Pályázatok

Könyvesbolthálózati logó- és arculattervezés (grafika és betűkép)

Logó + Kiterjedt arculat design
-
KÖNYVSZIGET felnőtt és gyerek
200.000 Ft
Hátravan:
Győztes kiválasztva
Követő: 60
Domina55

Megbízó

154

Hozzászólás

100%

Értékelt koncepció

1 hét 1 nap

Utolsó aktivitás

Promotálás
Pályázat promotálásaA pályázatról írunk egy hírlevelünkben, és a közösségi média felületeinken fizetett hirdetésként is beszámolunk róla.

Koncepciók (69)

Beküldve: 2017. 11. 04.
18
47
9
Beküldve: 2017. 11. 10.
37
8
9
Beküldve: 2017. 11. 07.
27
11
9
Beküldve: 2017. 11. 01.
9
20
9
Beküldve: 2017. 11. 05.
24
25
9
Beküldve: 2017. 11. 10.
16
20
9
Beküldve: 2017. 11. 09.
19
6
8
KA
Beküldve: 2017. 11. 08.
14
4
8
Beküldve: 2017. 11. 10.
9
1
8
Beküldve: 2017. 11. 07.
22
3
8
Beküldve: 2017. 11. 08.
8
1
7
Beküldve: 2017. 11. 08.
10
2
7

Oldalak

Feladat leírása

Piaci helyzet: 

Az Alexandra könyvesboltok bezárása után a két nagy lánc mellett (Libri és Líra), több kisebb könyvesbolthálózat vette át a korábbi könyvesboltok üzemeltetését.

Feladat leírása

Megbízó bemutatása: 

Cégünk öt vidéki, belvárosi könyvesboltot üzemeltet, terveink között szerepel esetleges bővülés, illetve az online piaci megjelenés is. Így szükségessé vált a KÖNYVSZIGET elnevezésű bolthálózatunk számára egységes logó és arculat kialakítása.

Feladat leírása

Feladat: 

Elsődleges feladat egy logó tervezése, amely grafikai elemeket tartalmazva önállóan, névfelirat nélkül is használható.
Figyelemfelkeltő, de nem harsány, könnyen megjegyezhető, szerethető logóra van szükség, ami a könyvek, a kulturális értékek szeretetét és tiszteletét sugallja, és üzenete könnyen visszatükrözhető a boltbelsőben is.

Igény, hogy ez a grafikus változatú logó akár térben is megjeleníthető legyen egy cégéren, a 3D hatáson kívül világító változatban is működjön. Ehhez konkrét terveket várunk.

Igény, hogy ez a logó különféle feliratokkal együtt is harmonikus egységet alkosson, nem csak a boltnévvel (KÖNYVSZIGET), hanem más, 3-15 karakteres szavakkal (pl. Vác, vagy Mosonmagyaróvár) együtt is, kicsiben és nagyban is jól felismerhetően (kitűző és cégtábla), egyező betűtípussal, telített színekkel.
További igény, hogy a logó kevés színkombinációból álljon, működjön inverzben és fekete/fehér változatban is.
A grafika tartalmazhat lehetőségként tárgyakon, grafikai motívumokon kívül ember alakot is.

Igény a logó és arculat gyerek változatának kialakítása is.

A logókat a betűtípus pontos megnevezésével olyan formátumban kérjük a pályázat győztesétől, amely alkalmas lesz a sokoldalú felhasználáshoz. (Nem elvárás, de szívesen vesszük, ha mintát kapunk a sokoldalú felhasználhatóságra, pl információs tábla könyvesbolton belül elhelyezett könyvgúlán: KÖNYVSZIGET (logó) Akció, A KÖNYVSZIGET (logó) ajánlja, kitűző az eladók nevének feltüntetéséhez)

Feladat ezen kívül homlokzati cégtábla tervezése különféle méretre és felületre, olyan formátumban, amely alkalmas lesz a cégtáblák legyártásához – a győztes közreműködését fogjuk kérni, amikor a kivitelező céggel ezeket legyártatjuk. A portálfotókat feltöltöttük, ezekhez kérjük az öt bolt cégtábláját megtervezni. Igény szerint pontos méreteket is rendelkezésre bocsájtjuk.

Feladat leírása

Célkitűzés: 

Sokoldalúan és harmonikusan felhasználható logó látványa a belső portálon, információs táblákon, arculati dekorációs elemeken, kirakati vitrinmatricán, webdesignon, reklámtáskán stb olyan, ami bizalmat ébreszt és vásárlói hűséget eredményez.

Feladat leírása

Célközönség: 

Az olvasáskultúra iránt érdeklődők széles köre, akik saját célra, ill. ajándékba vásárolnak könyvet (elsősorban vidéki városi közönség).

Feladat leírása

Ígéret/támogatás: 

Szeretnénk a felnőtt és idősebb korosztályom kívül minél több fiatalt: gyereket és serdülőt is a boltjainkba szoktatni - a megnyerő boltbelsővel otthonos, családias, egyben modern hangulattal, érdekes kulturális rendezvényekkel.

Feladat leírása

Márka jellemzése: 

Minden könyvesbolt kulturális missziót teljesít. A KÖNYVSZIGET a könyvekhez kapcsolható egyéb kulturális tevékenységeknek is helyet ad, kulturális centrumként, piactérként is működik (képzőművészeti kiállítások). A könyv egyfajta reneszánszát éli, még sokáig komoly szerepet fog játszani a kulturális életben, hiszen semmi sem pótolhatja a lapozás élményét és a sorok olvasása közben érzett friss nyomdaillatot. Szerencsére egyre több fiatal tér vissza a boltokba a netes e-bookpiacokról, mert itt mosolyognak az eladók.

Feladat leírása

Médiaterv: 

A hálózat nevét, logóval együtt aktívan fogjuk használni az online és offline médiakampányaink során.

Feladat leírása

Stílus: 

Letisztult, modern, elegáns, mégis vidám és könnyed.

Feladat leírása

Kerülendő: 

Szokványos pálmafás megoldásokat nem szívesen látunk.
Kerülendők a versenytársak által használt sablonok.

Feladat leírása

Egyéb ismérvek: 

Az arculattervnek tartalmaznia kell a felhasznált betűtípust, annak jogtiszta használhatóságát, a színkombinációk Pantone és CMYK meghatározását.
A győztestől digitálisan és nyomtatott változatban is kérjük a logókat, illetve azok felhasználási változatait, layeres és vektoros kidolgozottságban, nagy felbontású sokszoros nagyításban is használható méretben. Kérjük biztosítani a későbbi szabad felhasználást további területeken, pl. pólón, sapkán, PR anyagokon stb.

Fórum

Tisztelt Megbízó!

Szeretném megkérdezni, hogy mit ért pontosan az alatt, hogy a logó és arculat gyerek változatának kialakítása.

egy Kreatív

Tisztelt Megbízó!

A kérdésem a következő.
Lehetséges e a Könyvszigetet elválasztani a könyv utáni sorváltással? Valahogy így:
könyv
sziget

Sokkal könnyebben lehetne kezelni különböző felületeken. természetesen ha nem engedélyezett, azt is megértem.
Várom válaszát:

Vivien

Kedves Kreatív!
A pályázatban első megközelítésben egy általános, felnőtt logótervet várunk, amit második feladatként megfelelő elemek lecserélésével vagy illeszkedő betűtípus váltással, vagy színes felirattal, esetleg egy kölyök állatfigurával, játéktárggyal - ez a Kreatívok elképzelésén múlik, hogy mit választanak) stb. lehet gyerekváltozatban is használni - a könyvesbolt gyerek részlegénél használnánk, sapkákat, kitűzőket, készíttetnék vele, hogy beszoktassuk a gyerekeket a könyvesboltba.
Várom további kérdéseit, illetve a páylázatát.
Üdvözlettel:
Domina55

Tisztelt Pályázó!
Értem a problémát, de sajnos nem szerencsés az elválasztás, mivel a könyvszigetet egy szóba kell írni. A válasz: nem lehetséges.
Üdvözlettel:
Domina 55

Huhh! Csodálatos munkák és ötletek véreztek itt el a padlón, de dulván. Kicsit szomorkodom.

Detto. Egyetértek, kedves zsuzs! Hozzáértő, szakmabeliek szép, ötlettel teli munkái lettek dulván "lepontozva".

Egy kérdésem lenne a győzteshez. A Trajan mióta Times betűtípus? Igaz, serif mindkettő, de ég és föld a különbség.

Eredetileg Times-szal készítettem, majd később változtattam Trajan-ra, mert másik betűtípust kért a Megbízó, viszont a szöveget nem írtam át. Bocsánat a "hatalmas" bakiért.....

Semmi gond, csak furcsán jött ki hogy a leírás és a terv nem egyezik. További sok sikert!

Kedves Zsuzs! Kedves Trinity! Minden Tisztelt "Pályázó"!
1. Ha megengedik először a "megrendelő" nevében: Mint a legtöbb pályázat esetében, itt is nagyon különböző minőségű "pályamunkák" születtek. Volt jó néhány egészen kiváló ötlet. Egyiket-másikat igényesen ki is dolgozták. És akadt persze egy-két dilettáns "pályamű" is. (Ilyen mindig van.) A kérdés az volt, hogyan lehet vizuálisan megjeleníteni egy olyan szóösszetételt, aminek az egyik tagja ugyan földrajzi fogalom (sziget), de a szókapcsolat egészet más tartalmat hordoz. No, már itt rendesen döcögött a szekér. (Mi jutott volna néhány pályázónak eszében, ha mondjuk a szóösszetétel a "gyereksziget" lett volna. Menthetett volna a parti őrség.) Volt néhány egészen remek, letisztult elképzelés, de a felhasználási felületeken (boltok portálja) egyszerűen nem működött. (A képeket a pályázat kiírásakor feltöltöttük.) Nagyon fáj értük a szívünk! Némelyik kiváló ötlet, s biztosan profi arculatot lehetne belőle csinálni. (Pl. "szemüveges nő"; "hely-jelző" stb.)
2. A "megrendelő" e feladatért felelős munkatársaként (részben magánemberként): Igaz, nehéz újat kitalálni, és a könyv formája olyan, amilyen. De a 69 pályázatból több mint 20 volt olyan, amelyhez kísértetiesen hasonló elérhető az interneten. (Nem egyszer a hibát is "átmentette" a pályázó). Ez azért elég ciki volt.
3. Végezetül: NAGYON KÖSZÖNJÜK MINDEN PÁLYÁZÓNAK, HOGY MEGTISZTELT BENNÜNKET A MUNKÁJÁVAL. Mi először használtuk a Kreanod felületét. Sokat tanultunk. A műfaj jellegéből fakadóan elkerülhetetlen az értékelésben a szubjektív elem (tetszik, nem tetszik). Próbáltuk a minimumra csökkenteni. Így sikerült!
Köszönettel és tisztelettel
Domina55
Domina István
Gulliver Lap- és Könyvkiadó Kft.
Nédiosz Kereskedelmi, Kiadó és Szolgáltató Kft. (a könyvesboltok működtetője)

Csatlakozom. Micsoda szép, letisztult, igényes munkák kullognak a végén....na ilyenkor szokott elmenni a kedvem ettől az egész pályázósditól.

Tisztelt Domina Úr!
Gratulálok. Sikerült egy minden részletében egyedi, izgalmas, új, üzenetet hordozó logót választaniuk.
Sántha András

Kedves Kreatívok!

Megtörtént, amire ritkán került sor, és nem is szeretjük: Hozzányúltunk a pontozáshoz. Úgy érezzük, hogy bizonyos szempontok, amik fontos szerepet játszottak a pontozásban, nem voltak leírva a briefben, ezért néhány ember igazságtalanul alacsony pontszámot kapott. Ezt annyiban bíráltuk felül, hogy aki többet érdemelt, annak valamelyest megemeltük a pontját. A megbízó ítéletét csökkentéssel nem bíráltuk felül, pedig nem egy munka megérdemelte volna véleményünk szerint.

Kicsit kevésbé szomorkodom, de azért nem csapott át az érzés örömbe. Szokatlan és extrém lépés a felpontozás, de én személy szerint most egyet értek.

Osztom a véleményed, az enyémet 1-ről 4-re.

Tisztelt Kreanod! Kedves Pályázók!
Megértjük a portál működtetőjének érdekeit. Talán jól tette, hogy hozzányúlt a pontozáshoz. A baj csak az, hogy utólag tette. Mi tettük a dolgunkat, szerződtünk egy pályázóval. Ehhez – elismerve, hogy nem így kellett volna – egyszerűen sorba rendeztük (pontoztuk) a pályázatokat. Praktikusan a kiírónak az számít, kivel akarja az arculatot megterveztetni (a megrendelő fizeti a zenét). És ez – ilyen pályázati módszer esetében – nem csapatmunka. (Keserű igazság: mint az olimpián, csak egy nyer.) Persze, tudjuk, hogy ez nem ilyen egyszerű...
Tisztelt Sántha András Úr! Köszönjük a gratulációt! Sajnos, Ön téved. Az általunk választott Kreatív logóterve nem egyedi, nem igazán új, és annyira nem is izgalmas (ahogy pl. a C&A, vagy a H&M sem az). Üzenetet hordoz (szerintünk), de ami sokkal fontosabb: HASZNÁLHATÓ!
Tisztelettel
Domina55

Fórum (16)