Pályázatok

PePriS arculat + logo

Logó + Kisarculat design
-
PePriS
100.000 Ft
Hátravan:
Visszavonva
Követő: 31
PL

Megbízó

49

Hozzászólás

100%

Értékelt koncepció

3 hét 4 nap

Utolsó aktivitás

Promotálás
Pályázat promotálásaA pályázatról írunk egy hírlevelünkben, és a közösségi média felületeinken fizetett hirdetésként is beszámolunk róla.

Koncepciók (26)

Beküldve: 2019. 08. 19.
14
1
8
Beküldve: 2019. 08. 20.
11
2
7
Beküldve: 2019. 08. 11.
2
1
7
Beküldve: 2019. 08. 19.
6
1
7
Beküldve: 2019. 08. 19.
4
3
7
Beküldve: 2019. 08. 20.
13
2
7
Beküldve: 2019. 08. 18.
11
1
7
Beküldve: 2019. 08. 15.
6
1
6
Beküldve: 2019. 08. 20.
6
1
6
Beküldve: 2019. 08. 18.
9
3
6
Beküldve: 2019. 08. 20.
9
1
6
Beküldve: 2019. 08. 14.
12
3
6

Oldalak

Feladat leírása

Piaci helyzet: 

ERP (Enterprise resource planning) = PPS (gyártástervezés és vezérlés) + számlázás + egyéb. Minden ami a gyártással kapcsolatos, annak a PPS-ben kell lennie. Tehát minden ERP tartalmaz PPS-t, csak ezeknek a PPS-eknek fogalmuk sincs a cégek működéséről és ez által garantált hogy nem fog megfelelően működni. Márpedig minden cég teljesen egyedi folyamatokkal dolgozik, akkor is ha nagyjából hasonlónak tűnnek, vagy hasonló gépeket használnak a termeléshez. Tehát az iparági szoftverek is csak humbug.
Van az SAP, meg még pár nagyobb ilyen jellegű cég/szoftver ami uralja a piacot, de: ezek sok esetben nem felelnek meg a cégek elvárásainak, és kisebb illetve közepes cégek nem igazán engedhetik meg maguknak ezeket. Vannak szintén egyedi szoftvereket fejlesztő kisebb cégek, de tapasztalataim alapján ezek is általában megnyernek egy bizonyos céget, arra fejlesztenek egy célszoftvert, majd ezt megpróbálják más "hasonló" cégekre rámelegíteni, sikerrel, és itt kezdődnek a problémák. Már sok céggel volt dolgom, sok különböző szoftert láttam, és mindenhol fejlesztenem kellett ahhoz hogy az adott cég számára megfelelő eredmény szülessen. Általában a cégvezetők szeretik eldönteni hogy milyen szoftver (vagy excel vagy papír alapú adminisztráció) legyen, azonban ritka hogy egy cégvezető felismeri hogy pontosan mi a probléma a folyamatokkal kapcsolatos adminisztrációval és ért is ahhoz hogy ehhez egy adatbázisra van szükség de nem akármilyenre hanem egy pontosan az ő folymatainak megfelelően felépített adatbázisra. Ez a kulcsa mindennek. És persze ezek a vezetők akik hozzá nem értésükkel kiválasztanak egy szoftvert, majd általában ők azok akik abszolút nem vagy csak minimális mértékben dolgoznak vele. A kollégák viszont akik napi szinten több órát szenvednek majd vele, nem merik természetesen a vezetőség tudomására hozni hogy a sok millió forintba került szoftver csak nagyon kis részben felel meg a cég egyedi folyamatainak. És ki akarná a saját jól bejáratott folyamatait egy szoftver kedvéért átalakítani...? Valamint amit egyszer már valaki kifejlesztett, azért fizet a cég, és ha közben kiderül hogy nem felel meg és át kell alakítani, akkor pluszban fizetni kell. Tehát összességében drágább egy kész szoftvert testre szabatni, mint ha eleve úgy van kifejlesztve ahogy az az adott cégnek megfelel. Fel kell nyitni erre az emberek szemét.

Feladat leírása

Megbízó bemutatása: 

Teljesen cégspecifikus ipari adminisztrációs, gyártástervező és vezérlő szoftverek fejlesztését végezzük. Standard szoftverben nem hiszünk, ezért ilyet nem adunk, ill. nem egy másik cég számára fejlesztett szoftvert akarunk a vevőre rámelegíteni.

Feladat leírása

Feladat: 

Egy letisztult, egyszerű (de nem primitív) logó, amire ha ránéz a potenciális kuncsaft, egyből legyen számára nyilvánvaló hogy ez az a dolog amit ő keres: egy pontosan neki fejlesztett szoftvert, ami tökéletesen segíti a vállalkozását. A logónak működni kell különböző és különböző színű felületeken: autón, weboldalon, pólón, névjegykártyán. A névjegykártya formája is lehet egyedi. A cég neve PePriS, amiből a P, P és az S valamilyen módon kiemelt kell legyen, ez ugyanis a Produktionsplanungs- und Steuerungs(system) rövidítése. A pepris szó hajaz a tetris-re, és kicsit a szlogen ("ahol a folyamatok, és az azzal kapcsolatos információk a megfelelő helyre kerülnek és a problémák megszűnnek") is ennek felel meg (de ha valakinek jobb ötlete is támad, és átvesszük, szivesen honorálom). Tehát a design is építhetne erre. A logó alatt/mellett/fölött: Software, valamint Produktionsplanungs- und Steuerungssystem nach Mass kellene szerepeljen, de ha valakinek jobb ötlete van, szintén honorálom. Valamint valahogy a weboldalt, tehát pepris.de -t mutatni kell. Ötletes, első látásra letisztult, lényegre törő, de részleteiben is szépen kidolgozott. Tehát a feladat első körben logó, névjegy, autómatrica és az email aláírás. Autó: BMW 1 F20 2011 / Volkswagen T5 Transporter California. Nem kell túl nagy túl hivalkodó vagy harsány matrica, de bizonyos elemei akár körben lehetnek láthatók, de mégis szolid legyen. Nekem volna egy elképzelésem de nem akarom ráerőltetni senkire. Hogy a névjegy 1 vagy 2 oldalas nekem mindegy, ahogy jobban kiadja az ötletet.

UPDATE 08.22

Az autó matricából indulnék ki.
Egy monokróm Tetris kockákból álló csík vagy sáv futna végig az autó oldalán kb középen, ez egy nem teljesen szabályos, illetve inkább hiányos képződmény lenne, amibe a szintén több kockából álló, tehát nem csupán egy, hanem mondjuk kettő kockányi vastagságú betűkből álló PePriS felirat esne bele, így kitöltve a hiányzó részeket. Akár a PePriS felirat betűi is lehetnének szabálytalanok, vagy csak részben, vagy csak látszólag.

És/vagy valamilyen átmenetként sötétből világosba illetve feketéből fehérbe vagy alulról felfelé vagy a bal alsó sarokból a jobb felső sarokba és a kockák maguk csak kb a határvonalon láthatóak, különben beolvadnak a fehér illetve fekete oldalba. Nem tudom ez így érthető-e.

Csak arra nincs jó ötletem hogyan lehet így a P, P, S betűket kiemelni.

A színek nem muszáj hogy fekete és fehér legyenek.
A téma talán működne névjegykártyán is és nekem tetszene nagyon ha ki is lenne stancolva a belsejéből vagy a szélein.

Illetve tetszene 3d kocka ábrázolás is és tudom hogy mostanában elég nagy divat a térbeli formák kimondottan nem perspektívikus ábrázolása, de nekem tetszene perspektívikusan is. Mondjuk áttetsző kockák egymás elé-mögé helyezve kiadhatnák azt hogy PPS, és mellette PePriS.de stb

Feladat leírása

Célkitűzés: 

Ha ránéz a potenciális kuncsaft a logóra, egyből legyen számára nyilvánvaló hogy ez az a dolog amit ő keres: egy pontosan neki fejlesztett szoftvert, ami tökéletesen segíti a vállalkozását. "Miként befolyásolja a győztes munka a magatartásukat?" - úgy hogy felismerik hogy csak ez lehet a megfelelő megoldás és felkeresik a weboldalt. (pepris.de)

Feladat leírása

Célközönség: 

Cégvezetők, illetve menedzserek, akik tisztában vannak vele hogy valami nem stimmel a meglévő ERP szofterükkel, és/vagy excel táblázatokkal ill. papír alapú adminisztrációkkal.

Feladat leírása

Ígéret/támogatás: 

Úgy tudunk hozzájárulni a célközönségünk szükségleteinek kielégítéséhez, hogy felismertetjük velük hogy egy kész ill. "standard" szoftver, excel táblázatok, illetve papír alapú adminisztráció nem megfelelő megoldások, hanem csakis egy célszoftver hozhat igazi megoldást és mi 15 éves tapasztalatunkkal tudjuk hogy mit és hogyan kell csinálni hogy úgy működjenek a dolgok ahogy kell. Tiszteletben tartjuk a cég saját egyedi megoldásait és hagyományait, és nem várjuk el hogy a cég alakítsa magát a szoftverhez, hanem a szoftverünk alakítja magát 100%-ig a cég folyamataihoz.

Feladat leírása

Márka jellemzése: 

100% rugalmasság, 100%-ig egyedi, és személyre (cégre) szabott és felülmúlja az elvárásokat.

Feladat leírása

Médiaterv: 

Különböző és különböző színű felületeken: autón, weboldalon, pólón, névjegykártyán. Ha jól működik akkor még sokáig (remélhetőleg, legalábbis amíg a cégünk működik).

Feladat leírása

Stílus: 

Ahol a digitális és a hagyományos találkozik. A tetris ősrégi, hagyományos, a pepris modern és digitális, mégis passzol a kettő.

Fórum

Kedves Megbízó!

Olyan kérédsem lenne, hogy a színvilág az teljesen ránk van bízva vagy esetleg van konkrét szín összeállítás.
Válaszát előre is köszönöm!

Akármilyen színvilág jöhet, de mint említettem különböző színű felületeken is működnie kell a dolognak, tehát a kocsi az most pl. fekete (de lehet hogy a következő zöld lesz), az email alapvetően fehér háttér. Lehet hogy naiv vagyok de el tudok képzelni olyat, hogy ha egy fekete háttéren egy terrakotta színű színű matrica jól mutat akkor biztos jól mutat feketeként vagy barnaként is fehér háttéren.

Elnézést elfelejtettem a megszólítást, és nem lehet szerkeszteni, szóval

Kedves the_last,

...

Hát pedig azért a kocsi színét általában célszerű az arculathoz igazítani... Én pl. nem láttam még zöld TNT-s kocsit! ;)

Igazából akkor semmi értelme az arculati színeknek, ha az összes kocsi más és más színű!

Mi egy kis cég vagyunk/leszünk. Biztos hogy jobb lenne ha a kocsik mindig egy bizonyos színűek lennének, de azt gondolom ez azoknál a cégeknél igazán fontos, ahol több tucat autó járja egyfolytában az utakat. Esetünkben ez nem fog fennállni.

Pontozást esetleg kaphatunk valamikor? Vagy némi észrevétel/kommunikáció a beérkezett tervek alá...?

A határidő végén fogom értékelni a beérkezett elképzeléseket.

Az nagyszerű, mert utána már nincs lehetőség a módosításra, csak a shortlist-eseknek. Most kellene együtt működni a kreatívokkal! Mert így csak a sötétben tapogatózunk...

Ezt sajnos nem értem. Maximum 1 koncepciót választok ki a végén. Ön szerint érdemes az összes többi kreatívot mégis tovább "dolgoztatni" ? Vagy mit nem értek?

Igen, csak egy munkát lehet kiválasztani a végén, azonban amíg zajlik a pályázat, érdemes pontszámokat kiosztani, h a beküldők lássák, hogy egyáltalán jó irányban haladnak-e? Esetleg kommunikálni velük, ha valamelyik tervben lát fantáziát. Itt még lehet módosításokat kérni, betűtípusra, színre, akár formára vonatkozóan.

Vagy eddig nem érkezett olyan terv, ami valamiféle reakciót váltott volna ki Önből? Akár pozitívat, akár negatívat? A munkák alatt azért van ott a Hozzászólás mező, h ezeket megossza az adott kreatívval.

Jó napot mindenkinek! Remélem, Robert Heroldot nem zavarja, ha én válaszolnom meg a kérdést.
Kommunikáció és pontozás nélkül a kreatív lead egy tervet, amit talán annyira megszeretett a tervezési folyamat alatt, mintha saját gyereke lenne: szépnek, okosnak látja. A megrendelő azonban valami mást akar, de ez az infó nem jut el a grafikushoz és majd csak a lezárás után látja, hogy másnak nem tetszett a munkája. Ha kapott volna közben pontot, akkor szül egy másik "gyereket" vagy kettőt, másmilyeneket, mert látta, hogy az első nem tetszett annyira.
Vagy egy másik lehetőséggel él közben a megrendelő: látta az autómatrica látványtervét, csakhogy az egy fekete BMW-re készült el, a céges autó viszont fehér, és látni szeretné, hogy milyen lenne a hatás fehér alapon. VAGY lát fantáziát egy másik pályaműben, de megnézné egy másik betűtípussal vagy más színben, akkor megkéri a grafikust, hogy módosítsa a tervet. A grafikus majd eldönti, hogy hajlandó még egy kis időt áldozni erre vagy sem.
A lezárás után pedig ott a SHORTLIST. A pályázat kiírója kiválasztja a neki leginkább tetsző munkákat, esetleg még kér pár kisebb módosítást. Pl.: minden shortlistestől azt kéri, hogy jelenítse meg a logót feliratok nélkül, mert így akarja összehasonlítani azokat.
Én ezután tesztelném a terveket: megmutatnám munkatársaknak, feleségnek, akárkinek, akinek adok a véleményére és bízom abban, hogy nem csak a kiscicás képeket szereti.
Hát így...

RH! Párhuzamosan írtuk, lényegében ugyanazt. Bocs!

Teljesen jó, h Te is leírtad, így legalább megerősítetted! ;)

A legnagyobb baj az, hogy a megbízónak fogalma sincs arról, hogy ha egy kreatív beküld egy munkát, akkor az vár valamiféle visszajelzésre, hogy egyáltalán jó úton indult-e el? Vagy ötleteljen tovább...?
Nem olvastam el a Megbízóknak szóló szabályzatot, vagy használati útmutatót (egyáltalán van ilyen?), de szerintem itt sok megbízónak halvány lila gőze sincs, h mik a folyamatok, miért van ott a munkák alatt a hozzászólási lehetőség, hogy nem kell megvárni pályázat végét ahhoz, hogy a pontszámokat kiossza. Ésatöbbi, ésatöbbi...

Kicsit ellentmondásosnak tűnik. Ha a beküldött terv a legjobb amivel elő tudott rukkolni a kreatív, és gyermekeként szereti, akkor hogy tud hirtelen egy teljesen mást szülni? Ami legalább olyan jó (vagy jobb)? Én elfogadom ha ez lehetséges de elég valószínűtlennek tűnik.

Nem tudom a többi megbízó hogy van/volt vele, de számomra pl ez a pontozási rendszer kicsit túl sok. Sztem kivitelezés téren sok jó terv érkezett de ötletesség terén eddig sajnos egyik sem nyerte el a tetszésemet.

Ez a szó nem hangzott el, hogy legjobb, és azt se tévessze szem elől, hogyha a kreatívnak az a legjobb, attól még a megbízónak nem biztos, hogy az. Ezért kell a kommunikáció, hogy a megbízónak is a LEGJOBB logóvá váljon.

Akkor pont azokkal kéne felvenni a kapcsolatot, akik legalább szépen kivitelezték a munkákat. Talán ez sejtet valamit, hogy a tehetség megvan bennük, de mivel nem tudják, hogy jó irányban haladnak-e, ezért kommunikáció hiányában csak áll az egész folyamat...

Ha nem is hangzott el ez a szó, én mégis merem remélni hogy mindenki igyekszik a legjobbat nyújtani és ebből is indulok ki. Akkor lehet hogy egy kicsit meg kellene próbálni kevésbé szabadon értelmezni a leírást.

Egyébként ilyenkor, amikor egyáltalán nem érkeznek olyan munkák, amik tetszenének Önnek, sokat segítene, ha például megosztana velünk, akár itt a fórumon, akár a pályázati leírás Stílus részében, egy pár olyan logót, melyek közel állnak az elképzeléséhez...

Tisztelt megrendelő!

Nincs itt ellentmondás. A kreatív alkotási folyamat már csak ilyen. Jön egy alapötlet (jobb esetben), amit aztán formálgatunk, alakítgatunk, elveszünk benne...és amikor már azt hisszük, hogy kész, úgy átalakul, hogy rá sem ismerünk. Nem én vagyok itt a logótervezés ásza, nálam sokkal ötletesebben nyúlnak hozzá mások egy-egy témához, de az itt összeverődött kis közösségből azzal szerintem mindenki egyetért, hogy ugyanaz a kreatív le tud adni egy 3-4 pontos tervet úgyanúgy, mint egy 10 pontosat. Sőt instrukciókkal, értékelésekkel, visszajezésekkel segítve egy a megrendelő által elvetendő irány után, jobban átgondolva nyertes logót tölt fel másodjára.
Egyébként az ön szakterülete, a programozás is kreatív feladat. Meggyőződésem, hogy ön is a maximumra törekszik, mégis néha be kell látnia, hogy a legzseniálisabbnak vélt kód sem úgy működik, ahogy azt tervezte. Akkor keres egy másik utat.

Egy-egy ilyen hozzászolás nem ön ellen irányul. Segíteni szeretnénk. Magunkat is :)

Üdvözlet!

Kérném a Tetris jelleget sokkal intenzívebben belevinni.

Kedves Megbízó!
Mikorra várható értékelés?
Előre is köszönöm a választ!

A megbízók a pályázathoz kapcsolódó emailekben minden tájékoztatást megkapnak, még az email tárgyában is fel van erre hívva a figyelmük, illetve amikor megnyitják az első koncepciójukat, akkor egy felugró ablak tájékoztatja őket a pontozás jellegéről - ami ugyebár végső soron egy darab kattintás - és ez egészen addig így van, amíg be nem jelöli, hogy ezt az értesítést többé nem szeretné látni. És persze ezek a direkt erőltetett tájékoztatások, ha valaki akar utánanézni, hol is költi a pénzét, az bőven meg tudja tenni az oldalon.

Mindensesetre örülök, hogy kulturált eszmecsere zajlik, és öreg motoros kreatívok türelmesen tájékoztatják a megbízót a számára esetleg nem ismert nézőpontokról. Példát vehetne erről minden egy bites "stockkép dizájner", aki már az első megbízói mulasztás után vért követel, és a legrosszabbat feltételezi azonnal. Így jut előrébb a közös ügy, köszönöm.

Egy kicsit szeretném meghosszabbítani a kiírást, és még konkrétabban egy bizonyos elképzelés irányába terelni a résztvevőket.

Kedves Felek!

A pályázat határideje meghosszabbodott.

Kérném szépen a feladat leírás "egyéb" fejezetének szíves figyelembe vételét.

Mindenféle negatív felhang nélkül, a legnagyob tisztelettel kérdezem, hogy a pontozással megvárják az újabb határidő végét? Ezt csak azért kérdezem, mert nagy segítség lenne, ha tudnánk, hogy az eddig munkánk mennyire áll távol, vagy közel az Önök elképzeléséhez. Könnyebb lenne nekünk is tervezni, és Önök is több "használható" pályamunkát kaphatnának cserébe.
Köszönettel,

Kreatívokat kérdezném, hogy csak én nem látom a megbízó által említett egyéb ismérveket a feladatleírásnál?

Én sem látom.

A változtatásnál megadtam, de én sem látom egyelőre

Csak határidő hosszabbítás kérvény érkezett, valami rosszul lett kitöltve a Változtatásnál.

Csatlakoznék Graphisma kérdéséhez :)! A pontozás az újabb határidőig el lesz tolva?

A brief kiegészült

Előre is leszögezem, mindenkinek értékelem az igyekezetét. Nagyon nehéz mindegyik tervre valami objektívet és konstruktívat mondani. A pontozás is nagyon nehéz, egyik munka befolyásolja a másikat. Kérem a kerülendő elolvasását, hogy ne kelljen minden tervhez ami ezzel ütközik, külön oda írnom. Ne vegye senki szemre hányásnak, én is csak most jön rá hogy az nem jó.

Egy apró kérdésem lenne; az Update alatti leírásban szerepel a "nem perspektivikus" kifejezés.
Itt a tisztelt megbízó az axonometriára gondol, és ezek szerint pont hogy a perspektivikus ábrázolás lenne az előnyös?

És még egy dolog, kérem ne vegye senki kővé vésettnek a pontot amit kapott. Én sem tudom 100%-ig biztosra mondani hogy teljesen jogos. Lehet hogy jogos lenne 1-2 ponttal több is (vagy akár kevesebb). A lényeg hogy ez csak egy körülbelüli érték.

Lehet bármelyik, csak szerintem az axonometrikus ebben az esetben nem adja ki annyira, de aztán lehet hogy jön majd valaki és olyat gurít hogy leesik tőle az állunk.

Kedves PL, a pontozási elképzelése tényleg már a meggyszem a tortán. Viszont legalább választ kaptunk miért tartott ennyi ideig. Sok sikert mindenkinek, aki kitart :)!

Nyugi, szerintem Gergely biztos belenyúl a pontozásba, mert ez vicc, ez a pályázat! :)

Kedves PL! Nem kéne ilyen drasztikusan alacsony pontszámokkal dobálózni, indokolatlanul, mert az nagyon lerontja a kreatívok átlag pontszámát...

Elkezdtem csinálni én is egy tervet, de ahogy itt visszaolvasom lehet inkább be se adom... :)
Mindenestre baromi kíváncsi vagyok milyen munkák születtek.

RUN!

Szia Balázs :) Szép napot :) Küldd be, nem veszítesz vele semmit :)

Azért még alszom rá ötöt :)

Egyetértek. A pontozás az roppant drasztikus, persze ez a megbízóból ered, nem az oldal hibája.
Valószínűleg módosítva lesz egy pár dolog a pályázattal kapcsolatban...

Kedves Kreatívok! Egyrészt nem szoktam aktív státusz alatt háttéregyeztrtésekről beszámolni, olyanra pedig pláne nem volt még példa, hogy egy általam írt emailt egy az egyben megosztok. Most ez így lesz. A megbízó által írtak természetesen nem lesznek nyílvánosak, de úgy érzem, most ez kell a tisztánlátáshoz. Ezt az emailt most küldtem el.

"Kedves Megbízó!

Hagyjuk már a szélsőségek kiragadását. Nem kell a legrosszabb példákkal jönni, bőven vannak olyan munkák, amik nem 10/3 pontot érdemelnek. Kár volt erre hosszú sorokat fecsérelni. Ennyit állítottam, vagyis próbáltam sugallni. Vannak rosszak? Vannak. És akkor mi van? Ön is írta, hogy vannak jól kivitelezett logók.

Emellett a szabályokra hívtam fel a figyelmet, amitől tőlem aztán sírhat, attól még azok maradnak. Ír egy briefet, tiszta sor. Ha azt átírja ki tudja miért, akkor emelni kell a díjazáson. Egyszer eltekintettem ettől annak érdekében, hogy ne maradjanak hoppon a kreatívok, ugyanis Ön jelezte, hogy vissza akarja vonni a pályázatot. Aztán megpróbálta ezt eljátszani még egyszer. Én nem mérlegelem, hogy mennyire magától értetődő, amit ír, kellett volna-e arra gondolnia a kreatívoknak maguktól stb. Ez a szabály. Ha maga szerint csak a kommunizmusban létezett szabály, akkor ez itt bizony az, én pedig Rákosi vagy Sztálin vagyok.

Lehet itt csűrni-csavarni a dolgokat, de maga jött egy előre meghatározott keretek között működő közegbe, aztán sír, hogy ezek neki nem tetszenek, megkérdőjelezi azt. Ha nem tetszik, nem kell idejönni, senki nem hívta. Ön csak újabb bizonyítéka annak, hogy sokkal szigorúbban kellene szűrnöm a megbízókat, akár csak előzetes rossz megérzések alapján. És persze, lehet, hogy mindenki hülye itt, de ezt mondja az a sofőr is, aki szemben hajt fel az autópályára. Én azt tudom, hogy ezt a platformot ezekkel a kreatívokkal 500+ megbízó normálisan tudta használni. Szóval igen, maga túl "akármilyen" ide, nagyon úgy tűnik. Maga volt ahhoz túl "akármilyen", hogy átgondolja normálisan előre a briefet. Maga volt túl "akármilyen" ahhoz, hogy felfogja, egy kreatív folyamatnak fontos része a kommunikáció. Maga volt túl "akármilyen" ahhoz, hogy a leggyengebb munkákból induljon ki, és 10-ből 3-as legyen a legmagasabb pont, miközben előre mérget veszek, hogy a nagyon sokat mondó márkája később sem fog ezeknél jobb logókkal büszkélkedni. Végül pedig maga volt túl "akármilyen" ahhoz, hogy emberekkel normálisan együttműködjön. Márpedig ez az egyetlen kritérium ahhoz, hogy egy megbízó normálisan tudja használni a felületet. (A minimum 80-as IQ mellett.)

Nézze meg a válogatott munkák gyűjteményét, vagy jó pár pályázat győztesét. Elhiheti, hogy minőségibb munka némelyik, mint amilyet Ön valaha látott. Ennek tényét nem kisebbíti, hogyha talál gyenge munkákat is akár ezen a pályázaton, akár másikon.

Kérem, majd küldje el, milyen nagyszerű logót sikerült megszülnie a majdani szerencsés kivitelezőjének.

Ezt az általam írt levelet - az oldal történetében először - közzé fogom tenni a pályázat fórumában, mert szeretném, ha a még mérlegelő kreatívok tisztán látnának. Emellett innentől kezdve egyoldalúan beszüntetem a kommunikációt. (Ilyet sem csináltam még, de ennek semmi értelme, csak az időmet fecsérlem.) A végén természetesen nem lesz akadálya a garancia érvényesítésének, akadékoskodás nélkül vissza fogom utalni a pénzt, amennyiben azt kéri. Önön múlik, mit kezd innentől a pályázattal.

Szöllősi Gergely"

Ejha!!! o_o

Én ezért is kértem anno, h mutasson egy pár olyan logót, ami tetszik neki, h legalább a stílust belőjjük! De ahogy látom, a pályázat kiírása előtt, arra se vette a fáradságot, h egy kis kutatómunkát végezzen ilyen téren. De még ezek után még kommunikálni sem volt hajlandó; csúnya szóval élve: várta, h a sült galamb............
DE EZ NEM ÍGY MŰKÖDIK!!!
Én úgy érzem, hogy a brief-ben leírtakat azért megpróbáltam követni (a magam stílusában természetesen) úgyh csak ezért bosszantó az a pontszám, amit kaptam... és ahogy látom, mások is hasonlóan magas eredményeknek örülhetnek! :D

Azt hittem, csak én kaptam kettest.. :D Hüm. Gergő, köszönjük, hogy kiálltál mellettünk. Azon gondolkoztam - de persze nem értek ehhez a részhez - hogy nem lehetne-e úgy átszervezni a pontozásos fejezetet általában, mint a konkurens külföldi oldalon, de legalábbis ne 1-10-ig legyen a pont, hanem csak 1-5-ig? Mert ez néha drámai. Vagy úgy nagyon kis különbségek lennének a statisztikában? Gondolom... Szép napot Nektek!

Köszönjük, hogy ezt megosztottad Gergő! :)
Hát, nekem sok hozzászólásom nincsen, amiket írtál az e-mailben, azt teljesen jogosnak érzem.
Igazság szerint innentől kezdve elszállt a kedvem a pályázatom módosításától, egyébként én is úgy érzem hogy a megadott stílust követtem
és a brief-ben leírtak alapján ennek sikerült is eleget tennem . Ez van, reméljük legközelebb nem lesz ilyen. :)

Nyugi, én 1 pontot kaptam a 11 győzelem után! :D Szerinted ez mennyire valószerű? :D

Szívmelengető volt ezt végigolvasni. :) Kevésbé fájdalmas az értékelés, köszönöm! :)

Hát ismerve a munkáidat, megmosolyogtató. Mostmár kíváncsi vagyok, mivel buktál meg. :D Én nem büszkélkedhetek ilyen sikerekkel egyelőre, de eddig életemben csak a matek dolgozatomra kaptam kettest gimiben.

Ja és még valami: többször átolvasva, és elképzelve az UPDATE-et, rájöttem, h az ötlete egy kalap szamóca. Ha valaki ránézne az autójára, azt hinné, h ez valami játékkonzol cég autója. Nem lenne szabad ennyire erőltetni a TETRIS-t, inkább csak sejtetni...!
A másik nagyon erőltetett dolog az a PPS kiemelése a márkanévben! Minek kéne kiemelni? Az a cég, aki megbízza majd Önt, annak foggggalma sem lesz arról, h mi az a PPS. Nem fogja érteni, sem érdekelni.

Én 3ast kaptam! ! :D:D :D szinte már büszke vagyok :D

Egyet értek, ez túl sok logónak... Már a szöveg is sok volt benne..

Még a végén megnyered! ;)

Kedves Kreatívok!

Azért ne harapódzon el a diskurzus. Köszönöm.

Kedves Kreatívok!

Bekövetkezett, amire számítani lehetett, de talán jobb is így. A pontokat majd intézzük, hogy korrekt legyen. (Természetesen az ilyenkor szokásos módon a megbízó által felállított sorrenden csak nagyon indokolt esetben változtatva.)

Pontok megváltoztatása...? Mondjuk felőlem, de akkor is: no komment. A kettőnk magánbeszélgetése senki másra nem tartozik, abszolút etikátlan másokkal megosztani. Nem hiszem hogy ez az egész így bárkinek a javát szolgálja... De őszintén további sok sikert kívánok mindenkinek.

Előfordul, ha a megbízó indokolatlanul alacsony pontokat ad... nem találkoztam eddig olyan pályázattal, ahol 4 volt a maximális pontszám. Szerintem ez nem bennünket minősít. Ennek ellenére sok sikert a márka építéséhez, és kívánom, hogy tálalja meg azt a kreatívot, aki "megugorja a lécet"!
Szép napot!

Nyugi, a címét tudjuk: pepris.de
Majd néha ránézünk!! ;)

Ahogy a hozzászólásomban is írtam, semmi Ön által írt dolgot nem osztottam meg, mindössze az én levelemet kezeltem már a megírása pillanatában nyílt levélként. Ebben így véleményem szerint semmi etikátlan nincs. A pontokhoz pedig kirívó esetekben hozzányúlunk, mert közelebb állnak úgy az általunk mindenek felett képviselt hitelességhez, mint egy-két sértődött vagy trehany, netán a pontozást érdekesen értelmező megbízó tevékenység eredményeként.

Kreatívoktól pedig továbbra is visszafogottságot kérek, egy konfliktus - teljesen mindegy, kinek van igaza - nem néz ki jól, ezert semmiképp nem szolgálja senkinek az érdekeit. Emiatt ezt az ügyet zárjuk is le.

(Graphisma, egyébként gratulálok! :))

Én nagyon sajnálom ezt a történetet, rossz érzés ilyet olvasni, szerintem sokan sok energiát tettek ebbe a projektbe, és szomorú, hogy a megrendelő nem értékeli ezeket a munkaórákat egy sima gesztussal, hamár a pénzbeli juttatás elmaradt. Volt az a másik pályázat, elitegym, azt például nem tudom miért vonta vissza a megrendelő.. Néha felmerül bennem, hogy esetleg egyfajta ötlethalászat ez. Hisz itt is a megrendelő lelép, egy sima operátort megkér egy sima nyomtatott kép alapján h rakja össze neki, bár egy operátori óradíj is megvan 5ezer és fölfelé..

Köszönöm! Kár, hogy ez lett a vege... :)

Mi azért nem félünk az ilyesmitől, mert abban hiszünk, senki nem olyan hülye, hogy egy ilyet kockáztasson, hisz többszáz éber kreatív észreveheti ezt a turpisságot, nem hiszem, hogy van olyan idióta, aki szerint ezt megéri kockáztatni ilyen összegek érdekében. Pláne, hogyha valaki lopásra hajlamos, az lophat ezer helyről, akár a Behanceről is. Felesleges itt köröket futni. A 6,5 év alatt asszem egyszer merült fel ennek a gyanúja, de mi azt sem láttuk egyértelműnek.

Kedves Gergő! Csatlakozom az előttem szólókhoz, köszönöm, hogy kiálltál értünk. Remélem elkerülnek minket az ilyen, és ehhez hasonló megbízók. :)

Először a dzsí kácc most meg ez... Mostanában akadnak érdekes megbízók...de szerencsére van aki kiáll értünk! Köszönöm!

Lehetek érdekes meg bármilyen más is. De végső soron én adtam a megbízást és csak az én véleményem számít a tekintetben hogy a munkák megfelelnek vagy nem illetve mennyire. Számomra teljességgel felfoghatatlan és elfogadhatatlan ez a hozzáállás amit Gergely képvisel, és szerintem ez abszolút nem szolgálja a kreatívok érdekeit, még ha úgy is tűnik. Nem vontam volna vissza a megbízást ha Gergely első sorban annak az érdekeit nézné aki fizet. Nálunk fejlettebb kultúrákban alapvetően ez a szokás. De itt érdekes módon ez teljesen fordítva van, ez rendkívül visszatetszést keltő. Lehetnek itt a világ legjobb dizájnerei, de ha nincs aki megbízást adjon... Felőlem nyugtathatja magát mindenki hogy dehát ennyi meg annyi sikeres projekt stb. Én elfogadom, de honnan tudjuk hogy nem lehetne e ez a szám lazán akár mondjuk 10x több is...? Említésre került hogy érdekes hogy (majdnem) mindenki másnak megfelelt eddig az oldal így, csak nekem nem. Engem ez őszintén szólva teljesen hidegen hagy. Feltétlenül kell hogy ez engem érdekeljen? Van az a mondás is hogy egyen trágyát, 1.000.000 légy nem hazudik. Ne értsük félre, mint említettem több nagyon szépen kivitelezett munka érkezett. Amit én kerestem első körben az egy az én elképzelésemnél jobb ÖTLET volt. Mivel ilyen nem érkezett, feleslegesnek érzem hogy ezekre túl sok szót vesztegessünk. Ez után szerettem volna látni mi történik ha konkrétan az én elképzelésem szerint dolgozunk. Kérdem én, mi ezzel a baj? Lehet hogy a kreatívoknak vagy nagy részüknek alapvetően nem is lenne ezzel semmi baja. Vagy csupán néhány mindig elégedetlen szószóló képviseli a reprezentatív többséget? Hogy Gergelynek mi ezzel a baja, fogalmam sincs, hiszen ő ha jól tudom nem kreatív hanem az oldal üzemeltetője. Szerintem mindent egybe vetve az oldal alapvetően nem rossz ötlet, Gergely biztosan rengeteg időt és energiát ölt bele, de szerintem (és ez szigorúan magánvélemény, abszolút nem muszáj figyelembe venni) az egész erősen túl van gondolva. A kevesebb néha több. Gergely is hihet nyugodtan bármit illetve megpróbálhat bármi objektívet hinni a világról meg a dizájnról mint olyan de nem értem miért kell mindenki másnak is ugyanazt hinnie? Én pl simán el tudom képzelni hogy két munka ugyanazt az alap motívumot használja és az egyik nem tetszik a másik viszont igen. Ízlés továbbra sem képezheti vita tárgyát. Tehát meglehetősen felesleges megpróbálni ezt objektív keretek közé szorítani. Lehet hogy más megbízók örülnek ha megmondják nekik hogy mi legyen a véleményük, de én sajnos nem tartozom közéjük, és ez mostanában nem is fog változni. Kértem hogy ne vegyék rossz néven a pontokat. Lehet hogy engem minősít, lehet hogy másoknak sokkal jobban tetszenének ezek a tervek, de ez engem abszolút nem érdekel. Más projekteket én teljesen másképp pontoznék. Legyünk egyszerűen hideg profik és koncentráljunk a feladatra, annak van értelme.

Kedves Megbízó!
Én sokáig dolgoztam kereskedelemben. Sokféle ember megfordul pl egy élelmiszerboltban. Van aki bejön, köszön, szépen kér, azt is elmondja, hogy mit kér, meg van olyan is aki odaáll a pulthoz és csak annyit mond, hogy abból lesz és rámutat valamire... Nyilván mindkettő kap valamit, csak nem mindegy, hogy mit és hogy....
Itt is van olyan megbízó, aki megköszöni a munkánkat, bár ő nem ilyenre gondolt, de ad egy közepes pontszámot, olyan is van aki azt kéri, hogy alakítsuk át, kicsit ilyenebbre, olyanabbra, hátha jobb pontszámot tud adni, és van olyan mint ön. Ön csak annyit mondott, hogy rossz amit csinálunk, nem olyan mint amit elképzelt. De bele sem gondol abba, hogy ahány kreatív annyi értelmezése a brief-nek , különben 26 egyformát kapott volna.
Az eredeti kiírásban azt írta, nem írja le az ötletét, mert nem akar senkit befolyásolni. Pedig akkor arra kapott volna több verziót, és akkor lehet ön is és mi is boldogabbak lennénk most.
Bár én még kezdő vagyok, és pofám lapos, mert ahhoz képest már voltak egész jó pillanataim, de elhiszem, hogy az itteni profi kreatívoknak ez a pont rosszul esett, hiszen szuper munkák készültek, gondolom nem kevés idő és energiabefektetéssel.

Szerintem engedjük ezt el... Napokig dobálhatnánk a labdát itt a fórumon, és ugyanúgy nem jutnánk közös nevezőre. Szerintem ez az oldal már sok fronton bizonyított az évek alatt. Itt most a kereslet és kínálat nem találkozott, van ilyen. :)

Én is nagyon köszönöm a munkákat, írtam is hogy nagyra értékelem mindenkinek az igyekezetét, sajnos nincs azonban időm mindegyik munkán napokig gondolkodni, értékelgetni, megpróbálni meglátni benne a selling point-ot, lehet hogy minden más megbízó ráér ilyesmire, de én sajnos nem. Tudja mit? Felőlem akár nyugodtan hozzá is adhatnak mindegyik pontszámhoz mondjuk 3-at, főleg ha ettől mindenki jobban érzi magát. Ettől még ugyanúgy nem találtam meg egyikben sem amit kerestem, de ez nem tragédia, és ha nekem nem az, akkor sztem Önöknek sem kell az legyen. Csak akkor meg az fog furán hatni hogy miért nem választom ki a legjobbnak itélt munkát, ami akkor ha jól nézem 7-es lenne. Hiszen ez már mégicsak egy ok lenne hogy akkor válasszam azt, nemde? Persze ha ez vagy az így vagy úgy lett volna, ezen lehet dilemmázni a végtelenségig, de akkor lehet hogy valami más lett volna a probléma. Ön szerint készültek szuper munkák, csak nem Önnek készültek és nem Ön fizet. Higyje el, más projekteket én is sokkal könnyebben értékelnék, mert 0 rizikóm van benne. És szerintem is készültek nagyon szépen kivitelezett munkák, csak az ötlet nem fogott meg egyikben sem. Nem értem miért kell ezen ennyit vitatkozni. Egyébként sztem sokkal jobb lenne az oldal ha nagyságrenddel egyszerűbb lenne. A pontozás is, első körben IGEN / NEM. Aki IGEN-t kap, azon lehet tovább gondolkodni, dolgozni. Utána megint IGEN / NEM. És így tovább. A végén ugyanúgy kijöhetne egy statisztika, ha valaki mindenáron azt akar, de végső soron egy projekt vagy sikeres vagy nem, ez pedig akárhogy nézem 0 vagy 1. Tovább bonyolítani szerintem teljesen felesleges.

Kedves Megbízó!

Én ugyan nem osztottam meg az Ön által írt privát üzeneteket, de azt sem hagyhatom, hogy itt a "plénum" színe előtt el legyen ferdítve a valós történés, és már konkrétan az legyen leírva, hogy miattam lett visszavonva a pályázat, különben minden szép és jó lett volna. Ne vicceljünk már. Ön írt először még a pályázat alatt, hogy nem érkezett olyan munka, ami tetszik, reménykedik jobbakban. A határidő lejárta után szintén írt, hogy hát egyik sem tetszik, úgyhogy meg lehetne-e hosszabbítani, és további instrukciókat, konkrétumokat adni. Erre azt írtam, semmi akadálya, használja a Változtatás menüpontot. Ez meg is történt, és ezúttal a pályázati díj megemlelése nélkül meg lett változtatva a brief, aminek nyomát most is láthatja. (És már a kreatívok itt reklamálhattak volna, hogy "ácsi, ez szabályellenes", de gondoltam elfogadják, hogy a másik opció a visszavonás, szóval belementem.) Ezután jött még egy kis apró kérés számok módosításáról, majd később ismét egy teljes szekció átírása, persze továbbra is nulla forint emeléssel. Ekkor láttam azt is, milyen nagyszerű pontok lettek kiosztva, és akkor dobtam le a láncot, mert teljesen nyilvánvaló volt, hogy itt merre haladunk, és elegem lett. Ennek hangot is adtam, amire Ön is egyértelművé tette, mit gondol a beküldött munkákról, és maradjunk annyiban, hogy az email nem arról szólt, hogy különben akad egy-két jól kivitelezett...
(A pályázatot megelőző email váltásainkat egyébként nem is említem.)

Nem az a fontos hány pályázat futott már itt le - a lényeg, hogy nem 10 darabos a minta -, hanem hogy milyen százalékban sikeres. A tény, hogy 90% fölötti, ismét csak az autópályára szemben felhajtó delikvens példáját juttatja eszembe. A nem sikeres 8-10 százalék is általában jól beazonosítható megbízó hiányossagokból adódik. A KreaNod nem egyszerű rendszer és kell hozzá némi érzelmi intelligencia, szociális érzék, nyitott hozzaallas és némi online felhasználói ismeret. Komolyan mondom, nagyjából 5 olyan pályázat lehetett eddig összesen, ahol normális hozzáállású megbízó normálisan leírta, mit szeretne, megfizette volna azt, hajlandó volt kommunikálni és még normális dizájnerekkel is találkozott, mégsem lett megfelelő megoldás. Van ilyen, de tényleg nagyon kevés. Valamelyik a felsoroltak közül mindig hiányzik.

Hányszor kaptuk már meg a következőket te jó ég... "Gergely, maga normális, hát kinek van ideje egyszerre lepontozni 100+ munkát, ez irreális igény!" Igen, ha valaki idióta, és nem pontoz folyamatosan - ami egy kattintás, amikor már úgyis megnyitotta a pályázatot - , akkor tényleg sok lesz a végén. (Ez nem Önre vonatkozott.) Vagy az, hogy" Gergely, maga tényleg azt várja, hogy én írogassak egész nap többszáz embernek? Ne vicceljünk már! " Nem, ha azt mondom, kommunikálni kéne, nem azt jelenti, hogy mindenkivel traccsparty induljon, hanem csak a jobb munkákat benyújtókkal érdemes beszélgetni, hátha javítanak vagy teljesen új munkát küldenek be. (Tapasztalat, hogy két naponta 15 perc ráfordítás is elég, ennyi ideje meg Orbán Viktornak is van.) Egyébként az oldalt sikeresen nem csak a Teréz anya lelkületű megbízók tudják jól használni, sőt! A legnagyobb önző, embergyűlölő, de ugyanakkor némi ésszel is megáldott megbízók is iszonyat sikeresek lehetnek itt. Felajanlok kicsit több pénzt, többen jönnek. Kommunikálok kicsit, adok néhány pontot, akkor több munkát kapok stb. Egyszóval ezeket nem a kreatívok lelki üdvéért érdemes betartani, pusztán önös érdek is ezt diktálja.

Téma tényleg lezárva, mindenki lépjen tovább. Minden további hozzászólás törölve lesz, kreatív és megbízó egyaránt.

Fórum (75)