideális pályázati rendszer kereteit, ami úgy érzem sikerült is. Emellett sok olyan fejlesztésünk volt, hogy a kreatívok meg tudják ítélni, vajon az adott megbízó pályázatával jól járnak-e, minél kisebb legyen a zsákbamacska faktor. (Brief kidolgozottsága, pályázaton belüli adatok), és természetesen az irányba is tettünk nem egy lépést, hogy a felek jól használják az oldalt. Az, hogy nem mindenki ugyanúgy jár el, nem tudunk nagyon mit csinálni. A kreatívok ilyen jellegű teljesítménye is elég nagy szórást mutat.

Trigon!

Teljesen igazad van, méltatlan.
A megrendelő -általában- nem rendelkezik grafikai/nyomdai tapasztalatokkal, köze sincs a marketinghez. Nem csoda, ha rosszul választ, hiszen ő maga sem tudja mi a jó neki.
Számomra ez egy újabb csalódás. Nem azért, mert nem nyertem, hanem mert nem a legjobb nyert. Milyen egyszerű lett volna, vektoros grafikai terv helyett a filmből kilopott képernyőképet színekre bontva filterezni és leadni pályamunkának?! Mindezt fél óra alatt. Nem gondolkodni, nem az ötletre várni, nem az ötletet tökéletesre megvalósítani...hosszú-hosszú órákon át. Itt a -sokadik- példa, hogy így is lehet nyerni. Sajnálom.

Szerintem nagyon is megéri ha valaki egy saját maga által beküldött logót választja nyertesnek. fele annyiból megússza, sőt. Nagyon pici pénzt kifizet az oldalnak, cserébe kap a megbízó rengeteg új és jó ötletet, amit se perc alatt berajzoltat egy olcsó grafikussal és kis változtatással. Jelen esetben szerintem simán ez történhetett, amit sajnos nem lehet kikerülni. Csak beletörődni, illetve ki lehet ezt kerülni, ha egyáltalán nem is pályázok.

Ezt ugyanúgy megteheti, ha a neten keresgél, ötleteket gyűjteni ott is lehet. Emellett az ilyen ügyeskedés a nyilvánosság miatt sem éri meg, mert fény derül rá. Ötletet lopni egyéni megbízás keretein belül például sokkal veszélytelenebb.

Kedves Gergely....mikor lesz gerinced őszintének lenni? Neked full haszon, a tervezőknek minimális, a befektetőknek 40%..... kommunikációd értelme 0%, figyelemelterelés 90%... a maradék 10% energia, ennek a bullshitnek a formába öntése, amit képviselsz. Eddig igazam volt...kinek ne érné meg 12.500FT plussz Áfá-ért kapni 30-40 tervet?

Akkor a megbízó miért nem neten keresgélt logót/ötletet magának?! Mert neten nem talál ilyen ötleteket. Tudom, mert én is kerestem. Jelen esetben meg elég sok pályamű hasonlít egymáshoz, mert nem túl széles a perspektíva torrente ügyben, alapjáraton is és a brief miatt is. Ez pont az a pályázat, hogy az ötletlopás abszolút nem veszélyes. Nem irányodba "ellenségeskedek" hanem a megbízó iránt aki szerintem a saját maga/ismerőse által benyűjtott tervez választotta ki győztesnek. Ez olyan tipikus torrentés húzás volta amúgy:D De sajna ilyen az élet.

Kedves Gergely!

Sok esetben a legegyszerűbb egy-egy hasonló kérdést, észrevételt - amit esetleg támadásnak veszel -, relativizálni vagy elbagatellizálni. Egyfelől megértem a helyzetedet és álláspontodat, hogy a nehezen kivitelezhető objektivitást próbálod képviselni, de ilyen véleményes szituációkban ez a kreatív (ezalatt jelenleg magamat értem, de a hozzászólások alapján mások is így gondolják) oldaláról nézve méltatlan. Természetesen az év végével szerintem mindenkinek jól jönne a pénzjutalom, de ha itt véleményes a végleges döntés, abban az esetben leginkább a megbízónak lehetett rá igazán szüksége. Tisztában vagyok azzal - mint sokan -, hogy sokváltozós egy ilyen jellegű pályázat és szeretném, ha nem egy kreatív panaszkodásává lenne silányítva a szituáció, mert többről van szó és általánosabbnak látom ezt a problémát. Ahelyett, hogy sűrű idézőjelekkel tűzdelve módszeresen (és retorikusan) én is próbáljam jelentéktelenné tenni a te álláspontodat, engedd meg, hogy egy más nézőpontból közelítsem meg a szituációt pár kérdéssel.

Volt-e már arra példa a Kreanod történetében, hogy a megbízó inkorrekt hozzáállásából adódóan - bizonyítottan nem egy nyertes pályaművet használt fel végleges logóként/arculatként/weboldalként -, te és a Kreanod akár jogi útra tereltétek a jogosulatlan felhasználás miatt az esetet, akár köteleztétek a szerződésetek alapján, hogy változtasson a megrendelő?

Van-e a megbízói szerződésben erre nézve van-e bármilyen kitétel, ami mind a Kreanod, mind a kreatív számára is biztosítékot jelenthet?

Van-e bármilyen egyéb garancia (a jelen esetben pl. a garantált díjazással semmire nem megyünk, ha saját tervet ítél győztesnek a megbízó, a másolásvédelem pedig nem erre vonatkozik) a kreatívok számára, hogy a megrendelők ne arra szokjanak rá, hogy az összes pályázó munkáját kihasználva, 12500 Ft+ÁFA kifizetésével - gyakorlatilag kiskaput találva a rendszerben ( nem is említve a marketing költség leírásának lehetőségét az adóból) -, egy, akár saját pályaművet nyertesnek deklarálva hasznosítsa a későbbiekben a munkákat, szinte ingyenes vizuális brainstorming-ot rendezve? Ha nincs elegendőnek tartod-e azt - ahogy korábban írod -, a sok fejlesztést, amik azt szolgálják, hogy a kreatív megfelelően tudja megítélni, hogy érdemes-e indulni az adott pályázaton? Ebből adódóan vannak olyan pályázatok, amit ugyan elindítotok, de úgy ítélitek meg, hogy le fogja mondani a megbízó, vagy furcsa eredmény fog születni? Sarkítva a kérdést - szabad a rablás a megbízói oldal számára és a kreatív felelős egy esetleges visszaélésért, mert elindult a pályázaton?

Figyelitek-e egyáltalán a pályaművek ilyen jellegű utóéletét (Ez szerintem nem csak a kreatívok érdeke lenne, hanem a Kreanod hitelességéhez, megítéléséhez is nagyban hozzájárulna)?

Miért használod - még ha csak idézetként is -, az "abuzálás" kifejezését egy olyan esetben, amikor a rendszer visszásságainak javítási lehetősége merül fel a kreatívok számára?

Tisztában vagyok azzal, hogy a megbízók döntései kapcsán nem téged kell hibáztatni, de a jelen helyzet felveti azt, hogy mind a két oldal számára korrektebb kereteket lehetne biztosítani, amiben a kreatívok is nagyobb kedvvel dolgoznának a projekteken.

Szerintem a "mindkét oldal számára korrektebb keretek biztosítása" nem nagyon fog összejönni. Az több munkával járna, több felelősség vállalással. Teszem azt: Gergely egyedül viszi az oldalt, s a "kreanod csapat" igazából egyetlen egy ember. Ha igen...akkor a több munka és több felelősség vállalás több embert is igényel, és azoknak az embereknek a kifizetését. Lehet hogy az üzemeltetőnek ez így üzleti szempontból nem érné meg. Elsősorban azért hoz valaki létre egy üzletet/vállalkozást, hogy ő maga vegyen ki belőle pénzt, ő maga járjon a legjobban, és nem azért hogy jól járjon a kreatív,vagy akár a megbízó...ez másodlagos dolog; számít persze, de nem ez a legfontosabb.
Friss diplomások, munkanélküliek, munkaidőben ráérők, lelkes amatőrök mindig is lesznek, és folyamatosan újra termelődnek. Tehát mindig lesz valamennyi pályázó. Eldöntheti mindenki magában, hogy ez milyen üzletpolitika, mennyire fer, mennyire nem az, de tenni ellene nem tudunk; kikerülni viszont igen: nem kell pályázni és akkor nem lesz csalódás, vagy egyszerűen csak tovább kell lépni azon ha nem "én" nyerek miközben enyém a legjobb munka.
Azt viszont kőbe véshetjük (még így is h, hogy Gergely csak feltette a kérdést hogy megéri-e 12.500e+Áfáért egy ilyen pályázatot megbundázni, de saját választ/véleményt nem írt - gondolom nem véletlen), hogy nagyon is megéri a megbízónak a saját maga/ismerőse által beküldött anyagot kiválasztani nyertesnek. 12.500+Áfáért szinte tényleg ingyen van a vizuális brainstorming - ahogy írta Trigon is.

Kedves trigon!

Továbbra sem érzem, hogy elbagatellizáltam volna az esetet. Teljesen nyíltan leírtam, hogy nekünk is meglehetősen gyanús a helyzet, próbálunk érdeklődni a megbízónál is ez ügyben, és azt is teljesen világosan leírtam, hogy aki csalni akar, az ilyen feltételek mellett tud is. Azt állítottam mindezek mellett, hogy véleményem szerint nem éri meg, de ebben nem kell, hogy egyezzen a véleményünk. Mindenesetre a ˇkorrektebb keretet lehetne biztosítaniˇ kitételben várom a konkrét, megvalósítható, életszerű javaslatokat. Több esetben is befogadtunk már kreatívok irányából érkező ötleteket, most sem lesz ez másképp, ha a felsoroltak teljesülnek.

Jogi dolgokkal kapcsolatban olvasd el az ÁSZF-et, de mindenesetre sokkal összetettebb maga a jog, mint ahogy te magától értetődőnek veszel dolgokat. Mivel nem vagyok jogász, konkrét, aktuális, teljesen helytálló válaszokat nem is vagyok kompetens adni.

"Volt-e már arra példa a Kreanod történetében, hogy a megbízó inkorrekt hozzáállásából adódóan - bizonyítottan nem egy nyertes pályaművet használt fel végleges logóként/arculatként/weboldalként -, te és a Kreanod akár jogi útra tereltétek a jogosulatlan felhasználás miatt az esetet, akár köteleztétek a szerződésetek alapján, hogy változtasson a megrendelő?" Egyrészt ilyen még nem történt. Márpedig ha ilyen még nem történt majdnem 500 pályázat alatt, valóban problémáról, valós veszélyről lehet-e beszélni? Másrészt szerintem nem is mi indíthatnánk pert ilyen esetben, mivel nem minket loptak meg, egy pillanatra sem kerülnek hozzánk a beérkezett munkák jogai.

"Van-e a megbízói szerződésben erre nézve van-e bármilyen kitétel, ami mind a Kreanod, mind a kreatív számára is biztosítékot jelenthet?" Persze, hogy van, de jó lett volna, ha el is olvasod, és utána kérdezel. Természetesen rögzítve van, hogy a lopás tilos. Ahogy a törvényekben is. Nekünk ezt le sem kellett volna feltétlenül írni, de megtörtént.

"Van-e bármilyen egyéb garancia (a jelen esetben pl. a garantált díjazással semmire nem megyünk, ha saját tervet ítél győztesnek a megbízó, a másolásvédelem pedig nem erre vonatkozik) a kreatívok számára, hogy a megrendelők ne arra szokjanak rá, hogy az összes pályázó munkáját kihasználva, 12500 Ft+ÁFA kifizetésével - gyakorlatilag kiskaput találva a rendszerben ( nem is említve a marketing költség leírásának lehetőségét az adóból) -, egy, akár saját pályaművet nyertesnek deklarálva hasznosítsa a későbbiekben a munkákat, szinte ingyenes vizuális brainstorming-ot rendezve?" Nem, ezen kívül nincs. Visszakérdeznék viszont, ha már jogászkodunk. Van-e bármiféle garancia arra, hogy egyéni megbízás keretein belül, te elküldesz a megbízónak egy tervedet, ő azt mondja rá, hogy nem tetszik, majd apró változtatásokkal azt biztosan nem valósítja meg? Van-e bármiféle garancia arra, hogy te feltöltöd az online portfóliódba egy munkádat, egy megbízó valahogy rátalál, és szintén megcsinálja ugyanezt. Ne látod... És ezekkel szemben állítom, hogy a KreaNod teljesen egyértelmű, jól beazonosítható nyilvánossága ezerszer nagyobb védelmet ad, mint bármi, amit a két utóbbi példával kapcsolatban fel tudnál hozni.

Egyszerűen nem éri meg egy magyarországi cégnél (megbízóink 99%-a), hogy 75-100.000 Ft rááldozása helyett kb 20.000 FT ráfordításért ilyenekkel ügyeskedjenek, és a cégük egy esetleges PR botrányt kockáztasson. Csak hogy néhány ötletet említsek: trollkodás Facebookon, üzletek személyes felkeresése, az adott cégről akár több ezer ember rossz vélemények terjesztése és hasonlók. Akinek van egy kis esze, ilyet tudatosan nem csinál, ezt mindenki beláthatja szerintem. Ettől még esetleg előfordulhat? Persze. Aki törvényt, szabályt akar szegni, az megteszi.

Ha kiderül, hogy itt valóban saját munka győzött, akkor sem hiszem, hogy ez volt a cél az elejétől kezdve. Ne felejtsünk már el valamit: Nem kötelező garantálni a díjazást. Aki mindenképpen "ingyen" halászni szeretne, az enélkül is tud. Szóval legrosszabb esetben mi is történt? A megbízónak nem tetszett egyik munka sem, és nem akart ilyenért fizetni, hanem inkább megtartja magának ezt a pénzt. Némi ferdítésnek érzem, hogy sokan úgy viselkednek, mintha konkrétan jogos jussuktól fosztották volna meg őket.

Elmondanád kedves MR, hogy a december 18. reggelén írt kommentemben mi nem volt őszinte, mi volt a bullshit? Próbáld meg újra! Előző kommentemben leírtam. Igen, ha valaki akar, az tud ügyeskedni tulajdonképpen. Szerintünk nem éri meg. Ha szerinted megéri, és ettől félsz, akkor ne indulj soha pályázaton. (De ne is küldj soha emailben munkát megbízónak, ne tegyél fel semmit a netre stb.)

Amiről te írsz az a jó magyar logika. Vendéglátásban sokszor tetten érhető. Azért alapít-e valaki vállalkozást, hogy pénzt termeljen vele? Persze. Hogy tud pénzt termelni? Elégedett vásárlókkal. Vajon melyik éri meg jobban: Gusztustalan árréssel, alacsony minőségű anyagokkal egyszer jól átverni egy vásárlót, ezáltal lehúzva pénzzel, vagy pedig normális árrést alkalmazva, korrekt módon kiszolgálni? Előző esetben rövid távon nyerünk ugyan, de az illető utálni fogja a céget, és erről minden lehetséges fórumon be is számol esetleg, de hogy nem tér vissza többet, az tuti. Míg utóbbi esetben elégedetten távozik, a helyet ajánlja ismerőseinek, és többször is visszatér. Valószínűleg az itt jelenlévők többsége nem hiszi, hogy mi a klasszikus balatoni lehúzós lángosárusok lennénk.

UI: Nem, nem egyedül csinálom, ugyanis dizájner és programozó sem vagyok....

"Volt-e már arra példa a Kreanod történetében, hogy a megbízó inkorrekt hozzáállásából adódóan - bizonyítottan nem egy nyertes pályaművet használt fel végleges logóként/arculatként/weboldalként -, te és a Kreanod akár jogi útra tereltétek a jogosulatlan felhasználás miatt az esetet, akár köteleztétek a szerződésetek alapján, hogy változtasson a megrendelő?" Egyrészt ilyen még nem történt.
Történt. Lásd HomeMax!

Kedves Gergely!

Nem jogászkodom, hanem kérdéseket teszek föl annak érdekében, hogy kiderüljön, lehet-e a rendszeren javítani a kreatívok érdekében. Az a benyomásom, hogy az ilyen törekvések esetén a veled való kommunikáció elég gyorsan parttalanná válik, mert negligálód a felvetett probléma jelentőségét és csúsztatsz. Nekem a jelen szituáció azért is problémás, mert nem érzek benned semmilyen jobbító szándékot, holott a kreatívok összeadott munkája, erőfeszítése teszi lehetővé a rendszert, nem akarok túl patetikus lenni, de ilyen formán kvázi belőlünk él a Kreanod. Te meg ahelyett, hogy ha felmerül egy probléma, konstruktívan próbálnád kezelni, leoltasz mindenkit, jössz ilyenekkel, hogy "sokan úgy viselkednek, mintha konkrétan jogos jussuktól fosztották volna meg őket". Kérlek, nyilván ez csak egyetlen pénzéhes kreatív méltatlankodása és nincs semmi gond, ha a megbízók visszaélhetnek ilyen szituációkban a helyzetükkel bármelyik kreatívval szemben. Komolyan ilyen szintre kell ezt terelni? Ha igen, én a hozzáállásodat pedig sarkítva így foglalnám össze: "Na, tessék akkor javasolni. Hülyeség. Egyéb? Ugye. Akkor tervezzetek és be lehet kussolni."

Egyéni megbízás esetében egy tervezőnek számos lehetősége van arra, hogy némileg biztosítva legyen az, hogy nem dolgozott teljesen ingyen, nevezetesen szerződés írása a belefoglalt vázlatdíjjal. Nem hiszem, hogy földtől elrugaszkodott lenne a jobbító szándék, a magyar valósággal és visszaélések lehetőségével pedig tisztában vagyok. Te csúsztatsz és úgy akarsz beállítani, mintha irreális elvárásaim lennének, amikor arról beszélek, hogy visszaélések lehetnek és ezek megelőzésében Ti is hatékonyan tudnátok segíteni. A kérdések elsősorban arra irányultak, hogy milyen a Ti hozzáállásotok ehhez a jelenséghez és érezheti-e a kreatív, hogy foglalkoztok véleményes helyzetekkel, vagy a pályázat után nulla az utókövetés és nem foglalkoztok vele, nem tartjátok fontosnak? Összességében mit írsz, abból az derül ki, hogy az utóbbi a helyzet és ezzel választ kaptam a kérdésemre. Számomra kérdéses esetben, hogy az eddigi "nulla" (vagy egy) eset mennyiben tekinthető hiteles számnak.

Értékelem, ha érdeklődsz a megbízónál az ügyben, ugyanakkor nincsenek illúzióim. A pályázat lezárult és természetesen nem lehet vitatni a megbízó döntési jogát. Ettől függetlenül a hozzáállásod alapján úgy látom, hogy a kreatívok a későbbiekben is számíthatnak hasonlóan véleményes döntésekre, hiszen ez a mindenkori megbízó számára megoldható, jogában áll és nincs szándékodban javítani a helyzeten.

Értem, szóval én csúsztatok, amikor te azt mondod, hogy lefordítod a kommentemet, és az a következőképpen néz ki: "Na, tessék akkor javasolni. Hülyeség. Egyéb? Ugye. Akkor tervezzetek és be lehet kussolni." Már csak azért sem lehetett ilyen üzenete az én kommentemnek, mert továbbra sem írtál semmilyen megoldási javaslatot. Nulla olyan ötleted volt, amire tudtam volna bármit is reagálni. Leírnád továbbá azt is - lehetőleg pontosan kiemelve, idézve-, hogy hol csúsztattam? Melyik kérdésedre nem válaszoltam elég világosan? Elismertem, hogy van kiskapu, elismertem, hogy ha valakinek igen vastag a bőr a képén, akkor ki tudja esetleg használni. Továbbá leírtam többször is azt hiszem elég világosan, hogy szerintünk ezt miért nem éri meg, és hogy ezért alkottuk olyanra a rendszert, amilyen. Hallgatlak, hogy tudjuk jobbá tenni. Nem a te javaslatod lenne az első, amit beépítenénk az oldal rendszerébe, szabályaiba.

Az is csúsztatás a részedről, hogy az én írásomból az derül ki, hogy semmilyen utánkövetés nincs, nem foglalkozunk semmilyen pályázattal a lezárásuk után. Az a tény, hogy azt mondtam, perelni egy megbízót szellemi tulajdon elbitorlásáért nem tudunk, még nem ezt jelenti. Ez tény, de nem azért, mert nincs kedvünk, hanem azért, mert ha téged mondjuk meglopnak, akkor nem mehetek a bíróságra, hogy eljárjak helyetted. Ennyi. Utánkövetés ettől függetlenül természetesen van. Nem egy kreatív be tudna arról számolni, hogy miként mentünk el kábé zaklatásig annak érdekében, hogy a jussukat megkapják, plágium gyanú is többször felvetődik, azt sem hagyjuk annyiban, pedig tulajdonképpen nem a mi problémánk, egy hasonló oldal sem foglalkozik vele. Csak egy esetet mesélek el, ami remélhetőleg a hozzáállásommal kapcsolatban mindent elárul. Egyszer egy megbízó kiválasztott egy győztest, és eltűnt. De annyira, hogy gyakorlatilag sehogy sem lehetett elérni. Nem lopta el a győztesnek választott munkát, nem használta, egyszerűen csak lelépett. A dolog akkor oldódott meg, mikor én személyesen motorra ültem, és felkerestem a cég bejelentett címét vidéken, ami meglepetésre az otthona volt, és az állapotos felesége nyitott ajtót. Természetesen emiatt érdemben intézkedni nem tudtam, de a személyes közbenjárásom hatására a pénz valahogy mégiscsak ki lett fizetve. Legyen elég ez az egy sztori a "titeket nem érdekel egy-egy pályázat utóélete" margójára. Jelenleg egy olyan pályázat jut eszembe, amikor nem tudtunk mit tenni. Egy maláj cég nem választott győztest, pedig kellett volna nekik.

Az nem bagatellizálás egyébként, ha olyat állítok, hogy a probléma lehet nem olyan jelentős, ha 400+ pályázat esetén emlékeim szerint először merült fel. Vagyis bocsánat, jelen pályázat esetében sem történt olyan, hogy a megbízó lopott volna bárkitől ötletet, egyelőre csak ilyesmit vizionálnak egyesek. (Az előző kommentben említett Home max eset most nem tudom mit takar, de utánanézek.) Az sem bagatellizálás, ha kicsit próbálom reális mederbe terelni a beszélgetést, amikor már mindenki lopásról beszél, miközben ilyenre utaló nyom sem volt...

Összegezve az elhangzottakat. Sok beszédnek sok az alja. Ez a kiskapu valós. Szerintem azért nem veszélyes, mert egyáltalán nem éri meg kihasználni a fentebb leírt okok miatt. Ismét azzal zárom a kommentemet, hogy hallgatom a javaslataidat, hogyan lehetne még ezt a kiskaput is esetleg betömni.

Trigon!
Téged sokan szeretnek? Engem nem. De tudom hogy miért!
Üdv.

Kedves Gergely,

ha sokan mondják , hogy arrogáns és fellengzős vagy, akkor vajon lesz e olyan pillanat, amikor magadba szállsz és talán-talán még el is tűnődsz azon, hogy igazuk van?
Eddig sajnos nem sikerült....pedig nem lehetetlen.

Kedves Gergely!

Ha abból amit írtam eddig, nem sikerült eddig egy olyan javaslatot meglátnod, miszerint jogász segítségével - mert én se vagyok jogász -, meg kellene vizsgálni, hogy a kreatívok számára hogyan lehetne az általad is elismert valós problémán javítani és azzal bővíteni a szerződést, illetve hangsúlyt adni neki mikor leszerződtök, akkor többet fölöslegesen ne fárasszuk egymást, mert semmire nem megyünk. A fölösleges vagdalkozást kihagynám, főleg így az év vége felé. Én a problémát hoztam föl egy véleményes eset kapcsán, te pedig azon rugózol, hogy szállítsam már a megoldást is, pedig ha teszel egy kis erőfeszítést, lehet, hogy meg tudod oldani a dolog szakirányú segítség bevonásával. Tudom, hogy nem egyszerű - ahogy mások is írták -, és nem teljesen kiküszöbölhető, de ettől még te is azért fejleszted a rendszert, hogy mindkét félnek jobb legyen a felhasználói élménye, nem?

Szia! Igen, ez van :) ;) Üdv.

Köszi bitlombik! Ez van, de hátha nem csak a "mártír" szerepet látják meg benne azok, akik javíthatnak a jelenségen.

mit irt a bitlombik? nem latod a hozzaszolasat. toroltek?

latom*

Kérlek olvasd el a Soroksári üzlet névadása kommenteket....1 hónapja húzódik lassan az ügy, és az oldal semmit nem kommunikál az ügy megoldása érdekében. A megszokott arrogancia és felelősséghárítás itt is 100%-ban működik.

Szia! Átolvastam. Lévén névadó pályázat, kicsit más a jellege. Más formában, de a megrendelőnél pattog a labda, csak az ittenihez képest jóval több kreatívval szúrnak ki (a pályázatok+követés számai alapján) a határozatlanságukkal. De mivel nem lezárt pályázat, "bármikor" születhet döntés, amit előzetesen ugye nem igazán lehet bírálni. Az, hogy a kötbér nem a Kreanod plusz bevétele, hanem a későbbi győztesé szerintem korrekt. Sajnos sok cégnél a Karácsony előtti szezon őrültekháza és egyes vezetők döntésképtelenségről is sokaknak lehet itt tapasztalata, de ettől függetlenül problémás. Itt Gergely elismerte, hogy van kiskapu a rendszerben, ott nem. Annak jelentőségéről - és, hogy vajon megéri-e egyes megbízóknak kihasználni azt -, viszont nagyon nincs egyetértés, így kérdéses, hogy lesz-e bármilyen változtatás az ügyben.
Stilárisan nincs különbség ("A divat változik, a stílus örök."), sok megfogalmazást nem tartok szerencsésnek (pl. "Általában azok szoktak jönni ezzel a »nektek a kreatívok érdekeit is képviselni kell« szöveggel, akik le vannak szólva. :) Ők szokták az ellenük való fellépést az egész közösség elleniként értékelni, pedig nagyon nem az."). Ugyanakkor érthető, hogy vannak patthelyzetek, amiket nem lehet egyoldalúan megoldani.

Úgy összességében mit vártál? Csak olvasd újra az első kommentedet, és nézz magadba... Vajon „Kedves Kreatív” kezdetű választ érdemeltél volna? Igazából rád egy sort sem érdemes pazarolni, és ezután így is teszek. Mivel normális mondandód eddig sem volt, ezért a jövőben a következő üres, fröcsögő, logikátlan kommentedet törölni is fogom. Gondolom, nem baj, mert a lényeget már úgyis elmondtad, amit szerettél volna.

Milyen érdekes a vitakultúrád. Te vádaskodsz olyanokkal, hogy csúsztatok, bagatellizálok, miközben fogod magad, és egy részletes válaszomból egyetlen mondatra, az utolsóra reflektálsz. Mintha elfelejtetted volna revideálni magad néhány kérdésben a válaszom kapcsán, de sebaj...

Magyarul ha jól értem, ez lett volna a nagy javaslatod, amit én eddig lesöpörtem az asztalról, hogy kérdezzünk meg egy ügyvédet? Elejét vette volna a vitának, ha esetleg elolvasod az ÁSZF-et, és látod, hogy nem én írtam meg, egy elég komoly szakemberrel - és szerzői jogra specializálódott ügyvéd bevonásával együtt - írtuk meg anno hetek egyeztetése révén. Elég egyértelműen benne van, mit lehet, és mit nem. Szerintem nincs annál egyértelműbb, mint hogy le van írva, hogy a megbízó mit használhat fel, és mikor. Amennyiben ezt megszegi, az a kérdés, hogy mit tehetünk. Mivel nem kerülnek hozzánk a munkáitok jogai, így egy esetleges lopás esetén mi nem lehetünk a felperes. Nem hiszem, hogy sokan szeretnék azt a megoldást, hogy a pályázatra való beküldéssel átruháznak mindenféle jogot a KreaNodra... (Egyébként mi sem szeretnénk ilyesmit, mert a plagizálók miatt meg foghatnánk a fejünket.) Néhány kiskaput be lehet egyébként tömni, kérdés, hogy minek az árán. Az sem jó, ha az oldal veszít a vonzerejéből, mert akkor nem lesznek pályázatok. (Egyébként csodálkozom, miért nem említetted azt a megoldást, hogy elkérhetnénk előre a teljes nyereményt, és mi utalnánk tovább a győztesnek. Én is ezt szerettem volna anno, és egy nagy csapás volt, mikor kiderült, hogy a törvényi keretek ezt nem igazán teszik lehetővé itthon. Ezt hosszú lenne kifejteni, de hidd el, eléggé át lett gondolva ez az ÁSZF.)

Arról pedig, hogy mire mennyire hívjuk fel a megbízók figyelmét, fogalmad sincs, lévén még egyszer sem indítottál pályázatot. Teszem hozzá továbbá, hogy még mindig egy olyan állítólag hihetetlenül veszélyes, és égető kiskapuról beszélünk, amit tudomásunk szerint 400+ pályázat során egyszer sem használtak ki - de szerintetek nem elég visszatartó erő, ami szerintem az -, és jelenleg is olyan pályázat kapcsán merült ez fel, ahol szintén nem utal ennek kihasználására semmilyen jel. Olyan érdekes módon már többször is előfordult, hogy egy megbízó több munkát is vásárolt a pályázatára beérkezett anyagokból. De mivel ez csak 15-20 alkalommal történt meg, nem nevezném megszokott dolognak. Valamit pedig, ami még nem igazán fordult elő, még annyira sem.

Örülök mindenesetre annak, hogy tárgyilagos is tudsz maradni. Mondom ezt a Soroksári úti áruház ügye kapcsán. Ott pl jól tetten érhető szerintem, amit mondtam. Nem hiszem, hogy egy több milliárdos, nagy nyilvánosság számára készülő beruházásnál megérné pár tízezer forintért kockáztatni egy PR botrányt, vagy épp pár száz 1-es értékelést a megfelelő helyeken. Egyébként ha nagyon érdekel, egy másik, nem nyilvánosságnak szánt sztorit is elmesélek neked privátban annak kapcsán, hogy egy húzódozó ismert hazai céget hogy bírtunk rá, hogy végre fizesse ki azt, akit kiválasztott. Írj privát emailt ez ügyben, a témát részemről összességében kiveséztük kellőképp.

Gergely, az a benyomásom, hogy azok közé tartozol, akik úgy gondolják, hogy ha beszélgetnek/véleményeket cserélnek egy témáról, akkor csak és kizárólag e vélemények, érdekek ütköztetéséről van szó és a végén lesz egy sikeres, érdekérvényesítő győztes és egy béna vesztes. A kommunikáció nem így működik, legalább is nem a produktív fajta. Nem hiszem, hogy ez a kicsit "Aki nem velem van, az ellenem" hozzáállás jót tenne a megoldások elérésében és a hozzáállásod megítélésében.

Ha stílusában problémásnak tartom egy megjegyzésedet, miért ne idézhetném? Ha egy konkrét kreatívra értetted, akkor se túl kedves, de ha általánosítasz és mindenkire, aki kifogással él vagy egy problémát vet föl a rendszer kapcsán, akkor ez egy kimondottan negatív, lenéző megítélése a közösség ezen részének. Természetesen örülök, hogy ez az eddigi dialógusunkban nem vetődött a te részedről, de ettől még nem érzem helyesnek. A kommunikációd alapján nem látom úgy, hogy lenne mit revideálnom. Nem kívánok senkit egyoldalúan kritizálni, tudom, hogy vannak nehézségek és visszatérő problémák a te oldaladon. Látom, hogy valósnak látod a problémát, ami már egy jó dolog, de ha úgy gondolod, hogy nincs mit változtatni, nem is fog semmi változni.

Külföldön kaució esetén működnek olyan bankszámlák, amik kontrollált keretek között teszik lehetővé a pénzmozgást, ügyvédi letét is létezik, de ha ezt már körbejártátok és itthon nem megoldható az sajnálatos. De most is csak degradálod a "nagy javaslatot", holott amellett, hogy problémákat vetünk föl, nem biztos, hogy a kreatívtól célszerű a megoldásokat várni, te vagy az üzemeltető. Nem akarom ismételni magam.

Le lehet egyszerűsíteni vesztesre meg győztesre - vagyis lehet engem ezzel vádolni -, de mindössze annyi történt, hogy én reflektáltam elég világosan minden egyes felvetésedre egyenként, és te ezeket szinte kivétel nélkül figyelmen kívül hagytad. Márpedig a dolog így működik: Te állítottad, hogy mi nem foglalkozunk egy pályázat utóéletével, én leírtam, hogy ez miért nem igaz. A revideálás ez esetben úgy kellett volna, hogy hangozzon: „Rosszul hittem.” Ha te szerinted ez és az ehhez hasonló esetek győztes/vesztes kérdése szerintem, ám legyen, de igazából ezt jelenti egy vita. Nem pedig azt, hogy tetszőlegesen emelsz ki dolgokat a kontextusukból, és tudatosan figyelmen kívül hagysz egyéb megjegyzéseket, reagálásokat.

Leírom még egyszer utoljára, és akkor hátha nem próbálsz ismét helytelen szavakat használni. Van ilyen kiskapu. Ha valaki nagyon akarja, meglépheti. Leírtam, ez miért nem éri meg. Valószínűleg elég sokan így gondolkoztak, ha eddig nem történt ilyen. Ne állítsd már rólam, hogy nem akarok problémákat megoldani, ugyanis én azt mondom, hogy nem probléma, amiről te teoretikusan beszélsz. Tisztában voltunk ezzel a veszéllyel, átbeszéltük anno, és az intuíciónk nem csalt. Attól, hogy te most jössz, és megijedsz attól, amitől mi is pár éve, még nem lesz egy negligált dolog ez részünkről, csak mi már túl vagyunk ezen, és a tények minket igazolnak. 450+ pályázat és 33000+ munka után nem emlékszem, hogy jelezte volna felénk egy kreatív, hogy „sziasztok, ellopták az ötletemet.” Legalábbis tömegesen biztosan nem, arra azért emlékeznék. Akkor fogunk orvosolni valamit, ha az elromlott. És akkor is abban az esetben, ha lehetséges.

Az általad kiemelt megjegyzésen pedig nem rugóztam egyszer sem, nem próbáltam megmagyarázni, védeni, bármi ilyesmi, teljesen másról folyt az eszmecsere. Amikor azt írtam, hogy egy mondatomat emelted ki, arra gondoltam, hogy az egész kommentem végén volt az, hogy mindazok tükrében, ami elhangzott, adj javaslatot. Te mindössze erre koncentráltál a következő fordulóban, mintha más el sem hangzott volna az adott kommentben. Így nehéz.

Kedves Gergely,

mivel akár egy mondatodból is ki tudom következtetni a reakciódat, ezért nem bocsátkoztam hosszú, jól megfogalmazott levelekbe, mert akkor napestig itt ülhetnénk....ezért voltak a számodra összefüggéstelenek titulált rövid megfogalmazások, amik annak tudhatóak be, hogy felesleges Rád több időt szentelni, ennyi is éppen mindig elegendő volt talán arra, hogy picit magadba nézz. Olvass a sorok között.

Javaslat (féle):

Lehetne két körös a pályázat. A lezárás után csak az maradna a második körre, aki egyrészt megfelel a briefnek, másrészt minőségileg megüti azt a szintet, ami a piaci helyzetben elvárható. Utóbbiról két szavazat átlaga dönthetne, az egyik a megbízóé, a másik az ezen a pályázaton NEM INDULÓ kreatívoké. Ha nem pályázol, akkor érdek nélkül szakmai döntesz, ráadásul a mutyi azzal kizárul a körből, hogy a 20-50-100 kreatív értékelése egy átlagpontszámot kapna, tehát ki lehetne zárni a jó pályamunkák alul-pontozását és a gyengék elit körbe juttatását.
Nem biztos, hogy jó ötlet, végig kell gondolni alaposan. De változás kell, mert az ilyen jelegű "kudarc" nem bizonyításra bátorít, sokkal inkább távozásra.

Ez jó ötlet, hogy legyen 2 körös az értékelés. Ki kell gondolni persze, de van benne ráció.

Itt nem lehet szakmai szempont! Van a Megbízó akinek saját, vagy sajátos elképzelése van! Nem erőltetheted senkire a Te stílusodat! Ha Ő nem akar szakállat növeszteni (pedig az a trend), akkor nem fog! Ezt kéne figyelembe venned! Hogy gondolod azt amikor Ő fizet a szolgáltatásért akkor nekünk miért lenne jogunk az Ő személyes döntésébe beleszólnunk, kritizálnunk. Egyébként a Te felvetésednek semmi köze a mostani problémára. Én azon már nem is csodálkozom, ha Gergely néha kiakad és "kifakad". (Én is kerültem már vele konfliktusba. Az is igaz, hogy én is megtaláltam a "kiskaput", és pont ebben a pályázatban.) Azt is közölhetné nemes egyszerűséggel, ha mi ilyen okosak vagyunk, miért nem gyártunk magunknak egy konkurens oldalt. Egyébként, ha az itt kommentezők elgondolkodnának nekem lenne a legnagyobb okom itt írogatni. A második helyezés a vele járó extra díj amit látok vagy sem! Tényleg gondolkodjatok el, hogy ez nem kötelező és ha valakinek nem tetszik nyugodtan kiszállhat tövisekkel a testében. Majd begyógyul! Én (ego) már számtalanszor abbahagytam és újrakezdtem. Azért, mert még így nagyobb a kihívás olyat alkotni amikor (elvileg) a megbízó nem közvetlenül melletted ül és mondja el az igényeit!
Ha Te ennyire tényleg az ELIThez tartozol mit keresel ezen oldalon? Csak nem pénzt akarsz? Ez az oldal nem azért van hogy csak a "nagykaliberű" grafikusok pályázzanak, hanem az amatőrök is! Hidd el ez számomra nagyon becsülendő! Vagy elfelejtetted hogy Te is voltál kezdő, vagy Te már grafikusnak születtél.

Lemaradt! :) " Utóbbiról két szavazat átlaga dönthetne, az egyik a megbízóé, a másik az ezen a pályázaton NEM INDULÓ kreatívoké." Utána az lenne a problémád, hogy Téged egy "amatőr kis kreatív" szakmailag bíráljon. Ezért tartom halottnak az ötletedet.

Kétszer is elolvastam a hozzászólásod és még mindig nem értem miért álltál belém.
Kezdjük az elején: amikor csempézni akarod a konyhádat, akkor nem azért fogsz burkolót hívni, mert lusta vagy, hanem mert ő tudja milyen ragasztó kell, ő már zsigerből rakja a fugakeresztet, könnyen megy neki a vízszintes és a párhuzamos. Persze, felrakhatod te is, de hacsak nem vagy polihisztor, aligha lesz jó a végeredmény. Tehát azért fizetsz meg valakit, hogy NORMÁLISAN végezze el a munkát. Itt is ez a helyzet. Dolgoztam komoly építőipari cégnek, a tulajdonos elém tolta a gyermeke tákolmányát egy felismerhetetlen házról és azt kérte, csináljak belőle logót. Nemet mondtam, mert nem találtam jónak az ötletet, itt vége is lett a közös munkának. Évek múlva találkoztunk újra, frankó névjegye lett és azon remek logó. Persze, nem az a tákolmány, amit velem akart megcsináltatni, hanem egy, a témakörhöz kapcsolódó ötletes megoldás. Amit tőlem nem fogadott el, azt a sokadik grafikustól igen. Azóta megint együtt dolgozunk, elfogadja a tanácsaimat.
Egy szóval sem mondtam, hogy az elithez tartozom. Az pedig egyáltalán nem tenne rosszat, ha kreatív beállítottságúak is értékelnék a munkákat.
Ha a hülye kérdésedre hasonló választ akarsz, akkor: nem, sosem voltam kezdő, így születtem, pénzről pedig hallani sem akarok, mert kizárólag a gratuláció jóleső érzéséből élek.

Jobban belegondolva te magad degradálod a kreatívok társaságát. Én nem az embereket ítélem meg, hanem a pályázati anyagaikat, azt pedig te is megteszed (remélhetőleg magadban). Egy jó ötlet mindig többet ér, mint egy ötletszegény, ám kiváló grafikai megvalósítás.
Halott az ötlet? Még szerencse, hogy nem neked kell értékelned...

Szia!

Ez végre konstruktív, válaszolok is. :) Szerintem rengeteg sebből vérzik ez az ötlet megvalósíthatóság és veszélyek szempontjából. Abból kell kiindulni, hogy egyszerűen nem lehet olyat csinálni, hogy a megbízó ne válasszon akármit, amit szeretne. Ajánlani lehet, terelgetni lehet, véleményt mondani lehet, de olyan rendszer teljesen irreális, ahol a megbízónak bárki meg mondja, hogy valamit nem választhat. (Márpedig ha átlagolunk pontokat, akkor megtörténhet, hogy a neki tetsző tovább sem jut.) Sokszor minket is meglep egy-egy választás, volt már olyan is, hogy nyilvánvaló plagizálás sem érdekelte a megrendelőt. Szóval kizárólag a megbízó dönthet arról, hogy mi jut tovább, miből szeretne választani, és végül mit választ.

A másik része a felvetésednek a kreatívok pontozása. Az eddigi tapasztalatok alapján nagyon elzárkóznék tőle, semmiképp nem adnék az arctalan internetező tömeg kezébe bármilyen döntési felelősséget. Mivel bárki regisztrálhat, csak egy email cím kell hozzá, ezért igenis lennének olyanok, akik nem sajnálnák az időt arra, hogy spammeljék a 10 pontot a saját munkáikra, annak sem lenne akadálya, hogy egy induló kreatív új profilokat hozzon létre és lehúzza a többiekét, valamint az olyan rosszindulatú idióták is simán megjelennének, akikből a monitor mögötti anonimitás csinált Rambót. Elvileg a kiskapuk becsukásáról ment itt a beszélgetés, ez a megoldás viszont nyitna jó párat. Arról nem is beszélve, hogy a minőség is mást jelent a kreatívoknak is, ott is széles a paletta. A saját munkáját mindenki szépnek és jónak gondolja, és nézd meg milyen ocsmányságok is megjelennek néha.

Emellett egy ilyen két körös rendszer már indokolatlanul bonyolult is lenne. A megbízóknak most sem teljesen világos néha, hogy miként is kell pontozni, mi lesz a shortlist, hogy lesz a választás. Egy ilyet elmagyarázni, bemutatni, megértetni lehetetlennek látok.

Másik, amit írtál: ki döntené el, hogy megfelel-e a briefnek egy-egy munka? Ez megint nagyon ingoványos talaj.

Összességében az egyszerűségre kell törekedni, mert az oldal szabályrendszere, működése így is összetettebb, sokrétűbb, mint a nemzetközi konkurenciák. Bizonyos pontokon pont azért nem egyszerűsítettünk, hogy ne zsákbamacska legyen a kreatívoknak az indulás, és hatékony lehessen a közös munka. Máig azt mondom, hogy ez nagyrészt be is válik. A briefből általában abszolút lehet következtetni a megbízói hozzáállásra. Én már első olvasásra meg tudom általában ítélni, hogy az adott megbízó miként tekint saját pályázatára. A kreatívoknak is ezt tudom tanácsolni, hogy aki trehány briefet ír, aki nem válaszol a kérdésekre, ott ne induljanak el.

Egyébként ez az egész független attól, hogy itt esetleg saját munka győzött.

Nem feszegetem tovább a dolgot, de a pontozásos rendszerben súlyozni is lehet, a pályázók is kaphatnának rangot idővel a pontjaik alapján...de mindegy is.
A saját munkás győzelembe már belenyugodtam az elején, ez sajnos benne van. Ez az oldal elsősorban megrendelői oldalról kiváló. Akarom mondani a következő ingatlan vásárlása előtt csináltatok a kivitelezővel 20-30 házat és majd csak egyet fogok kifizetni belőle, amelyikbe be is költözöm. :)

Tetszetős a példa, csak éppen nem a legjobb. A te példában (tetszőlegesen lecserélhető gázszerelőre, kőművesre, taxisra) az a különbség, hogy hazudsz előre. Itt senki nem ígéri a résztvevőknek, hogy ki lesznek fizetve. Ez itt nem megrendelés, hanem pályázat. Abba már nem is érdemes belemenni, hogy az emberek nagy része nem is a pénz miatt vesz részt pályázaton.

Pedig belemehettél volna a példába, rangok, súlyzás stb, csak azok valszeg még tovább erősítette volna a "túl bonyolult" kitételt. Így is pl sokan nem tudják, hogy a pályázaton csak a legjobb pontjuk számítódik bele az átlagba.

"Akarom mondani a következő ingatlan vásárlása előtt csináltatok a kivitelezővel 20-30 házat és majd csak egyet fogok kifizetni belőle, amelyikbe be is költözöm. :)"
Ez itt P Á L Y Á Z A T. Még nem megbízás!

Gergely!
Valószínű, hogy egy időben reagáltunk a "házépítőre".
Kérdésem a következő lenne irányodba. Neked sikerült valamit elérned a Cégnél? Én írtam nekik, de lehet hogy rossz címre. (ügyfélszolgálat)
Üdv.

Kellemes Ünnepeket Mindenkinek!

Igazad van, azért nem mentem, mert valóban bonyolult lett volna.
A házas példámnál félreértettél, persze, mindenki magából indul ki. :) Nem volt szó hazugságról, a hasonlatom arról szólt, hogy a megrendelői oldal a leggyakrabban elvárja, hogy készíts 2-3 tervet (logó, webdesign, névjegy és egyebek), majd kiválasztja az elképzeléséhez leginkább megfelelőt. Mindhárom legyen ötletes és kreatív, legyen kidolgozott. De abból csak egy nyer, sosem kettő vagy három, sosem kapod a dupláját/háromszorosát az előzetesen kialkudott összegnek.

Szép ez a mindenki magából indul ki aranyos kis szófordulat, amit hadd ne jellemezzek. Máskor akkor azt írd le, amit szeretnél, ne pedig azt hogy rendelsz több terméket és abból egyet fizetsz ki. Egyenként igen, így van ez mindenhol, bár vannak olyan státuszú kreatívok is, akik ezeket már beleépítik az áraikba.

Pirostraktor: sajnos nem sikerült elérnem azóta a céget, pedig nekünk két email címük is megvan, és két napja a másikra is írtam. De fogjuk még őket zaklatni ünnepek után is.

Az elején még követtem a fejleményeket, de már elvesztettem a fonalat, így lehet, olyat mondok, amit már mondtak: ez az Anonymous dolog a legnagyobb becsapás a megbízók felé, mert tény, h nem szakmai szemmel nézi a munkákat, így belenyúlhat egy eléggé amatőr munkába is, aminek aztán katartikus következményei lehetnek...
Ha a legjobbakkal akar dolgozni, akkor úgyis ír vmelyik top kreatívnak, és probléma megoldva. Így meg legalább (ha akar) olyan munkák közül választhat, melyeknek az alkotói nem ma kezdték... úgy is mondhatnám, h nem aznap regisztráltak...........

Sziasztok!
Én is pályáztam, nem jött össze, van ilyen! Viszont nekem az volt a furcsa, hogy kétszer, háromszor is kitolták a határidőt. Értem én, hogy a Kreanodnak ez plusz pénz, de ezt sem tartom etikusnak. Ugyanis a kreatívok próbálják elkészíteni a kért koncepciót - sokszor éjjelekik fent maradva - határidőre. Aztán látom, hogy megint és megint meghosszabítják. Ennyi hosszabítgatás nem tűnik túl korrektnek. Megnéztem trigon munkáját és mit ne mondja le a kalappal előtte, mert nekem nagyon bejött. Olyan igazi torrentés! Szép volt trigon, elismerésem. Aztán van egy üzleti problémám az oldallal kapcsoltban: Miért a vevő mondja meg, hogy mennyibe kelüljön neki egy logó? Pláne, ha sok koncepciót kap? Ezt a piacon mikor tehetné meg? Értem én, hogy mindenki pénzből él (én is), de ezzel csak arra buzdítjuk az embereket, hogy sokszor nevetséges összegért már kaphatnak logót vagy arculatot. A kedves ügyfél fejében meg csak az lesz, hogy miért fizessek többet? Ennyivel érjék be, úgyis a gép előtt ülnek és csak kattingatnak. Ilyen felfogással fogják tönkretenni ezt a piacot és megcsúfolni ezt a szakmát. Igen, mert ez egy szakma! Én azt érzem ezzel kapcsolatban, hogy fordítva ülünk a lovon. Számomra elgondolkodtató, hogy részt vegyek-e ebben, de egyre jobban arra hajlok, hogy NEM! Nem akarok senkit sem bírálni, csak elmondtam a véleményem és a meglátásom.
Kellemes Ünnepeket mindenkinek!

Kedves Andy!

Némileg árnyalnám a "többször lett kitolva a határidő" kérdését. Alapjában véve nálunk az a szabály, hogy erre egyszer van lehetőség. Itt azért lett belőle három, mert első alkalommal a pályázat indításakor azonnal történt módosítás a briefen. Ha a megbízó belenyúl a briefbe, akkor azt csak úgy teheti meg, ha megemeli a djíazást és kitolja a határidőt is. Mindezeket pont a kreatívok miatt engedjük csak így. Ennyire az elején még nem osztott, nem szorzott a határidő kitolása. Második alkalom volt egy "szokásos" hosszabbítás, mikor közeledett a határidő vége, de nem érkezett be még megfelelő munka, ezért kitolták. Az utolsó módosítás pedig csak azért történt, mert ide be lett írva. Alapból a megbízók egy külön erre szolgáló fülön hivatottak nekünk jelezni, hogy bármilyen változtatást akarnának. Így szoktuk tudni azt is jelezni, hogy már egyszer hosszabbítottak, még egyszer nincs rá lehetőség. Mivel ez esetben ide be lett írva, két lehetőségünk volt: Belemenni a hosszabbításba és egyben emelésbe is, vagy töröljük a kommentet, és úgy teszünk mintha mi sem történt volna. Az előbbi szerintünk nem igazán sért kifejezetten senkit. Aki már készen van a koncepciójával, annak szinte mindegy, aki még nincs, annak jól jöhet. Utóbbi esetben előfordulhatott volna, hogy valaki olvasta a kommentet, elraktározza az infót, hogy még van ideje, aztán meglepetten jött volna vissza az eredeti határidő után arra számítva, hogy még aktív a pályázat. Kicsit nagyobb kitolás lett volna ez utóbbi. Szóval nem azért engedtük, mert nekünk ez több pénz. (Egyébként a megemelt összeg 15%-a üti a markunkat, szóval gondolhatod, hogy nem ebből gazdagszunk meg. Egyébként itt az első emelésnél ki sem állítottunk számlát, a másodiknál pedig nem lett kiegyenlítve. :) )

Az árról meg úgy általában a piac működéséről pedig ha lehet, ne nyissunk diskurzust, mert felesleges. Legyen elég annyi, hogy van kereslet és kínálat, valamint az áru. Itt nem csak a megbízó mondja meg, hogy mennyi egy logó. Ő azt mondja, mennyit szán rá. Ha találkozik olyan kreatívval, aki szerint szintén ennyi egy logó - vagy bármilyen más indokból szeretne indulni a pályázaton -, akkor lesznek megoldások. Ha irreális lenne az igény (nem szokott, mivel vannak minimális áraink, és az irreális igényeket azért nem szoktuk kiengedni, még ha akadnak véleményes döntések is), akkor pedig nem. Ilyen egyszerű. Nem mi mondjuk meg, hogy ennyi vagy annyi egy logó, mi mindössze egy platformot biztosítunk ahhoz, hogy találkozzanak olyanok, akik 50.000-ért is hajlandók logót tervezni, és azok, akik ennyit szánnak rá. Mindez most nagyon leegyszerűsítve, és nem győzöm hangsúlyozni, hogy a mindössze pénzkérdésként gondolkodók soha nem értik meg, hogy a legtöbbeknek általában nem az a fő szempont, léteznek egyéb motivációk is egy pályázaton való részvételkor.

Ez annyira általános téma, és annyi fórumon ki lett fejtve, át lett beszélve, hogy itt, kifejezetten egy pályázathoz kötődő fórumon nem fogunk ezzel foglalkozni. Ha nem szeretnél, akkor ne vegyél részt benne, ilyen egyszerű.

Elovlastam a pályázatot, kíváncsi voltam a végeredményre. (pl. hogy fog kinézni a logó kicsiben névjegykártyán)
:D
gratulálok Eni24-nek, a nyertesnek :DDDD látom ez volt az első beadott pályázata és csont nélkül vitte tokkal vonóval!
(mielőtt bárki dobálná rám a sarat, nem indultam a versenyen és amit fent írtam irónia....)

Kedves Kreanod!

A megoldás elég egyszerű lett volna. Mivel a győztes munka egy képernyő fotó, így őt ki kell zárni, mert csaló, így a megrendelőnek a többi közül kell győztest hirdetnie mint garantált díjazás. Én nem vettem részt a pályázaton, így engem nem érint, de ez felháborító, hogy ez így hagyva lett. Értem én a kiskapukat, és nehéz ellene tenni, de ebben az esetben ez simán megoldható lett volna. Nektek, mint pályázatot felügyelő-lebonyolító oldalnak, jogotok van törölni olyan alkotót, aki nem érvényes pályázatot adott be. Márpedig az aktuális győztes nem. Mert azt, hogy egy megbízó nem ért a grafikához, és sajnos sokszor előfordult, hogy ennek megfelelően indokolatlan győztesek születtek, így létjogosultsága van egy abszolút kezdőnek is, mert színvonal nélküli logóval is lehet nyerni, de itt nem csak erről volt szó. Azzal, hogy egy olyan grafikus "nyert", aki nem küldött be szabályos pályázatot, azt törölni kellene!!!!!! Nem tudom ennek mi volt az akadálya :(

Nekem az is nagyon fura, hogy a nyertes pályázó meg se szólalt, hogy védje magát, hogy valódi pályázó stb. És még nem kapta meg a pályázat a "sikeres" státuszt, szóval még nem lett kifizetve, nehezen hiszem el, hogy a nyertesnek nem kell ez a pénz.
Kedves Kreanod, milyen fejlemények vannak az ügyben?

Ez a pályázat elég specifikus, mivel egy filmes figura lévén a legtöbb ember fotót használt/dolgozott át, és ez teljesen nyilvánvaló volt a megbízó számára is, már-már elvárásnak is mondhatjuk. Ilyen szempontból az összeset ki lehetne zárni. Emellett még az a helyzet, hogy nincs olyan, hogy kizárás. Ha plagizáltnak ítélünk egy munkát, akkor jelezzük ezt a megbízónak, és a kezében a döntés. Ha más győztest akar választani, akkor megteheti, mi pedig élünk a jól ismert szankciókkal, ha nem, akkor marad az a győztes. A megbízó döntését akarata ellenére nem bíráljuk felül, nem tiltjuk meg, hogy bizonyos munkát győztesnek válasszon, még ha számunkra ez fura is. (Előfordult már.) Egyébként azért sem lenne törlés a szankció, mert az kisebb büntetés, mintha örökre mementója marad a ballépésnek az oldalon és a statisztikában is.

A pályázat további sorsáról nem tudunk semmit, de nincs is mit tudnunk róla. A pályázatoknál figyeljük, hogy mikor hagyják őket jóvá a felek. Ha ez sokáig nem történik meg, akkor érdeklődünk emailben, hogy szükség van-e segítségre, vagy bármire. Ha nem kapunk választ, akkor feltételezzük, hogy rendben lezajlott minden, mert egyik fél sem panaszkodott, reklamált, valószínűleg csak nem érdekli már őket az oldal. (Előfordult már.) Ez esetben mi rakjuk Sikeres státuszba a pályázatot.

Kedves Gergely!

Már jó ideje nem követtem a pályázat utóéletét, de az észrevételeidben mindig van némi megmosolyogtató részlet, engedd meg, hogy kiemeljem és véleményezzem.

Azt írod, hogy "...mivel egy filmes figura lévén a legtöbb ember fotót használt/dolgozott át, és ez teljesen nyilvánvaló volt a megbízó számára is, már-már elvárásnak is mondhatjuk. Ilyen szempontból az összeset ki lehetne zárni"

Némi önellentmondást vélek fölfedezni ebben, mivel egyfelől megrendelői elvárásnak fogalmazod meg, másfelől kizárnád a filmsnittet vagy a főhőst ábrázoló képet alapként felhasználó kreatívok munkáit. Ez sajnos nem rendhagyó, ha a te álláspontodat kell védeni, de itt sajnos másról van szó, amiről nem akarsz továbbra sem tudomást venni, pedig mások is - a pályázaton nem indulók -, jelezték már a számodra az előzményekben.

Egyetlen, bénán elkészített képernyőfotó győzőtt egy olyan pályázaton, aminek a leírásában az alábbi szerepel: "Teljes grafikai elemeket keresünk, melyből is a legfontosabb a logó, de ezenkívül szükségünk van céges levélpapírra és névjegyre is." Érthető kritériumok szerepeltek, amiknek nem tesz eleget a pályázat. Ezen felül, amit korábban is kifogásoltam, sajnos ennek szentesítésével azon kreatívok munkájának semmibevételében működsz közre, akik megfelelően kidolgozták az anyagot és a kiíráshoz tartották magukat. Korábban azon lovagoltál, hogy ha nincs megoldási javaslatom az ilyen véleményes helyzetekre, akkor inkább ne hőzöngjek, mert ez csak a sikertelenségnek tudható be, nem jogos felháborodásnak. Amikor nincs biztosítva, hogy minden nyertes az alapvető szabályoknak és megrendelői elvárásoknak eleget téve nyer, akkor miről beszélsz egyáltalán?

Mint az oldalt üzemeltető, a pályázatra lehetőséget adó és annak keretet biztosító személy, gondoskodj arról, hogy a kiírásnak megfelelő pályamunkák közül kerüljön ki a győztes. Ez talán nem tekinted egy irreális elvárásnak egy kreatívtól és talán még kivitelezhető is, annak érdekében, hogy egyre többen inkább az érezzék, hogy fair keretek között pályáznak, semmint, hogy egy kijátszható és a munkánkat semmibe vevő rendszerben működnek közre. Nagyon is értem a pályázás sajátosságait, ettől függetlenül neked az kellene, hogy legyen az érdeked, hogy a kreatívok számára is korrekt kereteket biztosíts és ne adj lehetőséget az esetleges visszaélésekre.

Persze, dagasszuk tovább a tésztát feleslegesen. Bár a felütésed olyan, mintha új témát dobnál fel, azért mégiscsak visszakanyarodsz a korábbi vesszőparipádhoz, ezért az első bekezdést nem válaszolnám meg, mert már megtettem. Inkább újfent visszakérdeznék: Jelen esetben tehát azt kellett volna mondanom, hogy "Kedves Megbízó! Márpedig nekem ez a munka gyanús, ráadásul nem töltött fel névjegykártya tervet sem, ezért megtiltom a kiválasztását, másik munkát kell győztesnek jelölni!"? Életszerű, ugye? Sőt, hasonló analógiát követve be lehetne vezetni a túl gyenge, vagy épp a briefet nem mindenben követő munkák kiválasztásának tiltását is. A következő lépcső pedig az lenne, hogy mi választunk győztest a megbízó helyett. Abszurditásokba hajlok már? Meglehet, de mivel nem mondtál semmi újat, pláne semmi használhatót, mint amin rugóztunk már egyet decemberben is, ezért nekem sem akadt új mondandóm. Azt hiszem azt is írtam már, hogy mit tehetsz, ha nem tartasz becsületesnek, az oldalt korrektnek, biztonságosnak.

Na, végigolvastam. Jobb, mint a Facebookon lógni :)
Egy konstruktív javaslatom lenne, bár az ötlet nem saját (német pályázati oldalon műkszik)

Ha valaki elér egy bizonyos számú nyertes pályázatot (a németeknél ez 5 db, és higyjétek el, kemény meló), vagy itt a Kreán pl. egy adott pontszámot (mondjuk legyen 5), akkor úgynevezett elit designer lesz. Az elit státusz nyilván a megrendelői véleményt tükrözi, dehát belőlük élünk...
A megrendelő indíthat sima pályázatot (mindenki indulhat rajta) és indíthat elit pályázatot is. Ebben az esetben a kiírást csak az elit designer státuszú tagok látják. Itt a díjazás is magasabb, cserébe a megrendelő olyanok pályázatát fogja látni, akik már elértek itt valamit, és rendszeresen jó pontszámú munkákat adnak be.

Ezzel szerintem meg lehet oldani, hogy a Megrendelő is válasszon, és mi is. Aki csak az eliteken akar indulni, ám tegye. A kezdők, élesben gyakorolni ide járók is megtalálják a maguk pályázatát. Az elit pályázatokon nyilván erősebb a konkurencia, magasabb a színvonal, jobbat kell letenni az asztalra. A pénz is több...

Na, vélemény? :)

Ez abszolút jó ötlet, köszi. Nálunk ez úgy nézett ki az ötletek között, hogy egy bizonyos átlagpontszám fölött lehessen csak az adott pályázaton indulni. Mindenesetre ez valóban kizárná az itt esetleg megtörtént visszaélést, és első blikkre hátránya sincs. Meg fogjuk vizsgálni a kérdést újra. (előnyei, megvalósítási kérdések, stb.)

Jobb a nyugalom, igazad van. Az, hogy a megrendelő a saját maga által kiírt briefhez kellene, hogy tartsa magát, szerintem nem abszurditás. Ennek betartatásához te is hozzá tudnál járulni, de, ha neked nem életszerű a felvetés - ahogy a korábbi összes felvetésem sem az -, akkor igaz, fölösleges tovább folytatni. Sok kreatív visszajelzése ugyanakkor nem épp téged igazol, de természetesen megértem, hogy nehéz lehet a fejlesztés. Azért kíváncsi vagyok, hogy az itt felvetett konstruktív javaslatokból (nem az enyém, az értelmetlen ugye) valósul-e meg valami, vagy csak piros pont osztogatás megy a fórumon. :) Természetesen mindenki érdeke a fejlesztés és a javaslatodat is észben tartom. Köszi!

Ok, megint leírtad, hogy nem érdekel engem a felvetésed (pontosan mi is volt a legújabb?), és mit tehetnék a brief betartása érdekében (persze semmi konkrétat, de a teljesen egyértelmű kérdésemet nem válaszoltad meg). És persze mindezt egy végre használható felvetés után, ami érdekes módon rólam sem pattant le, mint ahogy azt te általánosságban feltételezed. Nem így van, mint láthatod. De a levegőbe- és félrebeszélés, valamint a valóságtól elrugaszkodott ötletek, és az üres duma továbbra is le fog peregni. Újabb tartalmas hozzászólást hoztál össze, gratulálok, és köszi, hogy itt vagy.

Fórum (61)