Pályázatok

KreaNod logó 80 ezer forintért

Logó design
-
KreaNod
80.000 Ft
Hátravan:
Sikeres
Követő: 209
KreaNod

Megbízó

502

Hozzászólás

100%

Értékelt koncepció

3 év 11 hónap

Utolsó aktivitás

Garantált díjazás
Extra díjazás
Garantált díjazásA megbízó lemondott a pénzvisszafizetési garanciáról, így a határidő lejártával mindenképp lesz győztes kihirdetve.
Extra díjazás

UPDATE 01.31.

A pályázat lefolyásáról a HG.hu ( http://www.hg.hu ) online portál exkluzív beszámolót fog közölni, és ebben a shortlistre jutott munkák külön ki lesznek emelve. A készítők akár néhány mondatot hozzá is fűzhetnek majd a cikkhez. :)

Minden shortlistes logót pozitív véleményezéssel jutalmazunk, ami jól fog mutatni a majdani portfólióban.

Koncepciók (310)

Beküldve: 2013. 03. 09.
4
47
10
Ren
Beküldve: 2013. 01. 25.
8
6
9
Beküldve: 2013. 03. 03.
23
49
9
Beküldve: 2013. 03. 10.
9
8
Beküldve: 2013. 03. 08.
4
3
8
Beküldve: 2013. 03. 02.
11
8
Beküldve: 2013. 02. 08.
17
20
8
Beküldve: 2013. 01. 25.
9
18
8
Beküldve: 2013. 01. 31.
1
1
8
Beküldve: 2013. 01. 22.
8
8
8
Beküldve: 2013. 03. 04.
3
8
Beküldve: 2013. 03. 10.
1
7

Oldalak

Feladat leírása

Piaci helyzet: 

Hazánkban még nem vetette meg a lábát a crowdsourcing. Előfordultak próbálkozások, amelyekből néhány működőképesnek is bizonyult, de a technológia még mindig újdonságnak számít szélesebb körökben. A kreatív szolgáltatások piacára áttérve pedig elmondhatjuk, hogy mind megbízói, mind kreatív szempontból nem teljesen rózsaszín a napjainkban uralkodó helyzet. Ha egy megbízónak marketingeszközre van szüksége, akkor fordulhat különböző ügynökségekhez, akik nagyon sokba kerülnek, megpróbálhat felkutatni egy tehetséges kreatívot, de ilyet egyrészt nehezen talál, másrészt akkor is csak egy ember ötleteire hagyatkozhat. A bevállalósabb megbízók akár nyílt pályázatokat is indíthatnak, ez esetben viszont kénytelenek számolni a PR kockázatokkal és a folyamat koordinálásának nehézségeivel is. A KreaNod ezek mellett szeretne egy negyedik alternatívaként megjelenni. Nem felejthetjük el a kreatívokat, akikből ugyan közvetlenül nem profitálunk, de ők jelentik számunkra a fő hajtóerőt, ezért alapból nekik akarunk megfelelni, ezért törekedtünk a pályázatok szervezése mellett számukra hasznos funkciók kifejlesztésére is.

Feladat leírása

Megbízó bemutatása: 

Kis cég vagyunk, amit eltökélt hazai fiatalok rengeteg áldozat árán hoztak tető alá. Törekedtünk arra, hogy a kezdeti időkben magunk tudjuk finanszírozni a fejlesztést, hogy abszolút a saját szánk íze szerint működjenek az alapok. A fejlesztési nehézségek bár néha lelomboztak minket, valamiből mindig merítettünk erőt, és most itt vagyunk végre. Mindig a hitelességet és az őszinteséget tartjuk szem előtt, mert ez a fajta nyíltság szinte hiánycikk itthon. Nem akarjuk többnek láttatni a KreaNodot, mint amire képes, de azt sem hagyjuk szó nélkül, ha valaki indokolatlanul degradálja. Hisszük, hogy meglesz a helyünk a hazai palettán, és lehet, sokszor némi ellenszélben, de néhány kreatívnak jó hatással lehetünk a karrierjére, a megbízók pedig elfelejthetik a negatív élményeiket és aggályaikat a marketingeszközök megrendelésével kapcsolatban.

Feladat leírása

Feladat: 

Minden vágyunk egy ötletes logó, amit évtizedekig használunk majd, és remélhetőleg hazai szakmai berkekben is mindenki számára könnyen beazonosíthatóvá tesz minket.

Vízszintes téglalapformát szeretnénk, ami a mostanihoz hasonlóan jól érvényesül a headerben. Színvilágában mindenképp a sárga (kreatívok színe) és a kék (megbízók színe) domináljon, stílusában pedig modern legyen. Vigyetek bele minél több kreativitást, ne a konvencionális egyszerűséget, és túlzott letisztultságot erőltessük. Mégiscsak egy kreatív szakmákat gyűjtő oldal vagyunk, vagy mi. Ennél jobban nem akarjuk behatárolni a megoldások körét.

Feladat leírása

Célkitűzés: 

Nálunk a tehetség és a munka értéke számít, így szeretnénk, ha innentől kezdve a hazai kreatívok érvényesülése csak ezektől a szempontoktól válna függővé. A megbízóink széles e honban pedig lássák be, hogy itt amellett, hogy álmaik kreatívját is megtalálhatják, a pályázatindítással még tágabbra nyílnak a kapuk. Ebben az esetben ugyanis eldönthetik azt is, hogy mennyi pénzért és mikor szeretnének több szakember megoldásából válogatni kockázatok nélkül. Igen, ezt mindet, és igen, ehhez egy király logóra is szükségünk lesz. Visszatükrözze a fiatal, innovatív, modern felfogást, amit képviselünk azok számára, akik találkoznak vele.

Feladat leírása

Célközönség: 

Az összes hazai kreatívot meg szeretnénk szólítani kortól, nemtől, tanulmányoktól és szakmai tapasztalattól függetlenül. Az ő elcsábításuk ténye pedig leginkább az innovációra nyitott hazai KKV tulajdonosok, valamint a marketing döntéshozók és tanácsadók szívét lenne jó, ha melengetnék.

Feladat leírása

Ígéret/támogatás: 

Kreatívjaink számára a pénzkereseti lehetőség mellett kiemelkedő megjelenést is biztosítunk, amit a portfólióépítés és a jobbnál jobb toplista helyezések révén a végletekig tupírozhatnak. Tehetik mindezt olyan helyen, ahol keresni is fogják őket. Meg akarjuk ugyanis szüntetni megbízónk kreatív éhségét azzal, hogy nálunk válogathatnak a jobbnál jobb tehetségekből, de akár pályázat útján is megkaphatják az igényelt munkát, ahol mindent testre szabhatnak, és kockáztatniuk sem kell.

Feladat leírása

Márka jellemzése: 

Fiatalos alkotók, innovatív technológia és őszinte kommunikáció. Nem akarunk többnek tűnni, mint akik vagyunk, az érintett területen viszont mi vagyunk a legjobbak, és ezt bárki előtt vállaljuk. Ez a „Mi” az itt összesereglő kreatívokat takarja, akik minden feladatra ütős megoldásokat fognak összerakni.

Feladat leírása

Médiaterv: 

A logónkat természetesen el fogjuk helyezni a headerben, és mivel az arculatunk alapja lesz, mindenhol meg fog jelenni, ahol mi is... Ez jelenti remélhetőleg cikkek garmadáját, televíziós interjúk özönét, és szakmai konferenciák egész sorát. Ja, és a jövőbeli irodánk falán is ott fog díszelegni. :) Gondolj csak bele, a te logód lehet egy kreatív közösséget építő oldal arculatának a sarokköve. Előre is köszönet érte...

Feladat leírása

Stílus: 

Modern, fiatalos megjelenés, valami kis plusz kreativitással nyakon öntve.

Feladat leírása

Kerülendő: 

Konvencionális felfogás, pusztán letisztultságra törekvő minimalizmus.

Fórum

Elolvastam a brief-et, de maradt bennem még egy nagy kérdőjel. Miért KreaNod? Miért döntöttetek e mellett a név mellett?

Ez egy jó kérdés, ha már annyira magyar indíttatású az oldal. Engem is ez fogott meg először, hogy miért pont egy ilyen név?

Jogos a feltevés, a válasz két részből áll. :)

Egyszerűen nem találtunk olyan egyszerű magyar kifejezést, ami mondjuk annyira frappáns és kifejező lenne, ugyanakkor nem erőltetett hatású. A Prezi például ezt mesterien megoldotta.

A mostani nevünk – ahogy a nagybetűkből is látszik – két részből tevődik össze. Az első a "kreatív" (és ha nem lenne ez nekünk fontos, akkor biztos "Crea" lenne) a második pedig egy személyes jellegű szó, egy becenévnek a rövidítése. Ilyen formában az is magyar. Érdekes történet egyébként, ahogy a nevünk kialakult, de egyelőre korainak éreznénk ezzel sztorizgatni előttetek. Sztorizgassanak azok, akik mögött már sok eredmény, történés áll. Utóbbi mögöttünk is áll jócskán, de azok nem a nagyközönség előtt történtek.

Ne számítsatok óriási dolgokra persze, de megígérjük, hogy mondjuk az 1 éves születésnapunkon eláruljuk. De nyugodjatok meg, magyar a név.

A logó hangulatát szeretném megfogni, azért kérdeztem. Jó lenne tudni a sztorit, hogy Hozzátok közelebb álló logót tudjunk kitalálni, de ha úgy érzitek, hogy elég az, hogy ez egy számotokra fontos becenév, akkor rendben. Annyi mindent szeretnétek, hogy kifejezzen a logó, hogy talán nem is biztos, hogy ezen a végén kell megfogni :-) Köszi a gyors választ!

mondjuk azért jó, hogy nem a "crea" kezdetet választottátok, így nem egyértelműen a bólogató kreatívra asszociálunk, ami azért annyira nem lenne pozitív ;-)

A kék és a sárga színkódja adott, vagy még szabadon választható?

Jah mégegy: az arculati színek bevihetők a webdesignba? Gondolok itt olyanra, h pl. header háttérszín mondjuk sárga lehet?
Köszi

még egy részemről is :-) a logó az oldalon változatlan méretű szeretnétek, hogy maradjon?

Engedjétek meg, hogy egyben válaszoljam meg a felgyűlt kérdéseiteket.

A színkódokat illetően (az eredeti elképzeléstől elszakadva) úgy döntöttünk, hogy megadjuk őket. Sok munkánk volt velük és végül a szívünkhöz nőttek.
Íme:
Kék: #3881c6
Sárga: #ffd906

Az arculati színek és a webdesign-t illetően megtartjuk a kék és a sárga megjelenéseit. A header pont jó példa a feltett kérdésre. Szándékosan tervezett Bence ilyen egyszerű header-t, célja az volt vele, hogy a lehető legkisebb mértékben befolyásolja a logók tervezését és végül majd a győztes munkához igazítja a header végleges küllemét. :)

Végül, a logó változó méretei. A győztes logót vektorgrafikus formátumban fogjuk elkérni. Szükségünk lesz rá, többek közt a szabad méretezés miatt is.

Mikor a logó részleteiben gondolkodom, akkor fontos szempont az is, hogy ezek jól láthatóak legyenek. Ha a jelenlegi méretettől nem lehet eltérni, az is valamilyen szinten meghatározza a tervezés menetét. Ezért kérdeztem. A szabad méretezés lejött a briefből :-)

a header logójának méretéről beszélek :-)

Kedves Kreatívok!

Úgy döntöttünk, hogy nektek is és nekünk is az a legjobb, ha szakmai észrevételeket olvastok viszont tőlünk, ezért a logó pályázat kommunikációját is innentől kezdve Bence, a designerünk végzi. Nyugodtan kérdezzetek tőle, kérjetek tanácsot, rendelkezésetekre fog állni. Nézzétek el nekünk, ha nem válaszolunk mindenre azonnal, sok lett a teendőnk a megjelenéssel hála az égnek. :) Szóval hajrá! Természetesen a megoldásokat figyeljük mindannyian, és fenntartjuk a jogot, hogy mi is hozzászóljunk a beszélgetésekhez. :)

Innentől tehát Bence!

Gergő

Az értékeláés folyamatos lesz, vagy csak a végén?
Jó lenne tudni, vegyünk-e új irányt, vagy finomítsunk a beküldötteken? :)
Mi az a toplista?

Most látom csak, hogy időközben megadtátok a színkódokat. Le kell cserélni a már feltöltött elképzelést, vagy elég akkor átszínezni, ha esetleg kiválasztjátok?

Üdv!
Lehet több ötletet, megoldást készíteni egy pályázónak?
Illetve mikor lesznek láthatóak a beküldött munkák?

Sziasztok Kreatívok!

Én is elnézéseteket kérem, amiért nem reagáltam eddig, tényleg sok a teendőnk. :) Mától igyekszem minél hamarabb válaszolni Nektek, két napnál tovább nem marad egy kérdés és megoldás sem reagálás nélkül. :)

Hajrá mindenkinek!

Bence

Igen, 2 napnál tovább nem kell várni. :) Be kell hoznom egy kis lemaradást, iparkodok.

A toplistáról olvashatsz bővebben a FAQ menü Kreatívoknak szóló részben.

Amennyiben nem a kék és sárga színnel terveztél, akkor javaslom, hogy tedd fel a mostani mellé az új színekkel. Bővebben pedig segítek majd a megoldásokban. :)

Annyi ötlettel pályázol, amennyivel csak szeretnél. :)
Javasoljuk, hogy egy koncepció variációit egy megoldásban sorakoztasd fel, ha pedig úgy érzed több szálon is el tudnál indulni, azt szálanként külön megoldásokban küldd be.

A méretében annyi kikötésünk van, hogy nézzen ki jól a jelenlegi headerben és természetesen olvasható legyen a szövegezés. Nem zárkózunk el a nagyobb méretű logótól, de drasztikusan nem szeretnénk megnövelni a header magasságát sem. :) Remélem segíthettem.

Bence

Néhányan megszegték azt a KreaNod alapszabályt, ami kimondja, hogy a kreatívoknak tilos bármilyen módon utalniuk a kilétükre a pályázat lezárultáig. Megfigyeltük azonban, hogy ezek a szabálytalanságok abszolút nem rosszhiszeműségből, vagy csalási kísérletből adódtak. Megvizsgáltuk a problémát, és rájöttünk, mi okozhatta a zavart: Erre a szabályra csak a hozzászólásoknál és a FAQ-ban hívtuk fel a figyelmeteket, így aki mondjuk egyből megoldást küldött be, az nagy eséllyel nem is találkozott ezzel a szankcióval. Ez a mi hibánk, és most némileg megváltoztattuk a megoldások beküldése felületet, ahol mostantól nyilatkoznotok kell arról is, hogy tisztában vagytok a megkötésekkel. Így már nem jelenthet problémát a szabályismeret hiánya. Úgy döntöttünk, hogy az eddigi szabálytalankodókat nem zárjuk ki az aktuális pályázatokról (mivel mi is hibáztunk) és mi, illetve a Fantasmatic pályázat kiírója is ígéretet teszünk arra, hogy a pályázat győztesét akkor is az oldalon keresztül választjuk meg, ha történetesen már megismertük a kreatív kilétét. Ennek ismeretében mostantól viszont töröljetek minden utalást a korábbi megoldásaitokból, ugyanis hétfőtől a szankciók életbe lépnek. Jó munkát.

Sziasztok Kreatívok!

Pontoztam az eddig beérkezett munkákat. Nem kell megrémülni, ha valaki úgy érzi, alacsony pontszámot kapott. A pontozás folyamatosan változhat az új munkák beérkezésével.

Bence

Szia Bence!

Azt nem is fogjuk látni, hogy a már értékelt munkák hány pontot kaptak?

Kicsit értetlenkedve álltam az előző kérdés előtt, mert úgy emlékeztem én egy ilyen kérdést már megválaszoltam korábban. Visszanéztem és kiderült, hogy ezt elmulasztottam, ezért a két kérdésre egybevont választ adnék. :)

@Balog István és @ Morell Eszter: A győztes kihirdetésekor derül fény a beküldött munkákra és a kapott pontszámokra is. :)

Bence

A munkákat értem, hogy miért nem láthatjuk, de a pontokat sok szempontból hasznos lenne. Miért döntöttetek így? Lehet tudni? :-)

A pályázat aktív állapotában ezek még tulajdonképpen csak viszonyszámnak számítanak, amik folyamatosan változhatnak. Nem baj az, ha ilyenkor még csak az érintett kreatív és a megbízó látja őket. Emellett nem szerettük volna, hogy az esetleges túl sok jó értékelés elbizonytalanítsa a kevesebb önbizalommal rendelkezőket, mondván „Már ilyen sok jó munka van, akkor már úgysem nyerek.” Nagyjából ennyi. De az általános irány az volt, hogy aktív pályázat alatt a lehető legkevesebb betekintés, a lezárultával a lehető legtöbb. :)

Gergő

Szerintem ez inkább a megbízóknak kedvez. És szerintem alkat kérdése, hogy ez vkit elkedvetlenít vagy éppen motivál. Ha meg több pályázaton dolgozol egyszerre, akkor segít abban dönteni, hogy melyikbe fektess több energiát, mert látod, hogy más talán jobban ráérzett. A folyamatos változást értem, bár azon gondolkodom, hogy a megbízó mennyire fog tudni kezelni egyszerre akár 100 pályázatot is... több kör van, mert a shortlist erre utal... a shortlist mikor derül ki?

Szerintem ez inkább a megbízóknak kedvez. És szerintem alkat kérdése, hogy ez vkit elkedvetlenít vagy éppen motivál. Ha meg több pályázaton dolgozol egyszerre, akkor segít abban dönteni, hogy melyikbe fektess több energiát, mert látod, hogy más talán jobban ráérzett. A folyamatos változást értem, bár azon gondolkodom, hogy a megbízó mennyire fog tudni kezelni egyszerre akár 100 pályázatot is... több kör van, mert a shortlist erre utal... a shortlist mikor derül ki?

Később rá fogjuk bízni a megbízókra, hogy melyiket választják, mi sok pro és kontra mérlegelése után emellett döntöttünk. Ebből az egyik például pont az általad említettük, csak más megvilágításban. Nem szeretnénk, ha elkedvtelenítene valakit egy nagyon jó versenytárs által beküldött munka. Nem tudhatod, hogy a megbízónak milyen elképzelései vannak, nem tudhatod mi fog megtetszeni neki, ezért rosszul járhatsz, ha nem küldöd be a megoldásodat emiatt. Emellett szeretnénk hangsúlyozni, hogy nem csak a győztesek profitálnak a pályázaton való részvételből. Egy beküldött kitűnő munka később a portfólióban is jól mutat, a statisztikák tupírozásáról már nem is beszélve. Legyen önbizalmatok rengeteg. Arról nem is beszélve, hogy a nyilvánosságra hozott megoldásoknak is lehet néhány hátulütője. Majd döntsék el a megbízók, hogy mit éreznek fontosnak. Ti úgyis tájékoztatva lesztek róla, hogy az adott pályázaton mi van érvényben.

A shortlist az nem egy második kört jelent. A megbízó a határidő lejárta után fogja kijelölni a shortlistes munkákat, ami annyit tesz, hogy ezekből fogja később kiválasztani a győztest. A megoldásokon ekkor nincs lehetőség változtatni, mindössze arra szolgál ez az egész, hogy a kreatívok kapjanak némi előrejelzést, szóba jöhetnek-e győztesként, illetve a fentebb is említett statisztika/toplista kombó miatt is kiemelt szerepe van.

Érdemes egy pillantást vetnetek az Extra díjazásra. Némileg kiegészült. :)

Kérdések:
Az ÁSZF alapján nem teljesen egyértelmű számomra, mikor lesznek nyilvánosak a munkák?
A shortlist kiválasztása, vagy az eredményhirdetés után?
Mert ha titkos, akkor a shortlistben is titkos nem?
A beküldött munkák automatikusan bekerülnek a portfolióba, vagy majd nekünk kell feltöltögetni, melyiket szeretnénk megjeleníteni?
Lesz rajtuk valami jelzés, hogy shortlistes, vagy nyertes munka volt?
A látogatók ki tudják majd listázni egyes kreatívoknál a nyertes, vagy shortlistes munkáikat, vagy csak azt látják, hogy mennyi volt nekik?
Ebben az árban hányféle formai leadási kötelezettség van összesen? (Elég a színes vektoros/psd, vagy kell mindenféle méretben, feketefehérben jpg, png, ilyesmi is?)
Az. hogy a nyertes munkán módosításokat kérhet, az milyen határig értendő?
A megbízóval kötendő szerződésben majd a szerzői jogairól nem mond le az alkotó ugye?
Tehát nem gányolhatják szét majd a munkáját az engedélye nélkül később sem? ;)
Egyenlőre azt hiszem ennyi :D

Nekem még annyi, hogy ha többi, mint 1 hetet kell várnom a megrendelői válaszra, akkor hogyan tudok együttműködve rendes munkát készíteni? Határidős munkánál szerintem a megrendelőnek a figyelmét is fel kellene hívni arra, hogy figyeljen jobban a visszajelzésekre.

Én úgy tudom, hogy szerzői jogról nem lehet lemondani. A mű felhasználási jogát lehet értékesíteni, illetve a szerző dönt arról, hogy engedi-e átdolgozni az eredeti művet.

Igen, ez így van, mégis kb a pályázatok 90%-ában ezt írják itthon...
Gondolom egy ilyen platformon, ahol mindkét felet képviselni hivatottak ez nem is kérdés, de azért tuti, ami tuti :D

Szerintem elég alapvető, hogy egy színes logó tervezésénél automatikusan elkészítjük a fekete-fehér változatot is.
Ha meg vektorosan készíti az ember, akkor a különböző méretekbe, és formátumokba való konvertálás csak pillanatok kérdése. Azaz szinte lényegtelen hogy utólag milyen méretben, vagy formátumban kérik.

"ha meg vektorosan készíti az ember"
Elfogadnak manapság egyáltalán más formátumot :D ? Kétlem. Ez teljesen alapvető dolog, ahogy írtad a fekete-fehér változat is, sőt, ha jó akarsz lenni, a logó még egyéb felületeken való feltüntetése stb. stb.

Bence folyamatosan próbál reagálni kérdésekre és értékelni a munkákat. Meg kell értenetek, hogy nem tudunk folyamatosan a visszajelzésekkel foglalkozni, és a kreatívoknak szóló tippeknél le is írtuk ezt, hogy ez a megbízók oldalán általános lesz. Sajnos lehetnek olyan pályázatok, ahol egyáltalán nem kommunikál majd veletek a megbízó, de persze lelke rajta. Persze mi próbálunk példával elöl járni, ahogy időnk engedi. Egyébként a több, mint egy hetes reakció nélküliség teljesen jogosan bosszant, úgy tűnik elkerülte Bence figyelmét a kérdés, feltevés, de ígérjük, hogy hamarosan reagálni fog. Elnézést kérünk.

A győztes kiválasztás után lesznek nyilvánosak a munkák, a shortlist alatt még rejtve maradnak. De ez a koncepció is a használat során fog kialakulni. Nincs kőbe vésve semmi, úgy fogjuk alakítani az ilyen rendelkezéseket, ahogy a visszajelzések és a saját meglátásaink alapján a legoptimálisabbnak gondoljuk.

A portfóliónál te döntheted majd el, mit szeretnél benne megmutatni és mit nem. Elképzelhető, hogy egy munkád nem sikerül olyan jól, nem kap olyan jó értékelést, ezért nem feltétlenül reklámoznád magadról, hogy az is a te műved. Mivel a portfólió még kialakítás alatt van, ezért minden észrevételt szívesen fogadunk ezzel kapcsolatban. Például biztos, hogy az átlagpontoknál is kell változtatnunk pár apróságot, hogy nektek igazságos legyen. Mindenre érvényes: Nekünk van egy szilárd elképzelésünk, hogy az ideális az oldal használata, de ez korántsem jelenti azt, hogy igazunk is van mindenben. Nem átallunk majd tehát alakítani, fejleszteni a tökéletesség érdekében.

Arra fogunk hangsúlyt fektetni, hogy jelezzük egy munkáról, ha ért el eredményt, szóval a portfólióban is könnyen észrevehetővé fogjuk őket tenni.

Azt, hogy az árban mi van benne azt a megbízó határozza meg tulajdonképpen. Ezt a briefben ki is kel fejtenie. Ha olyan árat szab meg, ami szerintetek nem reális, akkor nem vesztek majd részt a pályázaton.

A nyertes munkán való módosítások mértékét nem lehetett szabályozni teljesen, mi is csak annyiről tájékoztatjuk a megbízót, hogy próbáljon ésszerű keretek között maradni. Egyébként az az életszerű, hogy a pályázat aktív szakasza alatt is a kreatív már a megbízó igényei szerint alakítgatja majd a munkákat, szóval remélhetőleg efféle utolsó kívánságok már nem nagyon lesznek.

Az utolsó kérdésben @macgabinak igaza van, és a felhasználási szerződés maximum időtartama 5 év. Legalábbis amelyiket mi bocsátunk majd a felek rendelkezésére. De kifejezetten ezt a kérdést továbbítom az ügyvéd felé is, és ha nem teljesen helytálló, amit állítok, akkor azt itt azonnal jelzem.

"Elfogadnak manapság egyáltalán más formátumot :D ?"
Fel se merült bennem, hogy valaki nem vektorosan készíti el egy logót. Lehet kicsit félreérthetően fogalmaztam. :)

Igen, magammal kapcsolatban nekem sem merülne fel, de gondolom nem minden megbízó rendelkezik vektorgrafikát kezelő programmal és személyzettel, és mivel a korábbi kommunikációban a megrendelőben (bár az lehet, h a fastomaticnál volt) és másokban felmerült, gondoltam, ha már kérdéscunamit indítok, beleveszek olyat is, ami másokat is érint, és megfogalmazódtak bennem. :D
Mindazonáltal itt nem csak gigaügynökségi felszereltséggel rendelkező "vérprofik" indulhatnak, ez egy szabad platform, azt meg, hogy kinek mennyire megy és mennyit ér meg a konvertálás, az mindenkinek szubjektív. ;)

De ha már ilyen korrektül válaszolnak Bencéék, lenne még kérdés:
A brief-be nem kerülhetne bele kötelezően, mit, mennyit és milyen formátumban várnak el a kreatívoktól?
A díjak elszámolása hogyan történik? számlával? Eseti megbízással? Ez nettó, vagy bruttó?
Lehet majd mások portfolióba feltett munkáit lájkolni/pontozni/értékelni? Akár kreatívok, akár megbízók/látogatók részéről...

Sziasztok :-)
Ezért mondom, hogy ha nincs kommunikáció és zárt pontrendszer van, akkor az csak a megbízónak kedvez. Ha nem kommunikál veled a megbízó és a viszonyszámot se látod, akkor semmilyen támpontod nincs. Miért dolgoznál a munkádon tovább?

Nem értem ez miért kedvezne a megbízónak. Ha nem jelez vissza, akkor nem lesz úgysem olyan a munka, amilyet látni szeretne, mert értelemszerűen te nem dolgozol tovább a vakvilágba.

A saját munkádra kapott értékelést pedig elvileg látnod kell, csak másokét nem látod. Nálad nem így van?

1. Brief: Ennek elvileg benne kéne lennie minden briefben, ebben a kitöltéskor helpdesk szövegek segítik a megbízót. Felhasználói szempontból nem lenne szerencsés külön erre még több kitöltendő mezőt létrehozni. Nemcsak azt szeretnénk, ha a kreatívok gatyába ráznák magukat a "munka leadása" terén, de hasonlóan fontos küldetésünk az is, hogy a megbízók korrekt, részletes briefeket írjanak, ne dolgozzatok feleslegesen. Emiatt tessék csak szépen megcsinálni azt, hogy hiányos briefre nem dolgoztok, hanem a kérdéseiteket felteszitek a fórumban, és amíg azokra nem érkezik válasz, nem dolgoztok.

2. Erről szól egy FAQ bejegyzés: http://kreanod.hu/faq/mennyi-penzt-kap-kezhez-a-gyoztes

3. Ahogy említettük, a portfólió pontos működése még tervezés alatt áll. De nálunk, ha elkészül valami, mindig alakítani fogjuk az igényeknek és érdekeknek megfelelően. Ezért várjuk a javaslatokat folyamatosan. A Te kérdésedet ezennel annak vesszük, ha nem baj. :) Egyébként ezeket a lehetőségeket mi is tervezzük, de nem ígérjük, hogy már rögtön az első változatban benne lesznek.

Gergő

ssszuppi! köszi! :D

"Vízszintes téglalapformát szeretnénk, ami a mostanihoz hasonlóan jól érvényesül a headerben."
Számomra ez egy kicsit kétértelmű, szóval inkább megkérdezem. Tehát egy olyan logót szeretnétek, ahol a minta egy zárt téglalapban helyezkedik el, vagy mondjuk maga a minta egy téglalapot alkot? Vagy csak magára az arányokra gondoltatok, hogy alapvetően egy fekvő téglalapba férjen bele a logó, de nem szükséges a téglalap forma használata?

"..egy zárt téglalapban helyezkedik el..."
Itt csak arról van szó, hogy ha jobban megnézed a headerben nem fér el bármilyen magasságú logó. Természetesen bármit be lehet oda préselni, de a logó értelmezhetőségének kárára megy, ha mondjuk valaki címerben gondolkodik. Zárt téglalap formában férjen el, vagy ha különálló motívum tartozik a logóhoz, ilyen elrendezésben is állja meg a helyét.

Bence

Értem, köszönöm a választ.

Most mondhatnám, hogy ez teljesen egyértelmű volt! ;)

Lehetne email értesítést kapni arról, ha a megízó kommentelt a munkámra, vagy pontozta azt??
És az látszódhatna itt, h egyáltalán megnézte? Mint ahogy piros, ha kommentelte...

ezt már én is kérdeztem :-)

Az email értesítésekkel a visszajelzéseitek alapján elkezdtünk foglalkozni a többi, egyelőre nagyobb prioritással rendelkező fejlesztés mellett.

Gergő

Kedves Kreatívok!

Megtörtént a KreaNod történetének első kizárása. A figyelmeztetés ellenére volt, aki aláírta a munkáját, ezért mi töröltük azt. Figyeljetek oda erre, mert a szabályok szerint ez nem csak annyit jelent, hogy az adott munkát kizárjuk, hanem az érintett felhasználó a vonatkozó pályázaton már más munkákkal sem vehet részt.

További jó munkát!

Sziasztok! Ahogy ígértem, utánajártunk a pontosítást igénylő kérdéseiteknek az illetékes ügyvédnél.

Arra nem válaszoltunk, hogy a felhasználási szerződés keretein belül mennyire lehet a munkákat megváltoztatni. A válasz: bármennyire. A megbízó dönti el mit kezd vele, szerintünk ez korrekt is. Ha veszel egy autót, abba se szól bele senki, hogy tuningolod, vagy épp töröd rommá.

Az általunk rendelkezésetekre bocsátott szerződést nem kötelező használni, a megbízó és a győztes kreatív olyan megállapodást köt, amilyet csak szeretne. Amit emlegettünk 5 éves intervallumot, az kicsit másképp néz ki a szerződésünkben: Eszerint a kreatív 5 évre lemond arról a jogáról, hogy a felhasználási jogot visszavonja. A magyar törvények azt mondják ki, hogy erről örökre lemondani nem lehet, maximum 5 évig lehet korlátozni. De ez tehát így van a való életben is, nincs köze a KreaNodhoz.

Lassan két hete már... szerintem akkor én ezt a pályázatot lehet, hogy részemről el is felejteném :-/

Sziasztok :)!

Volt már kérdés a téglalap formával kapcsolatban, és ezek szerint annyira nem kötött, de a befoglaló téglalap oldalainak aránya közelítőleg arányos legyen a mostaniéval? Ami kb 1:4,5. Vagy ezen lehet változtatni (kicsit magasabb és rövidebb, de szintén hosszúkás elrendezés)?

Nincs megkötés arányokban sem. :) Csak ismételni tudom a 2013. február 02. 14:23-kor írt hozzászólásom. Ha szükséges a header magasságát is növeljük majd, de inkább szélesebb legyen, mint magasabb. Vagy ilyen formában is el lehessen rendezni.

Kedves Kreatívok!

Rengeteg megoldás érkezett hozzánk, már most szeretném megköszönni az eddig befektetett energiátokat. Több, mint egy hét van még hátra a pályázatból. Van már elképzelésünk a shortlistről, de még semmi nem dőlt el, lehet szépíteni a pontszámokon és változtatni a véleményünkön.

A többi pályázat lefolyásából kiindulva biztos vagyok benne, hogy a legnagyobb hajrá az utolsó héten lesz. Az eddigi 3 hétből leszűrve néhány konklúziót - bár egyénenként mindenkinél megtettem -, úgy gondoltam próbálok még jobban a segítségetekre lenni néhány észrevétellel.

1.Pár alkalommal már megválaszoltuk ezt a kérdést, de továbbra is fontosnak tartom kiemelni. „Vízszintes téglalapformát szeretnénk, ami a mostanihoz hasonlóan jól érvényesül a headerben.” Itt természetesen nem arról van szó, hogy csupa téglalap formájú munkákat várunk. A lényeg, hogy külön figyelemmel kezeljétek azt, hogy egy internetes oldalról van szó, és kiemeltem fontos, hogy olyan logót kapjunk, ami weboldalunk headerjében megállja a helyét, tehát a logó úgy is komponálható legyen, hogy egy zárt téglalap formában férjen el. Fontos az olvashatóság, értelmezhetőség.

2. Sokan választották témájukként a ceruzát. Jogosnak tartom az ötletet, bevallom én is egy ilyen irányban indultam el a weboldalunk tervezésekkor. Persze, közösségi oldal révén, nem tudom elkerülni, hogy kicsit komolyabbá varázsoljam a küllemet, ami az új logóval meg is fog történni. Az én dolgom könnyebb valamivel, de logó tekintetében már kevesen tudtak eredeti megoldást készíteni erre a témára. Az a helyzet, hogy ezt eléggé körbejárták már, de persze nem lehetetlen jót kihozni belőle.
Egy kis gyűjteménnyel szolgálnék, mint példa: http://logopond.com/search/?search=pencil&filter=&page=2 Szóval senkit nem akarok lebeszélni a ceruzáról, de csak azoknak ajánlom, akik úgy érzik, meg tudják fogni egy új aspektusból. Apropó, az oldalt jó szívvel ajánlom mindenkinek. Jó inspirációs forrás.

3. A színek. „Színvilágában mindenképp a sárga (kreatívok színe) és a kék (megbízók színe) domináljon” Ez nem azt jelenti, hogy csak és kizárólag ezekkel a színekkel lehet dolgozni, csupán annyi volt a kérés, hogy ez a két szín jelenjen meg. Ezzel is erősítve a két fél közötti kapcsolat üzenetét. Úgy tartják egy jó logó maximum 3 színből áll (esetünkben talán ez is lenne a szerencsés), de nem egy gyönyörű munka cáfolta már ezt meg a nagyvilágban. :)

4. Több ember ki kellet zárnunk, mert nem tartották be a kilét felfedési szabályunkat. Páran már a kommunikáció során buktatták le magukat, rendszerint így „Üdvözlettel: XY”. Figyeljetek erre oda! Se becenév, se felhasználónév, semmi.

További sikeres munkát kívánok mindenkinek!

Bence

És arra is figyeljetek oda, hogy ugyanazt ne küldjétek be többször. :)

Figyeltünk, javítottuk. :)

Nem nektek szólt, csak vicc lett volna...

... ha egyáltalán érkezne pont! :)

... ha egyáltalán érkezne pont! :)

Sziasztok!

Esti órákban újra nekiülök a véleményezésnek és a kérdéseknek. :)

Bence

Sziasztok!

Úgy döntöttünk, hogy kitoljuk a logó pályázat határidejét vasárnap estig, tehát 3 nappal, de nem ám azért, mert ne lennénk elégedettek. Elsősorban az az oka, hogy úgyis jövő héten tudnánk összeülni megvitatni a beérkezett munkákat, így ezt a pár napot már ráhagynánk. Sokan úgyis csak most kapcsolódtak be, néhányan igen ígéretes elképzelésekkel, azoknak is megvárnánk a végkifejletét.

A briefet továbbra is pontosan kövessétek. Nagyon sokan megvalósították már vagy azt, hogy kreatív közösség tényét fejezzék ki a logóban vagy a megbízó és kreatív együttműködését jelenítsék meg. A kettőt összehozni tudjuk, hogy nehéz, és ezek a kevésbé megfogható, együttesen megjelenítendő fogalmak csökkentik a logókban alkalmazható konkrét szimbólumokat, de ne adjátok fel.

Nekünk is nagy öröm nézegetni a munkáitokat, mindenképpen impresszív shortlistet tudunk majd választani, és megmutatni a nagyvilágnak. A győztest még mi sem tudjuk ki legyen, szóval hajrá.

Gergő

Már csak egy nap, célegyenesben vagyunk. Egy utolsó hajrá még belefér! :)

Bence

Lejárt a határidő. :) Mi kedden ülünk össze véglegesíteni a shortlistet. Addig türelmeteket kérjük. Köszönjük mindenki munkáját, nagy volt a hajrá, impresszív lesz a hg.hu beszámoló. :)

Hadd gratuláljak elsőként a nyertesnek! Messze a legjobb munka és a legjobb választás az oldal számára. Le a kalappal.
Bár nem lehetett nem észrevenni, a kommentek számának növekedését és közvetlen a kihírdetés előtt egy új megoldás is megjelent. Ez felvet néhány kérdést.

köszönjük az elismerést a győztes nevében is. A kérdésedre a válasz: Mi raktuk fel a végső verziót, mert ha csak az átadás-átvétel szakaszban végzi el a győztes a végső változtatásokat, akkor az nem jelent volna meg a koncepcióban, csak a mi számítógépünkön. Így a majdani portfóliójához sem tudta volna normálisan hozzáadni, ami neki nem túl jó.

A határidő lejárta előtt nem tudta elvégezni az utolsó simításokat, így azt egy képmegosztóra töltötte fel, és mutatta meg nekünk. Itt természetesen ugyanúgy rejtve maradt az inkognitója. (Bár ha akartuk volna, mi úgyis láttuk volna.)

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_3_13_0cknssn04t.jpg

Azt elfelejtettük jelezni, hogy erre a hiányosságra (a végleges munka nem feltétlenül tud a koncepcióba, ezáltal később a portfólióba kerülni) mi is ugyebár csak most figyeltünk fel, de kitalálunk valamit, hogy ez orvosolható legyen anélkül, hogy a működés eddig kitalált elvei sérüljenek. :)

Tényleg csak szívből gratulálni tudok a nyertesnek. :) (Ez az eddigi legerősebb írónia, amit életemben leírtam)… Most, őszintén. Ez komoly? Természetesen Null közöm van ítélkezni, mert most regisztráltam (de az oldal működését már hetek óta figyelemmel kísérem, és én bolond azt hittem, valami normálisabb irányba fog fejlődni…), mert nem adtam le egyetlen egy tervet sem, de ennél még a 10 éves hugom is szebbet kreál. Milyen elvontnak kell lennie az embernek, hogy egy rajzfilmfigurából, egy tojásból és benne lévő „sárgájából” az ember a megbízóra és a kreatívra asszociáljon? Komolyan, nézzetek már a külföldi piacra, azokból a logókból legalább süt a megbízhatóság és a professzionalizmus. Egy játékfigurával szeretnétek (hozzáteszem olyan, mint egy pokemon figura) hirdetni az oldalt? És a szárny felteszi az I-re a pontot, ettől szárnyalhat igazán csak az oldal. Tipográfiailag nagyon igényes, de maga a logó… Hát büszkék lehettek magatokra, sok sikert hozzá! :D Valószínűleg a többi elvont művésznek majd bejön, de nekem, mint normálisan gondolkozó embernek, nem… Sorry…

A beregisztrált nevem is profibb, mint ez a logó. :)

Nem haragszunk, igazából mindez Neked a legjobb hír. Itt, ezen a pályázaton ez volt a legjobb, ráadásul úgy, hogy 200+ dolgoztak rajta. Ebből az következik, hogy Te a további pályázatokon félgőzzel is nagyon jól fogsz keresni, így a toplistán is szépen befoglalod majd az első helyet valószínűleg minden kategóriában. Ez rengeteg privát megbízást is jelenthet majd a jövőben.

Én sem vagyok egy elvont ember, de a legtöbb logóhoz annak kell lenni, vagy egyenesen nem is mondanak semmit, csak mások akarnak nagy jelentéseket mögé látni. A külföldi megfelelők logóitól mi nem voltunk elájulva (bár Te sem ezt mondtad), de ez magát a márkát nem kárhoztatja a süllyesztőbe és különben is ízlések és pofonok.

Remélhetőleg a logó nem tetszése nálad sem minősíti majd teljesen az oldalt (mint ahogy én is írtam a külföldi piac szereplőiről) és tényleg látunk Tőled néhány kiemelkedő munkát. A javaslataidat és észrevételeidet továbbra is várjuk.

Üdv, Szöllősi Gergely

Szerintem ezzel a logoval az a legnagyobb baj, hogy mikor ránéztem, az elsô másodperctôl fogva egy "nagyon mérges ordító tojás" jött le, és ez nem változott késôbb sem. Ráadásul a tojás sárgáján megcsillanó fény, még pluszban rájátszik erre, mint fogak.

Ez direkt volt vagy sem, iszonyatosan elônytelen egy mérges/üvöltô logo.
De talán remekül illusztrálja majt a frusztrált, önjelölt "kreatívokat" akik a fórumon engedik ki vesztesi arroganciájukat.

Szoval ezzen még érdemes volna még dolgozni sztem.

minden jot

No hát. Azért ezt tegyük rendbe.

Alapelvem, hogy a vélemény szabad. Persze, szimpatikusabb lett volna kacsától, ha úgy nyilvánít véleményt, hogy ismerhetjük az ő munkásságát - hogy abból is tanulhassunk mi tudatlan, amatőr parasztok -, illetve vállalja a személyazonosságát. Mert ez így ebben a formában, csak rosszindulatú trollkodás.
Ugyanakkor annak örülök, hogy végre van itt egy "normálisan gondolkozó ember", remélem sokat tanulhatunk majd tőle, nem csak igényes retorikát, hanem egy kis szakmát is.
Addig is várjuk a hugica munkáit.

Azzal azonban egyetértek, hogy a nyertes logó - legalábbis szerintem - nem illik hozzátok T. KraNod. De hát, ez a ti dolgotok, nem az én pénzem, nem az én vállalkozásom.

Gratulálok a győztesnek és Mindenkinek, aki dolgozott! Éljen a fejlődés! :)

P.

Kedves Kreatívok!

Aki a Facebookon nem találkozott volna vele, íme a cikk rólunk a hg.hu oldalán:

http://hg.hu/blog/15775-szarnyakat-adni-a-kreativitasnak

Fórum (76)