Pályázatok

Nemzetközi online bor webáruház minőségi borokkal - NÉVADÁS

Névadás
-
Borok, italok
75.000 Ft
Hátravan:
Sikeres
Követő: 169
Laszlokun

Megbízó

19

Hozzászólás

100%

Értékelt koncepció

1 év 9 hónap

Utolsó aktivitás

Extra díjazás
Promotálás
Brief írás segédlet
Extra díjazás

A második helyezett 12 palack minőségi bort kap, a harmadik helyezett 6 palack bort kap.

Pályázat promotálásaA pályázatról írunk egy hírlevelünkben, és a közösségi média felületeinken fizetett hirdetésként is beszámolunk róla.
Brief írás segédletA brief írásban mi is segédékeztünk, hogy a megbízói igények egyértelműek legyenek a résztvevő kreatívoknak.

Koncepciók (199)

Beküldve: 2017. 01. 19.
4
10
Beküldve: 2017. 01. 18.
1
9
Beküldve: 2017. 01. 18.
0
8
BOR
Beküldve: 2017. 01. 21.
0
8
KK
Beküldve: 2017. 01. 23.
0
8
Beküldve: 2017. 01. 22.
0
8
Beküldve: 2017. 01. 23.
0
8
Beküldve: 2017. 01. 23.
0
8
Beküldve: 2017. 01. 18.
4
8
Beküldve: 2017. 01. 18.
0
8
Beküldve: 2017. 01. 19.
0
8

Oldalak

Feladat leírása

Piaci helyzet: 

Az európai online borkereskedelem évről évre kétszámjegyű növekedést mutat. Egyre nagyobb az igény az ár-érték arányban jól definiált borokra.

Feladat leírása

Megbízó bemutatása: 

Fő tevékenységünk az élelmiszer kiskereskedelem szupermarket kategóriában, ezen belül a bor.
Az online borkereskedelem magyar borokat terjeszt belföldön és külföldön egyaránt, valamint neves külföldi borászatok borait Magyarországon.
A cégen belül ez egy teljesen önállóan felépített, őnállóan működőrész lesz.
Késöbbiekben esetleg onálló céget is tervezünk.
Értéket és szakértelmet sugalljon, könnyen megjegyezhető, legtöbb nemzetközi nyelvben jól érthető és kimondható legyen

Feladat leírása

Feladat: 

Szeretnénk egy nemzetközileg jól csengő nevet találni, amelynek bejegyezhető domain neve szabad, főleg a .com, .eu, .wine végződésekkel.
Grafikailag jól megjeleníthető önálló logoként.
Modern, elegáns legyen a név megjelenése.
Lehetőleg egy szóból álljon a név.

-----------
FONTOS! Logó tervezés nem feladat, senki ne is küldjön be ilyen terveket, mert törölni fogjuk őket. Emellett mindenki egybe gyűjtse az ötleteit, ne küldjetek be új koncepciót minden egyes név ötlethez.- KreaNod csapat

Feladat leírása

Célkitűzés: 

Szakmailag megbízható forrás szeretnénk lenni.
Kereskedelmileg vevőorientált, és biztos partner a jóminöségú bor beszerzésében

Feladat leírása

Célközönség: 

A rendszeres minőségi borivókat, a nemzetközi borkultura iránt érdeklődőket, kortól, nemtől függetlenül.

Feladat leírása

Ígéret/támogatás: 

Az általunk forgalmazni kívánt borokat nemzetközileg elismert, független szakemberek minősítik

Feladat leírása

Márka jellemzése: 

3-5 éven belül megkerülhetetlen brand nevet szeretnénk

Feladat leírása

Médiaterv: 

Mivel a feladat a nevünk kitalálása, ezért ez a kiindulás, az alap, amelyre a vállalkozás marketingje épül

Feladat leírása

Stílus: 

Egy nevet várunk, amelyet a fenti tartalommal meg lehet tölteni és évek alatt nemzetközileg is ismetté és keresetté tudunk tenni.

Feladat leírása

Kerülendő: 

ne legyen közhelyes

Fórum

Tisztelt megbízó, mivel nemzetközi áruházról beszélünk, inkább angol szavak legyenek a névben, vagy magyar ötletek is lehetnek?

kedves kreatorok valahogy a "wine " szotol szabaduljatok meg......

És kié a 2. és 3. helyezet?

hát a győztes névben azért ott van a wine szó:)

Kedves "Laszlokun" A hozzászólása ellenére mégis egy ilyen szó nyert, ami már rögtön a kiírás napján beérkezett, és még szintén aznap domain-ként regisztrálva is lett Ön által. Mindez a pályázat zárása előtt 5 nappal. Kissé furcsának találom! Üdvözlettel!

Csatlakozom az előttem szólóhoz kedves Laszlokun!!! Nem kellene azért az embert félrevezetni ....és rabolni az idejét....!

"ne legyen közhelyes"...

Mi sem rendelkezünk erről információval, de megkérjük a megbízót, hogy nyilatkozzon a témában.

Kedves Megbízó,

Én pont amiatt nem gondolkoztam a "wine" szó szerepeltetésében, mert Ön direkt ezt kérte itt a fórumban, pedig rengeteg jó ötletem lett volna, akkor miért egy olyan név nyert, amiben a wine szó szerepel? ez nem túl korrekt hozzáállás

A pontozás sem túl következetes... Semmi különös, csak jött ötletet lopni.

Ha valakit kifizet, akkor nehezen lehet lopásnak nevezni... A győztes egyébként tényleg meglepődött, a kommentjein is látszik, plusz nekünk is írt a további teendőket illetően. Nem éppen egy „beépített emberre” valló magatartás. Arról nem is beszélve, hogy már régi motoros az oldalon. Szóval az összeesküvés elméleteket hagyjuk meg szépen egy másik alkalomra.

Igy igaz.az elso par napban nagyon sok wine - os otlet jott be ugy hogy a domain nevet le se ellenoriztek elotte mi megtettuk sok munkaval .ezert volt a keres hogy mas iranyba is probaljak meg. Koszonom

Kedves csikasz!
Szerintem most a joindulatoddal szereztel egy baratot aki fizet azert hogy hozzad jarhat lopni.

Kedves hellrod!
Igy igaz.Az nap volt egy vezetosegi ertekezlet ahol az addig beerkezett palyazatokbol kellett valasztani " ki lenne ma a befuto" igy szuletett akkor a dontes es ezert foglaltuk be." A lezaras" utan is ez a valtozat maradt a befuto. Koszonom

Kedves Rendszergazda, a fenti történések miatt szeretném törölni a pályázatra beadott koncepcióimat. Hogyan tudom ezt megtenni, illetve ha erre nincs módom, kérem, tegye meg Ön. (Úgy gondolom, a történtek miatt különösebb indoklást nem igényel a kérésem. Ha mégis, az nem a Fórumra való.) Nagyon sajnálom, hogy egy ilyen remek oldal és szolgáltatás, mint a Kreanod, ilyen méltatlan helyzetbe került: javaslom a részvételi feltételeket úgy módosítani, hogy ilyesmi a továbbiakban ne történhessék meg. A Fórumon ezzel az üggyel többet foglalkozni nem kívánok.

Soksok érdekessék... nekem konkrétan a második helyezett 9 pontos lényegesen jobbnak tűnik. Mellesleg szerepel közte a győztes név is csak kötőjel nélkül. Arra kivéncsi leszek hányan jegyzik majd meg a kötöjeles címet. Mert lássuk be nem igazán sok ilyen webcim van.

Üdv,
Én csak annyit szeretnék kérdezni, hogy a megbízó látja-e, amikor egy kreatív módosít a pályázatán? Pontozás után én még jó pár alkalommal írtam hozzá, (és töröltem is) amikor eszembe jutott egy-egy ötlet és nem vagyok biztos benne, hogy azokat látta a megbízó..

Kedves László! Természetesen azzal nincs gond, ha a pályázat közben megtetszik egy név és ahhoz viszonyítva értékelünk más pályázatot. Ugyanakkor szerintem egy napon kiírni plusz a még aznap beérkezettek alapján értekezni, lefoglalni, majd félrevezető információt adni a többi pályázónak szerintem morálisan kifogásolható. Az oldal lehetővé teszi, hogy a kiírónak ekkora mozgástere legyen, szóval a helyzettel érthetően nehéz mit kezdeni.

A Kreanod csapatától (ha olvassák) én is azt szeretném kérni, hogy a beadott pályázatomat töröljék. Köszönettel!

T.Hellrod !
En ugy gondolom ,hogy erdemes mindig hitelesnek maradni.Az altalad leirtak idoben nem fedik a valosagot nem igy tortent. reszemrol itt meg is altam. nem kivanok ebbe tovabb resztvenni.

A vegeredmeny : 1. makaradam 2.daflavasoldier 3.dee dee ramone

A karton borok vegett jelentkezzetek. koszonom

Sok sikert mindenkinek a LOGO palyazathoz!

Kedves Kreanod!
Szeretnék csatlakozni e véleményhez és töröltetni az általam leadott munkámat.
Köszönöm!

Itt csak az a kérdés, hogy mi lett volna akkor ha a megbízó tényleg talál egy jobb nevet, de közben megvásárolta már ezt is.. kifizeti mind a két kreatívnak a díjat vajon? Ráadásul addig amíg a kreatív nem adja át a jogokat, a megbízó nem használhatja fel az általa létrehozott kreálmányt. Röviden, a megbízó elég etikátlanul viselkedett, szerintem...

Kedves Mindenki!

Az éremnek két oldala van. Nem éppen elegáns lefoglalni a nevet első blikkre a pályázat lezárulta előtt? Nem az. Jogilag ekkor még a kreatívé a név? Igen. Alakulhatott volna szerencsétlenül a dolog, ahogy kockatt is megemlíti? Igen. Mindezek mellett az történt, hogy a megbízónak megtetszett egy név, amit lefoglalt, majd végül kihozott győztesnek. Ha ezek után a kreatív rendben ki lesz fizetve, akkor itt azért nem dőlt össze a világ. Ez a névadás egy érdekes téma, folytassuk a kérdésekkel. Szóval akkor az lett volna a normális, ha a megbízó szépen kiválasztja a győztest, elkezdenek a szerződéssel egyeztetni, megkötik azt, majd mindezek után nekiáll foglalni a domaint, igaz? És ha jött volna egy jóképességű, jóhiszemű kisember - akik azért internetes fórumon valljuk be, előfordulnak - és a győztes kihirdetése után levédeti egész véletlenül azt a domaint? Akkor mi lett volna? Végeláthatatlan jogi cicaharc, amit valljuk be, mindenki kenhet a hajába. ilyen lépések után azért nem rögtön úgy kéne beszélni, mintha maga az ördög szállt volna le közénk és végzett volna mérhetetlen pusztítást. (Hála Istennek egy régi kreatív nyert, mert semmivel sem lehetett volna a gyanút lemosni, ha véletlenül valaki frissen regisztrált ember nyert volna.) Azt is vegyük már figyelembe, hogy mi ismerjük ezt a rendszert (pályázatok, KreaNod stb.), de ezzel nincs mindenki így. Más a céges környezet, más munkamódszerhez vannak szokva stb. miért kell egyből mindenkiről a rosszindulatot feltételezni? Ismétlem, nem túl szerencsés, ahogy ez alakult, de ha őszinték akarunk lenni, és a „mi lett volna ha kérdéseket” hagyjuk a fenébe, akkor mindössze annyi történt, hogy a győztes munkát hamarabb vett birtokba a megbízó, de ki fogja fizetni. És leírva a fenti eshetőséget, én meg is értem, hogy elővigyázatos volt. Persze meg lehetett volna oldani elegánsabban is. (Pl. a majdan győztesnek választott egyén engedélyét kérni mondjuk kommetnben...) Szó sincs itt tudatos csalásról, vagy alattomosságról

Itt az egyetlen „meglopott” személy az a győztes kreatív volt, de őt nem látom a reklamálók között. Ehelyett olyanok kérik itt a munkájuk törlését, akiknek a koncepciójával nem történt semmi, ami bármelyik pályázaton ne történhetett volna. A megbízó látta, értékelte, másikat választott. Mint egy „átlagos” pályázaton. Akkor mi is a problémátok vele? Az ÁSZF-ben található szabályok vonatkoznak mindre, magyarul, hogy attól még, hogy az oldalon szerepelnek, nem szabadon felhasználhatók, a szellemi tulajdon a tiétek maradt, nem történt velük semmi. (Ahogy persze a győztesre is, amelyik most nem teljesült, de engedtessék meg, hogy akkor kezdjünk majd el vádaskodni és intézkedni, ha késik a kifizetés stb.) Szóval fejtsétek már ki kérlek, hogy titeket és a munkátokat pontosan milyen kár ért?

Szia Andi!

ilyen esetben a koncepciót jelző kis sárga ikon pirossá válik (mint új kommentnél a másik), és egészen addig piros marad, amíg a megbízó nem nyitja meg.

Rendben, köszi!

Tisztelt, Kreanod!

Ez a saját véleményem, nem akarok mások nevében szólni, de szerintem ők is ezért szólaltak fel.
Több ponton le volt írva a feldata és még a hozzászólások között is érkezett egy kérés.
1. "Lehetőleg egy szóból álljon a név." Ha valamit szóköz nélkül leírunk, az csak formailag lesz egy szó.
2. Kerülendő rész: "ne legyen közhelyes" Mindenki döntse el saját ízlése szerint, mi számít közhelyesnek.
3. "kedves kreatorok valahogy a "wine " szotol szabaduljatok meg......" Szerintem nem kell részletezni.
4."Szeretnénk egy nemzetközileg jól csengő nevet találni" A kiválasztott név angol nyelvtan szempontjából helytelen. Ezt is döntse el mindenki, kinek fér bele kinek nem. Tudok gigavállaltról, akinek helytelen a szlogenje mégis azok akik.
Ezek fényében szerintem rengeteg név lett kihúzva a listáról, akik szerettek volna megfelelni az elvárásoknak.

Amit még én észrevettem, hogy a koncepciók kiértékelése 70%-on állt elég sokáig, majd egyszerre ki lett hirdetve a győztes. Ebben az esetben a 30% hiány az 60 pályaművet jelentett. Vádaskodás nélkül, de szerintem a végén érkezett koncepciók elég random pontszámot kaptak.

Ha a legjobb indulatot feltételezünk, akkor is nagyon szerencsétlenül jött ki ez az egész. Ha a logó pályázata is itt lesz kiírva, akkor átfontoltabb feladatleírásra lesz szükség, vagy szabad kezet kell adni.

Üdvözlettel és Tisztelettel!

Szia Krisztián!

Egyik pontodba sem tudok belekötni, sőt az ellentmondásokról én is beszéltem telefonon a megbízóval. (A "wine"-ról kifejezetten.) Abban nem foglaltam állást, hogy szerintem milyen ez a név, és azt sem állítottam, hogy nem érthető, hogy ezt páran szóvá teszik. Nincs ezzel baj, és nem is fogjuk törölni, de sajnos erről a megbízó saját hatáskörén belül kell, hogy döntsön, én nem mondhatom meg neki, hogy mit tegyen, mert ilyen értelemben semmi közöm hozzá. A koncepciók értékelése nem tudom hogy zajlott, de a győztes kihirdetését nem engedi a rendszer egészen addig, amíg nincs minden munka értékelve. Így igen, itt előfordulhatott, hogy az értékelések már nem estek olyan mérlegelés alá, mint a többi esetben.

.........minden egyes beerkezett anyag gondosan at lett olvasva es nagyon sok nevet .com ellenoriztunk amit sok palyazo elmulasztott finoman szolva mielott bekuldte az anyagat. A vegen is, csak tobb ido volt ra mert napok ota betegen fekszem itthon--csak a teljesseg keveert.
Nekem (nekunk) nagyon tanulsagos volt .El tudom kepzelni,ha nincs moderalas hogy omlott volna itt a fekalia ram dupla csovon ugy jo magyar szokas szerint.Miert is??? a semmiert!

lehet, hogy közhelyes, és szerepel a wine szó, de nekem tetszik. egyszerű, de nagyszerű. Én nem gondolom, hogy bárkinek is számon kellene kérnie a megbízót, a választást illetően. Az élet ilyen, bármikor változtathatunk a döntéseinken. :)

Ismét egy csaló,hajrá Kreanod!

Valószínűleg nem vagy tisztában a szavak jelentésével, de semmi baj, ezt itt hagyjuk. (csaló? és ismét?) Érdekes csalást emlegetnie egy olyannak, aki teljesen nyilvánvalóan a legtöbb logó koncepciójánál hozott anyagból dolgozik. :) Szóval hajrá Sándor!

A téma egyébként itt lezárva, aki úgy érzi, hogy itt valami nagy arcátlanság történt a részünkről, az megtalálja a profil törlése gombot a profil szerkesztésen belül. A többieknek további jó munkát.

Jajj Sándor, hát már egy pillanatra megtévesztettél, de a stílusod, a munkáid minősége, és az email címed ismét elárult. :) Viszontlátásra jó öreg newsky! :) Olyan érdekes, hogy mindig visszatérsz, pedig ez elvileg egy csaló oldal, tele a beépített embereimmel. :9 Ez valami furcsa vonzalom a részedről, nem fogsz hiányozni, ha nem látunk többet.

Köszönöm, de megválogatom a barátaimat.

Tisztelt Kreanod! Nagyon sok furcsaság történt itt a kiírással, pontozással kapcsolatban. Szeretném, ha törölnék a pályázatomat. Köszönöm!

Kedves Kreanod!
Nem nagyon reflektáltak erre a hozzászólásra, így most, hogy lecsengett a dolog, én pár apró gondolattal reagálnék.
Először is természetesen az első három helyezettnek jár a gratuláció., Kitalálták, összejött, én nem feltételezek semmiféle "titkos kapcsolatot", szóval korrekt ilyen szempontból. Ugyanakkor azért nem látható a reklamálók között egyik sem, mert valljuk be őszintén, győztesként nagyon nem érdekelne, hogy utána mi megy, csak köszönném, fizessenek ki.
Az, hogy minket milyen "kár ért": szerintem időben mérhető. Egyszerűen azt gondolnánk, hogy a kiírásnak, majd 2 napra rá az ukásznak megfelelően nem ilyen név kerül kiválasztásra. Ezt elegánsabban igen, meg lehetett volna oldani.
Az ő hozzászólásaira már nem reagálok, érthető, hogy az ok nélküli gyanúsítás nem esik jól, és rosszul érinti. Ettől függetlenül azt állítani, hogy időben nem úgy történtek dolgok, ahogy, miközben ez pár kattintással ellenőrizhető... nos, no comment. Egy "bocsánat, ha sokaknak félrevezető volt" is megtette volna.
Személy szerint én nem elsősorban sértettségből kértem a pályázatom törlését, hanem inkább elővigyázatosságból. Ez alapján érdeklődnék, hogy nem-e lehetne bevezetni egy visszavonás opciót...mint ahogy az más oldal esetén is lehetséges. A saját oldalon látszódna az anyag, de másnak nem.
A hozzászólás alapján végezetül még annyit elmondanék, hogy érthető a kiíró védelme, de ugyanannyira van ez az oldal értük, mint értünk.

Szia hellrod!

Arra nem reflektálnék, hogy szerinted kinek kedvezünk, ugyanis legalább ennyiszer megkapjuk a megbízóktól is, hogy ezt vagy azt nem kéne, mivel „mégiscsak mi hozzuk a pénzt”. Amíg ez egyenlő arányban van, addig valószínűleg nem dől el a mérleg. Egyébként itt nem kedveztünk senkinek, csak leírtam a véleményemet. Természetesen egy lopás nem lett volna szabályos, de ha a fizetés megtörténik, akkor ilyenről nem beszélhetünk.

Törlést kérsz elővigyázatosságból? Mitől kell tartanod? Ennyi erővel hasonló félnivalód van minden pályázaton, és nem értem, miért küldtél akkor be munkát. Törlésre azért nincs egyébként lehetőség, mert akkor semmi értelme nem lenne a statisztikáknak, és mindenki vaktában lövöldözne minden ökörséget, ha utána le lehetne törölni. Egyéb eshetőségekről nem is beszélve. Az, hogy az idődet pazaroltad... Ez egy pályázat, előfordul, hogy olyan nyer, aki hamarabb küldte be a munkáját. Korábbi lezárásra azért nincs lehetőség, mert mindig küldhetnek később jobbat, mint amire egy megbízó már azt hiszi, hogy tökéletes, plusz nem lenne túl jó, ha te épp dolgozol valamin, töltenéd fel, és látod, hogy közben már lezárult a kiírás. Így a munka a fiókodban halna el. Összességében továbbra is azt mondom, hogy indokolatlan lovagolni itt a dolgokon, ugyanis a győztes munkájának - elővigyázatosságból történő - korábbi használatba vételétől eltekintve nem történt semmi különös, bárhogy is próbáljuk itt csűrni-csavarni a szavakat.

Kedves Gergely!

A leírtak nem csűrés-csavarás akar lenni, de akkor kérlek, hogy gondolj bele mondjuk az alábbi szituációba. Végzel valakinek egy munkát, mondjuk építési vállalkozó vagy, és pályáztatás van egy stadionra. Gondolkozol, időt feccölsz bele, hogy milyen szép kis tüchtig stadion legyen, majd a megbízó mondja, hogy figyu, legyen a stadion fapilléres, mert az menő mostanság. Jó. Olyan stadiont tervezel, hogy a felcsúti csak köszönhet neki. Megszületik az eredmény, nyer az a stadion, ami egy szép nagy betonkocka. Nem lennél bosszús? De, egy picit. Mikor lett a stadion kiválasztva? Hát a kiírás napján. Hát, ez van, próbáltál a betonkockánál szebbet alkotni, nem sikerült.
Az első része az üzenetednek érdekel, bár gondolom nem ez az "osszuk meg tapasztalatainkat a pályázókkal" rész, de kíváncsi lennék a megbízók milyen kritikával élnek irányotokba. A történtek alapján úgy gondolnám, nincs annyira megkötve a kezük.
Az említett törlésre pedig természetesen csak a pályázat lezárulta után kerülhetne sor, elkerülve az általad említettet. Személyes tapasztalat (igaz, más közösségből), hogy vannak kreatívok, akik szeretnek mástól ötletet meríteni, és meglehetősen pofátlan módon kezelni. Rá lehet fogni, hogy "kényelmi szempont" lenne, de szerintem nem lenne negatív hatása, és megoldani sem bonyolult. Csak egy ötlet.

Kedves Hellrod!

Én lettem a második. A buyawine az én pályázatomban is szerepelt, sőt elöbb is küldtem be. Annyi, hogy az enyém kötöjel nélküli, ami lássuk be sokkal szerencsésebb egy weboldal címének. Kötekedninem fogok. A döntés nem az enyém. Bár valóban furcsán zajlott ez az egész, nem fogok megérdöjelezni senkit.

Kedves Kreatívok, Kreanod, Megbízó!

Úgy döntöttem én is megosztom a gondolataim a történtekkel kapcsolatban.
Sok minden elhangzott a csalástól az összeesküvés elméletig, de lássuk be a (jogos) felháborodás oka az volt, hogy azt kérték a ,,wine" szótól szabaduljunk meg.
Így gondolom többen, köztük jómagam is úgy kezdtünk gondolkodni, hogy ez a szó ne szerepeljen a névben. Ennek ellenére a győztes mégis ezen szó felhasználásával került ki. És lássuk be ez igazán bosszantó és bizony nem korrekt! Főleg azért, mert nem az első ilyen ha jól visszagondolunk. Legalábbis már találkozhattunk sajnos ezzel a problémával logo tervezős pályázat alkalmával is. Mikor a nyertes munka pontosan olyan lett, mint amit a kerülendő leírásban kértek, hogy ne legyen!
Nos, azzal természetesen semmi baj sincs, ha meggondolja magát a megbízó, mert éppen látott valahol valamit ami miatt mégis tetszik neki a dolog vagy valaki a leírtak ellenére mégis olyan munkát küldött be és megtetszett neki. Viszont a korrekt az lenne ebben az esetben, ha jelezné felénk vagy a kreanod felé a változást, hogy mindenki egyenlő eséllyel pályázhasson. Hisz lehet, hogy mégjobb ötletek és munkák érkeznének, hiszen mindenki (legalábbis a többség) a kritériumoknak megfelelően kezd el gondolkodni és tervezni! Ezért kritérium és azért ,,kerülendő", hogy ne szerepeljen benne! És itt még figyelembe kell venni pár hozzászóló igazát is, hogy bizony a leírtakat figyelembe véve hogy minek feleljen meg a név...hát...több szempontból sem megfelelő a győztesmunka. Félreértés ne essen, gratulálok a győztesnek és semmi problémám a munkájával és véletlenül sem szeretném megbántani, nem ellene irányulnak az itt leírtak. A megbízónak megfelelt és ez a lényeg! És a Megbízó ellen sem. Pusztán az észrevételeim szeretném a Kreanod felé jelezni és Veletek megosztani. Mert véleményem szerint érdemes lenne a jövőben a Megbízokkal közölni, hogy ha bármilyen változás is bekövetkezik az elképzeléseikben, ne legyenek restek ezt jelezni felétek, hogy időben tudhassunk róla mi is. Így érhető el, hogy a legtökéletesebb munkákat és ötleteket kaphassák a Megbízók.

A hamarabb megvolt a győztes mint a pályázat lezárása részéhez is lenne pár gondolatom. Bosszantó nem tagadom! És szintén nem túl korrekt lássuk be.
Ugyanakkor ezzel sem lett volna probléma, ha erről is időben értesítést kapnak a Kreanodok. Volt már ilyenre példa ha visszatekintünk a Spiralex pályázathoz. Természetesen hatalmas felháborodás fogadta, de ott jogtalanul. Véleményem szerint nagyon is korrekt hozzáállás volt Tőlük, hogy mikor találkoztak azzal a munkával, amit minden szempontból kerestek, jelezték és szóltak, hogy valaki pont beletalált és ennyi, megvan amit szerettek volna. Ne dolgozzunk tovább feleslegesen ha még nem adtunk be munkát, mert megtalálták a győztest!
Itt is lett volna erre lehetőség. És sajnos miután a győztes munkában is az a szó szerepelt amit kifejezetten nem kértek, így ez már csak olaj volt a tűzre!

Mindenre nyitottak vagyunk, csak időben tudjunk mindent és akkor elkerülhetőek ezek a felháborodások.
Azért természetesen sokak átgondolatlanul háborognak, ezért teljes mértékben elkerülhetetlenek a szócsaták, de kérek mindenkit előbb gondolkodjatok. Vagy próbáljatok nyugodt hangnemű üzenetet váltani és hasonló módon közölni az észrevételeitek és problémátok, mert ezzel magunk alatt vágjuk a fát. Előbb utóbb megelégelik, híre megy és nem lesz több felkérés és akkor nincs több meló itt. Pedig ez egy nagyon jó kis oldal, sokak hálásak lehetünk neki. Természetesen lehet még mit csiszolni de apránként minden kialakul, csak jelezzétek feléjük kulturált moderált hangnemben.

Köszönöm ha olvastátok.
Mindenkinek további sok sikert és remélem a Megbízó nem rettent el a további közös munkától!
Szívesen foglalkoznánk a logo tervezésével is a továbbiakban. ;)

Kedves Megbízó, kedves Kreanod!

Én arra lennék kiváncsi inkább miszerint pontozott?
Az én javaslataim között volt egy "buywine"...és sok más. Ezt Ön 6 pontal értékelte, mig a gyöztes az "buy-a-wine" az 10es :)
Ok, elfogadom, hogy sokszor az apró részletek teszik a külömbséget, de véleményen szerint ez az egész egy felületes pontozás volt.
És valakinek el rontani a statisztikáit...az nem fair! A kreativok erre időt és energiát szántak!

Egyetértek veled ( a második helyezett koncepciói között is ott volt). Ráadásul kaptak 1-2-3 pontos "értékeléseket" olyan kreatívok, akik látszik, hogy dolgoztak rajta, és semmivel sem kevésbé kreatív a megoldás, mint az első helyezetté. Az már az én magánvéleményem, hogy egy Buy-a-wine névvel a cég el fog sikkadni a többi hasonló nevű között, de ne legyen igazam... Szerintem ebben semmi egyediség nincs.

Szia Seraph!

köszönöm, hogy szántál arra időt, hogy ilyen hosszan kifejtsd a véleményedet. Ahogy egy korábbi kommentre reagálva is írtam, nem vitatom, hogy a "wine" szó esete és a korábbi kiválasztás, vagy akár a pontozás nem volt épp a kedvetekre való, teljes joggal. A brieftől való eltérést, vagyis annak átírását mi sem engedjük, nincs szerkesztésre opció, csak ha külön jelzi a megbízó, és ezzel egy időben emel a díjazáson is. Pont az ilyeneket kompenzálandó, hogy vannak, akik feleslegesen dolgoznak. Az sem elhanyagolható tény, hogy a győztesekről mi is akkor értesülünk, amikor ti. Egyszer csak jön egy email, és mi is érdeklődve nyitjuk meg, hogy na vajon mi lett a végeredmény. Sajnos azt kell, hogy mondjam, hogy amit te is említesz, benne van a pakliban. A megbízók látnak rengeteg megoldást, és ugyebár azét jönnek ide általában, mert nem tudják, hogy mit akarnak. Az utolsó pillanatban is nyerhet valaki. Erre legjobb példa a mi logó pályázatunk. Az egyik kreatívval az utolsó napokig rengeteg üzenetet váltottunk, úgy voltunk vele, hogy azt választjuk, mígnem a vége előtt talán két nappal bejött egy új dolog, amitől ledobtuk a láncot, és „kénytelenek voltunk” azt választani. Ez az eshetőség, és az, hogy a munka akkor menne igazán kárba, ha valakinek a gépén maradna egy fullra kidolgozott koncepció csak azért, mert a megbízó előbb lezáta a pályázatot miatt döntöttünk úgy még az elején, hogy korábbi lezárásra nem adunk opciót. Voltak pedig olyan megbízók, akik írtak nekünk emiatt privátban, voltak akik kitalálták, hogy hirtelen nagyon sürgős, és kell nekik, de nem tértünk ki ilyen irányba. Mindkét esetnek lehetnek negatív hozadékai, de úgy ítéltük meg, hogy a korábbi lezárás több embernek, és nagyobb „károkat” okozhat.

Én elhiszem, hogy nem jó dolog ha olyan nyer, ami kerülendő, de ahogy egy másik pályázatnál is kifejtettem, benne van a pakliban, hogy egy kreatív annyira hisz az ötletében, hogy inkább kockáztat. (Egyébként a wine szó itt nem a briefben szerepelt, és inkább csak félreérthető megfogalmazás volt ez, ugyanis nekünk elmondta utólag a megbízó, hogy azért írta azt, mert az összes megoldás gyakorlatilag erre koncentrált, és azért megnéztek volna mást is.) Az esetek nagy részében ugyanis repül az alacsony pont, ha a briefnek nem felel meg egy munka. Néha viszont érdemes kockáztatni, mert felülír mindent. (Lásd Gyermekmentők pályázat, ahol kikötés volt, hogy ne állatfigura legyen.) Ilyenkor nem léphetünk közbe, és köthetjük meg a megbízó kezét, hogy márpedig azt nem választhatod, mert tettél arra utaló kijelentéseket előre, hogy azt nem szeretnéd, vagy mást szeretnél. Arra törekszünk, hogy minél jobb együttműködéseknek adjunk keretet, de a végtelenségig korlátozni sem lehet.

És mindezek hatványozódnak egy névadásnál, ami miatt nem is szeretjük ezt a kategóriát. Sokkal esetlegesebb a pontozás, sokkal kevésbé lehet bekategorizálni a munkákat stb. Aki ezeken elindul, az tudja ezt.

Kedves Gergely!

Igazán nincs mit. Ez a pályázat most rosszul sült el, de nem ez volt az első és nem is az utolsó. Ilyen előfordul olykor. Erről nem tehet sem a Kreanod, sem a Megbízó! De nem mindegy hogy kezeljük és mit milyen hangnemben írunk le. Ahogy írtam, azzal semmi gond sincs ha meggondolja magát a megbízó hisz ötletekért fordul a Kreanodhoz és Hozzánk. És nem is a Brief átírására gondoltam, hanem itt a fórumon belüli közlésre. Ahogy én is, úgy gondolom más is figyelemmel kíséri, hiszen találkozhatunk olyan plusz információkkal, amit nekem nem jutott eszembe rákérdezni. Vagy épp kérdezni lehet a megbízótól itt a gördülékeny haladásért. És valóban, rosszul megfogalmazott utasítás volt tőle. Mert így sokan úgy értelmeztük, hogy felejtsük el teljesen a wine szót. De ezen már felesleges lovagolni, sajnos ez a pályázat nem a legjobb hangulattal végződött.
És remélem nem vet majd ez rossz fényt a Kreanodra és ahogy írtam az előző gondolataimban remélem nem hátrál meg a további közös munkától a Megbízó!

Bevallom őszintén, hogy a pontozás vagy az átlag pontom annyira nem foglalkoztat. Nagyon nehéz dolgunk van. Aki már dolgozott a szakmában az tudja hogy élőben szemtől szemben a megbízóval egyszerűbb és gördülékenyebb a munka. Hisz folyamatosan konzultálhatsz vele és minden apró részletet az ő elképzelése szerint alakíthatsz a biztos siker és teljes megelégedettség érdekében. Itt ez lássuk be Zsákbamacska. Persze van lehetőség kérdezni de más mikor elé teszel 5 variációt 5 stílusban és rámutat egyre amin kiindulhatsz a továbbiakban. Ebben viszont segítenek a pontszámok. Főleg ha időben kapod meg rá hogy tudj változtatni javítani. De van lehetőséged kérdezni, hogy mi amit javítana vagy mi az elképzelés a munkáddal kapcsolatban hogy alakítani tudd. De ne legyetek rest kérdezni!
Azt pedig jegyezzétek meg, hogy a pontszám amit kapsz a megbízó véleménye. Attól még nem biztos hogy annyit is ér a munkád, pusztán nem egyezik az elképzelésetek. Számtalan olyan pályázattal találkoztam itt én is, ahol szerintem többet ért a munkám mint amennyi pontot kaptam. De ez van. Nem egyezett az elképzelés és személyesen lehet más lett volna a helyzet, de itt ez benne van a pakliban. Neki nem tetszett. Hát majd legközelebb.
Én is rengeteg alkalommal tudtam volna a győztes munka helyett számos másikat választani mert sokkal jobban tetszettek, mint a megbízó által választott logo például.
Ha tartanánk egy egymás közti értékelést a munkákkal megint teljesen más pontszámaink lennének. Az van amit a megbízó akar. Ő fizet így neki kell hogy megfeleljen. De ez nem jelenti feltétlenül, hogy a legjobbat választotta csupán azt amelyik neki a legjobban tetszett. Erre volt esetem, mikor egy nagy kávés cégnek dolgoztam. Mikor a sok közül az egyik kávélapot és plakátot terveztem kaptak legalább 5 variációt különböző stílusban design-ban. Előtte kis közvélemény kutatást végezve véleményeztettem a terveket ismerősök, ismerős kávézó tulajok között. Kiválasztottak összhangban egyet kettőt közülük amiért oda-vissza voltak, mert tényleg nagyon jól sikerültek. Nos azok azóta megbújnak az egyszer még jól jön mappámban mert végül mindezek ellenére a megbízó más elképzelésen volt. És amit végül csinálnom kellett....hát.... ha megkérdezné valaki letagadnám h én csináltam. De megcsináltam mert az tetszett neki és kifizette. Természetesen nem lett sikere, de belefért neki meg nekem is. utána már hallgatott rám.
De ez benne van a pakliban. Legfeljebb majd újra találkozunk velük itt redesign címszó alatt. És akkor újra itt az esély.
A lényeg hogy nem a pontszámotok határoz meg. ha valaki téged választ ki majd az nem az átlagpontod miatt fog hanem mert megnézte a munkáid és tetszett neki. úgyhogy gyarapítsátok a portfoliótok mert az lesz a névadó!

A végére még annyit, hogy ne feledjük el, a kreanod mi vagyunk. Így ha a nem megfelelő hozzáállást mutatjuk és nem a megfelelő hangnemet használjuk, azzal magunk alatt vágjuk a fát. Mert a kreanodról alkotott vélemény miattunk alakul. Így a mi érdekünk, hogy ne szúrjunk ki vele, mert abban az esetben csak magunkkal és egymással szúrunk ki!
Mert megtehetné bármelyik megbízó hogy keres egy helyi grafikust! De minket választanak és ez jó lenne ha így is maradna!

Köszönöm. ;)

Elnézést ha elkalandoztam itt ott.

Köszönöm, hogy mindezeket leírtad. A pontszámokkal kapcsolatban mondanék még valamit, bár itt a pályázat fórumán nagyon off. Mindegy, majd kimoderálom saját magamat. :) Szóval a pontszámok valóban nem feltétlenül azt mutatják, hogy ki mennyire jó, ez több dologból áll. Azt mutatják valamelyest, hogy a kreatív mennyire tud megfelelni a megbízói követelményeknek, a megbízóknak mi a véleményük róla. Ez azért fontos, mert amikor valaki grafikust keres, akkor nem más grafikusokat kérdez meg, hogy ajánljanak egy jót, hanem olyan sorstársakat, akik szintén dolgoztak már grafikusokkal. A megbízókat nem az érdekli, hogy ti egymást hogy értékelitek, hanem hogy a hozzá hasonló laikusoknak mik a tapasztalataik veletek kapcsolatban. Ezt tükrözi a pontszám és a vélemény. (Előbbi persze nem lesz mindig igazságos, meg pontos, de azért nagy átlagban stimmel, és egy pályázatról is mindig a legjobb munkátok számít bele, teljesen mindegy, ha van mellette 5db 1 pontos koncepció. Természetesen van lehetőség gyűjteni a szakmabeli társaitok elismerését is, erre szolgál a portfólió elemeknél a Tetszik gomb. Azt nyomhatja bárki. De a kreatív listánk azért ilyen, mert ott megbízók más megbízók tapasztalatai alapján kereshetnek. Mondhatja valaki, hogy nincs igazunk, stb, de mi így döntöttünk anno.

Kedves DeeDeeRamone!
Te megkaptad a borokat a 3. helyezésért?

Írjátok meg kommentbe a koncepcióhoz a neveteket, címeteket, hogy a megbízó hova küldheti a díjat.

Finom volt a bor, csak kár, hogy egy palackot sem kaptam meg. :)

Fórum (46)