Pályázatok

Heawen.com :: logótervezés egy szálláskeresőnek

Logó design
-
heawen
90.000 Ft
Hátravan:
Sikeres
Követő: 54
heawen

Megbízó

37

Hozzászólás

100%

Értékelt koncepció

8 hónap 3 hét

Utolsó aktivitás

Promotálás
Pályázat promotálásaA pályázatról írunk egy hírlevelünkben, és a közösségi média felületeinken fizetett hirdetésként is beszámolunk róla.

Koncepciók (74)

Beküldve: 2018. 02. 14.
19
23
9
Beküldve: 2018. 02. 13.
14
8
9
Beküldve: 2018. 02. 17.
4
5
9
Beküldve: 2018. 02. 11.
10
12
9
Beküldve: 2018. 02. 12.
4
4
9
Beküldve: 2018. 02. 08.
14
6
8
Beküldve: 2018. 02. 12.
4
1
8
Beküldve: 2018. 02. 12.
5
1
8
Beküldve: 2018. 02. 10.
12
2
8
Beküldve: 2018. 02. 09.
1
0
7
Beküldve: 2018. 02. 12.
1
0
7
Beküldve: 2018. 02. 15.
4
0
7

Oldalak

Feladat leírása

Piaci helyzet: 

A világon évente szállásra körülbelül 500 milliárd Eurót költünk, aminek több mint 30%-át már az online foglalások teszik ki. Az előrejelzések szerint mind a költés, mind az online foglalások aránya növekedő trendet mutatnak. E hatalmas torta szeleteiért vívott küzdelem egy közel 5 milliárd Eurós online hirdetési piacot is mozgat. Ez a hirdetési piac a Heawen piaca, de ez a piaca sok olyan jól ismert márkának is, mint a Booking.com, Airbnb, Trivago, Tripadvisor, Google, stb.

Feladat leírása

Megbízó bemutatása: 

A Heawen egy francia-magyar koprodukcióban készülő új, online szálláskereső.
Az alapító csapatot a Magyarországon kevésbé ismert, de Franciaországban no1-nak számító liligo.com-ot felépítő szakemberek alkotják.

Feladat leírása

Feladat: 

Lásd mellékelt PDF.
(A brief angolul van, de a pályázat nem igényel angol nyelvtudást)

--- Röviden magyarul ----

A feladat a Heawen szálláskereső logójának megrajzolása.

A teljes feladat tartalmazza a következő mutációk elkészítését is:
- logo .com kiegészítéssel (heawen.com)
- logo tagline kiegészítéssel (Moteur de recherche d'hébergements)
- logo négyzetes formátumban (tipikusan ilyenek: facebook profilkép, mobil applikáció logo)

Két kreatív irányt favorizálunk:

A) verzió
- 1 szín (zöld)
- tipografikus
- opcionális: a W valamilyen módon kiemelve
- végig kis betűk

B) verzió
- 1 szín (zöld)
- logo + ikon (mint a Nike + pipa)

Mindét esetben kritikusan fontosságú a jó olvashatóság!

Feladat leírása

Célkitűzés: 

Lásd mellékelt PDF.
(A brief angolul van, de a pályázat nem igényel angol nyelvtudást)

--- Röviden magyarul ----

Miért választottuk a Heawen nevet?
1) "Ooh, baby, do you know what that's worth? Ooh, heaven is a place on earth" (ez egy régi dal) - vagyis a Heawen szóban benne van a földi paradicsom, az utazás, és tökéletes nyaralás asszociációja, annak az érzésnek a szava, amit akkor érzünk, amikor kinyitjuk a szállásunk ajtaját és "jó" amit látunk. (Egy hagyományos nyaralásból a legnagyobb költségtétel a szállás. Erre megy el a legtöbb pénz és az utolsó pillanatig stressz. Az ember akkor nyugszik meg, amikor már ott van, látja hogy minden tökéletes.)
2) Sok konkurens márka valamilyen "room", "home" - lásd lejjebb. Mi minden szállást és szállástípust szeretnénk magunkba foglalni, ezért olyan nevet választottunk, ami nem szűkíti az asszociációk körét hanem kinyitja és túlmutat a szálláskeresés és -foglalás tematikáján és sokkal inkább szól az "utazásról"

Egy olyan logót szeretnénk, ami kicsit kilóg a sorból ahogy a Heawen szó is "w"-vel van írva, a "normális" heaven írásmóddal szemben.

De kiktől szeretnénk különbözni?
Szálláskereső márkák a világban: www.trivago.com, www.hometogo.com, www.hundredrooms.com, www.alltherooms.com, www.holidu.com, www.tripping.com

És az sem baj, ha magukkal a szállást értékesítő márkákkal sem kevernek össze bennünket:
www.airbnb.com, www.homeaway.com, www.booking.com, www.hotels.com, www.interhome.com, www.tripadvisor.com, stb.

Feladat leírása

Célközönség: 

Lásd mellékelt PDF.
(A brief angolul van, de a pályázat nem igényel angol nyelvtudást)

--- Röviden magyarul ----

1) városi, jól kereső, 35-55 éves
2) online keres szállást
3) nyitott és keresi a jobb megoldásokat
4) elsősorban nők

Feladat leírása

Ígéret/támogatás: 

Lásd mellékelt PDF.
(A brief angolul van, de a pályázat nem igényel angol nyelvtudást)

--- Röviden magyarul ----

Érdemes kipróbálni az oldalt: www.heawen.fr - mondjuk Budapestre keresve egy bármilyen 2-3 éjszkát felölelő jövőbeni időpontra. Az oldal ugyan francia nyelvű, de a lényeg át fog jönni.

A Heawent olyan utazóknak építjük:
1) akik egy eszközt használva, egy felületen szeretnék összehasonlítani az online elérhető összes szállást és szállástípust, ide értve: a jól bevált hoteleket, kiadó lakásokat, kiadó szobákat, apartmanokat, síházakat, design és hagyományos hosteleket, luxus és hagyományos kempingeket, bungalókat, hajókat, lakóautókat, stb.
2) akiket nem csak a mamut szállásközvetítő cégek ajánlata érdekel és a booking vagy az aribnb kínálatán kívül szeretnék megnézni egy adott desztináció vagy szállás típus specialistáinak árait és foglalási kondícióit is, nem is beszélve az olyan ingyenes szálláslehetőségekről, mint a couch surfing vagy a home exchange
3) akik saját kezükbe akarják venni az irányítást, hogy átlássák vagy éppen elkerüljék a szállásközvetítők és szállásüzemeltetők sokszor manipulatív foglalásösztönző és árazási praktikáit

Ugyanakkor a Heawen több szeretne lenni, mint egy újabb online eszköz egy csomó szállással:
1) szeretnénk ha a szálláskeresés, a lehetőségek felfedezése már része lenne az utazással kapcsolatos pozitív élményeknek
2) szeretnénk felszámolni az olyan utazásszervezéssel kapcsolatos frusztrációkat mint: ez a legjobb? ez a legolcsóbb? már most le kell foglalni? stb.

Feladat leírása

Márka jellemzése: 

Lásd mellékelt PDF.
(A brief angolul van, de a pályázat nem igényel angol nyelvtudást)

--- Röviden magyarul ----

A Heawen márkával új standardot szeretnénk felállítani az utazáskeresők piacán:

1) átfogó: minden szállástípus megtalálható és a legjobb áron (tehát nem csak hotel vagy csak alternatív szállásokat mutatunk és nem csak a nagy szállásagregátorokat hanem a kicsi, helyi specialistákat is)
2) elfogulatlan és transzparens: egyértelműen a felhasználókért és az ő oldalukon vagyunk (a találatokat pl. nem a jutalék nagysága szerint rendezzük, mint számos piaci szereplő)
3) innovatív és szakértő: folyamatosan igyekszünk jobbá tenni a szálláskeresést és bemutatni a felhasználóknak az alternatívák sokszínűségét (pl. az olyan ingyenes szálláslehetőségeket is mint a home exchange, vagy a couch surfing)

Feladat leírása

Médiaterv: 

A logó minden megjelenésünknek része, akár olnline, akár offlne (pl. TV spot)

Pl. liligo.com logóját egy magyar grafikus tervezte, és bár az elmúlt 10 év során kapott néhány ráncfelvarró módosítást, annyira eltalált logó, hogy a mai napig használatban van.

Feladat leírása

Stílus: 

Lásd mellékelt PDF.
(A brief angolul van, de a pályázat nem igényel angol nyelvtudást)

--- Röviden magyarul ----

1) egyszerű, modern, előremutató
2) vidám, játékos
3) barátságos

Feladat leírása

Kerülendő: 

Lásd mellékelt PDF.
(A brief angolul van, de a pályázat nem igényel angol nyelvtudást)

--- Röviden magyarul ----

1) vallási témák, angyalok
2) az "üres" menő dolgok pl. a most divatos színátmentek

Feladat leírása

Fórum

Sziasztok!

A logó tagline kiegészítéssel pontosan mit is jelent?

Köszönöm!

Én a tagline-t úgy értelmeztem, ahogyan az oldalon (https://www.heawen.fr/) is szerepel a "heawen" alatt a "Moteur de recherche d'hébergements" szöveg.

Kedves Pályázók!

Köszönjük a munkátokat és a beküldött logóterveket!
Sajnos ezen a héten érdemben még nem tudtunk a döntésre koncentrálni, mert számítunk néhány francia kollega véleményére is, és Franciaországban ezen a héten van a síszünet az iskolákban.

A terv az, hogy jövőhét elején shortlistet készítünk és ahol kell, ott még visszajelzéseket adunk az esetleges finomhangolásokhoz.

Szeretnék legkésőbb a március 5-i héten dönteni.

Köszönjük a türelmetek!

Kedves Pályázók!

Még mindig a türelmetek kell kérjük, de ami késik nem múlik!
Igyekszünk a jövő héten érdemben reagálni a beküldött pályamunkákra.

Eltelt újabb 1 hét de azóta sem sikerült dönteni, sőt még csak véleményt sem kaptunk a munkáinkról. El lesz döntve valaha, hogy kié a legjobb? Mégis meddig tarthat eldönteni melyik a legjobb? Mert nyilván nem ilyen sokáig. Úgy érzem kicsit aránytalanok itt az oldalon a dolgok. A pályázók csinálják meg időre a munkát de a Megbízók ülhetnek rajta hetekig mire eldöntik mit akarnak. Ráadásul anélkül, hogy kapnák egyáltalán bárminemű visszajelzést, még csak változtatni sem tudunk a munkáinkon. Nem hinném, hogy a 21. században olyan nehéz lenne egy egyszerű szavazattal véleményt nyilvánítani, hogy a pályázó kaphasson némi támpontot, merre tovább.

Kedves Kreatív!

Honnan tudod, hogy a shortlistesekkel nem kommunikál aktívan a megbízó? Ebben a szakaszban másokkal kommunikálni márpedig nem releváns, szóval számodra nincs „hogyan tovább” jelen esetben. Ahogy az sem érint téged, hogy a megbízó fizet-e késedelmi felárat, vagy sem. A döntés előtt kötelező lesz számára a pontozás, azzal egyetértünk, hogy ez nem szerencsés csak a legvégén.

Nyilvánvalóan nem a shortlistesekről beszéltem, mert ők nem relevánsak. Elvégre onnantól már lényegtelen az egész pályázat. De azért még a pályázat lejárta előtt lehetne írni némi véleményt. Mert így semmi értelme az oldalnak hiszen a beküldök közül csak 1 ember kapja meg a nyereményt a többiek meg elcsesznek fölöslegesen csomó időt és még arra sem méltatja magát a Megbízó, hogy véleményt nyilvánítson. Márpedig ha egy beküldő órákat áldoz a munkájára de végül nem kap érte fizetést akkor a minimum, hogy legalább szöveges értékelést kap.

Mindenesetre akkor keserűségedben eldönthetnéd, hogy akkor most a megbízók a hunyók (szigorúan többesszámban), vagy az oldal. A "hetek vannak dönteni" konkrétan kettő darab hetet jelent, és képzeld el, vannak olyan cégek, amelyeknél igenis hosszabb a döntési mechanizmus. Ha nem a shortlistesekről beszélsz, akkor már ne is haragudj - irónia nélkül -, de nem mindegy már igazából neked, hogy mikor derül ki a győztes, és mikor kapod meg a végső pontot? Elhiszem, hogy nem a legideálisabb, de nem érzem, hogy lenne okod most ilyen szinten vagdalkozni.

Szerintem leginkább az zavarja, hogy a beküldési határidőig nem kap semmilyen visszajelzést, értékelést, hogy pl. min kéne változtatnia, és így nincs módja/ideje a változtatásra, vagy egy új koncepció kidolgozására. :))

Az első hozzászólása nem épp teljesen erről árulkodik, hanem még a világgal is baj van. De nem baj, lehet rossz véleménye, itt is hagyjuk, de ezzel kapcsolatban nincs szükség további adalékokra. (Egyébként ez a "kaptam volna valami visszajelzést a koncepciómra, és akkor változtathattam volna" szöveg annyiban sántít, hogy annak, akinek bármit is látott a munkájában, kapott visszajelzést, dolgoztak is tovább közösen. Szóval plusz esélyekről itt nincs igazán szó, ami jelenleg még nem történt meg, hogy egy pontot nem kapott, de más nem múlt ezen, nem kell túldimenzionálni, és a sértettség kapcsán már elkezdeni minden mást is számon kérni.)

Mondjuk nekem meg ez a stílus nem tetszik. Igazából az a kettő hét már három amúgy, de nem érdekes. Az viszont hogy ilyen stílusban válaszolgatsz, még akkor is ha Neked nem tetszik, az az oldal szellemiségét is minősíti. Lehet érdemes lenne a megbízó kötelezettségeit is átgondolni. Én egyenlőre csak "minimális erőfeszítéssel vagyok itt", de nem túl szimpatikus dolgokat tapasztalok sajnos.

Szomorú, hogy ilyen ember kezébe van az oldal. A stílusod felháborító és bicskanyitogató. Értem én, hogy neked teljesen mindegy, hisz te megkapod a pénzed a többi meg le van szarva, de azért ha te magad is kijelented, hogy nem feltétlen jó megoldás, hogy a Megbízó csak a pályázat lejárta után ad véleményt, akkor nincs miről beszélni, mert ezzel kvázi elismered, hogy magasról teszel a pályázókra és csak a megbízótól bezsebelt lóvé érdekel.

Egyébként az a része a dolognak nem is érdekelne, hogy ki nyer, nyilván mindenki szeretne nyerni, én is, de a bánásmód, ahogy pár Megbízó és az oldal vezetője mutat a Pályázók felé az már röhejes. Gondoltam teszek egy próbát az oldallal de ez alatt a pár hét alatt nagyon hamar rájöttem, hogy ez az oldal csak a Megbízóknak és az oldal vezetőinek hasznos főleg. És ahogy látom ezzel nem csak én vagyok így elnézve pár kommentet, és nem csak itt. És akkor azt nem is említem, hogy néha a pontozások is mennyire nemtörődöm módon vannak kezelve. Nem akarok megbántani senkit de láttam nem kevés dizájnt ami olyan pontszámokat kapott amit meg sem érdemelt volna, míg a rengeteg kreatív és stílusos dizájn meg ilyen 5-6 pontokat kap. Nyilván mindenkinek más az ízlése de azért az ilyen pontozási rendszerből jól látszik, hogy a Megbízók csak eldöntik ki a legjobb, a többiek munkájára meg dobnak valami random pontot és kész. Nem mellesleg ha már itt tartunk, az egész pontozás baromság. Kb egyenértékű a Lájkolással Facebookon. Mivel a dizájnerek sokra nem mennek a rangsorolással így teljesen fölösleges is szerintem. De lehet ezzel csak én vagyok így, hogy ez max epénisz növelésre jó kb.

Tisztázzunk valamit. Ha te simán kifejezted volna, hogy neked nem tetszik, hogy nem adott időben pontot a megbízó, vagy épp a pályázat alatt erre szólítottad volna fel, semmi baj nem lenne, nem szólnék egy szót sem, megtörtént már korábban is, teljesen jogos. (Itt jegyezném meg, hogy nem értem a logikát abban, hogy ha kimondom, szerintem sem megfelelő, ha nem pontoz aktívan a megbízó még a pályázat alatt, az annak lenne a jele, hogy mennyire a megbízók pártját fogom.)

Te azonban nem ezt csináltad, hanem egy sérelem miatt elkezdtél össze-vissza csapongva szidni mindent az oldalon, ami eszedbe jutott. Lehet az én szegénységi bizonyítványom, de az ilyenekre nem úgy reagálok, hogy "kedves drága kreatív", hanem szépen rámutatok a zagyvaságra, ami árad a hozzászólásból. Kezdjük is.

Szóval ha te nem a shortlistesekről beszéltél, meg úgy általában téged csak az érdekel, hogy te kapsz-e visszajelzést, akkor nem mindegy számodra, mikor születik döntés? Vagy, hogy el lesz-e döntve valaha? Hidd el, kötelező lesz a végén pontoznia a megbízónak, és továbbra sem a legszerencsésebb, hogy éppenséggel pontot nem kaptál, de azt ugye mindketten tudjuk, hogy a megbízó látta a munkádat, és valamiért nem tetszett neki. Elhihetitek, hogy a megbízó figyelme eléggé fel van hívva az újdonságokra, lát minden munkát. Nem egy ponton fel van hívva az oldal által is a figyelme, hogy kéne pontozni, miért hasznos ez, de ennél többet nem tehetünk. Ahogy te is írod... Megteheti, hogy elhúzza nagyon sokáig. Mi csak ezt szankcionáljuk, de persze erről fogalmad sincs, utána sem néztél, csak hoztál egy értékítéleted. Embert ölni is lehet, csak épp van következménye. Nálunk a késésnek az, hogy minden héttel, ami 2 héttel a pályázat vége után megkezdődik, és még nincs lezárva a dolog, 5.000 Forinttal nő a győztesnek kifizetendő díj. Lehetne ennél jobban is megszívatni egy "késő" megbízót? Persze, törölni a pályázatot. Vajon az jó lenne-e résztvevő kreatívoknak? Megoldás lenne? Na ugye...

Az, hogy milyen egy megbízó magatartása a pályázat során, a fent látható indikátorokból világosan kiderül. (Ezeket is azért fejlesztettük utólag, mert mi mennyire a megbízók érdekeit figyeljük csak...) Részvétel előtt meg kell nézni, milyen gyakran lépnek be, pontoznak-e stb. Ha bármelyik nem tetszik, akkor nem kell elindulni.

Ferdítés kissé azt sugallni, hogy „ha jött volna visszajelzés, akkor ki tudja mi lett volna”. Ó, hányszor olvastam már ilyesmit. A valóság azonban ennél sajnos sokkal szomorúbb: Nem tetszett a munkád, csak épp nem kaptál rá egy alacsony vagy közepes pontszámot. Pont egy olyan pályázatnál a visszajelzéseket számonkérni, ahol a számláló világosan mutatja, hogy jó pár hozzászólást írt a megbízó, elég vicces. A legkommunikatívabb megbízó sem ír mindenkinek, és nincs is értelme minden munkát tovább alakítgatni. Én arra szoktam ösztökélni a megbízókat, hogy a nekik nem tetsző munkákat, vagy amelyeknek nincs esélyük nyerni, azt max köszönjék meg, de ne kérjenek változtatásokat stb, mert csak feleslegesen tornáztatják a kreatívokat. Szóval akkor ki pártját is fogom ezzel? Jobb lett volna, ha írnak visszajelzést, hogy végül is, még ezt vagy azt változtathatod, de különben esélyed sincs.

Különösen arcpirító azonban -és most belsős infókra világítok rá -, hogy olyan kreatív papol itt etikus, korrekt, hatékony eljárásról, akit a megbízó buktatott le azzal, hogy a pályázatra beküldött logótervét azonnal feltöltötte egy másik oldalra, ahol árulja. Mindezt a megbízó márkanevével mindenféle belsős szabályt és jogi körülményt lábbal tiporva. Örülhetsz, hogy nem lettél páros lábbal kivágva. Honnan tudod, milyen szabályok vannak az oldalon, ha a legalapvetőbbet sem tartod... Szóval a megbízó neked is írt hozzászólást, ezek után azt hiszem érthető, hogy nem volt szívügye veled tovább foglalkozni... (Természetesen ettől még másnak sem pontozott, így ez a részemről nem valós érv a probléma témájában, ezt csak rád nézve jegyeztem meg, és talán a némi indulatot magyarázza.)

A többire felesleges reagálnom, mert végeláthatatlan sztori a pontozás, a megoszló megbízói bírálati szempontok, vagy épp az, hogy 3300+ aktív kreatív mellett vajon mennyire tendencia, ha minden 10. pályázatnál akad 1-2 negatív komment. :) Azt gondolsz, amit jól esik.

Végszóként annyit, hogy a megbízó valóban nem pontozott mindenkit, sokakhoz nem írt hozzászólást, ami érthető, hogy sokakat zavar, és nem feltétlenül a legjobb. Ezekről azonban sarkosan nyilatkozni ferdítés, mivel többekkel folyamatosan együttműködik, egyéb kifogásokat idekeverni, össze-vissza beszélni, és az erre való rámutatást stílusbeli kifogásokkal illetni viszont teljesen felesleges. Téma lezárva, az eddigi kommentek maradnak, de továbbiak törölve lesznek.

Fórum (13)