Pályázatok

Debreceni Bringakonyha (Debrecen Bike Kitchen) logó kialakítása

Logó design
-
Debreceni Bringakonyha
50.000 Ft
Hátravan:
Győztes kiválasztva
Követő: 80
Re-Cikli

Megbízó

5

Hozzászólás

100%

Értékelt koncepció

2 hét 5 óra

Utolsó aktivitás

Garantált díjazás
Garantált díjazásA megbízó lemondott a pénzvisszafizetési garanciáról, így a határidő lejártával mindenképp lesz győztes kihirdetve.

Koncepciók (89)

Beküldve: 2019. 02. 27.
4
8
10
DBK
Beküldve: 2019. 02. 20.
13
0
8
Beküldve: 2019. 02. 25.
1
0
8
Beküldve: 2019. 03. 01.
4
0
7
Beküldve: 2019. 02. 28.
6
0
7
Beküldve: 2019. 02. 26.
12
0
7
Beküldve: 2019. 02. 16.
10
0
7
Beküldve: 2019. 03. 01.
10
0
7
Beküldve: 2019. 02. 15.
3
0
7
Beküldve: 2019. 02. 28.
6
0
6
Beküldve: 2019. 02. 24.
4
0
6
Beküldve: 2019. 02. 25.
3
0
6

Oldalak

Feladat leírása

Piaci helyzet: 

A Debreceni Bringakonyha (Debrecen Bike Kitchen) egy professzionális eszközökkel felszerelt, szükség esetén alkatrészt, illetve szakmai támogatást biztosító többfunkciós közösségi kerékpárszerelő műhely, ahol munkaállomást bérelve bárki megjavíthatja, karbantarthatja saját kerékpárját. Debrecenben több kerékpárműhely is található, azonban nincs olyan, amelyik állandó, stabil nyitvatartással bárki számára nyitott, amennyiben valaki saját maga, szakmai felügyelet mellett szeretné megjavítani, karbantartani kerékpárját. Megfizethető árakon, rugalmasan, az egyedi igényeket is figyelembe véve nyújtjuk szolgáltatásainkat. Kiemelten fontos számunkra a társadalmi felelősségvállalás és a környezet védelme.

Feladat leírása

Megbízó bemutatása: 

A Debreceni Bringakonyhát 2019 tavaszán tervezzünk megnyitni.
A vállalkozási ötletet a Baktalórántháza és Térsége Szociális Szövetkezet valósítja meg. A szövetkezet 2015 márciusában jött létre, azóta működteti a Re-Cikli Műhelyt Baktalórántházán. A település – komplex mutató alapján – az ország hatodik legfejletlenebb, halmozottan hátrányos helyzetű, komplex programmal fejlesztendő járásának központja. A műhelyben jelenleg is négy munkaerőpiaci szempontból hátrányos helyzetű – közöttük korábban tartósan munkanélküli és megváltozott munkaképességű – munkatárs dolgozik: három fő kerékpárszerelő, egy fő adminisztrátor munkakörben. A szociális szövetkezet egyrészt azért jött létre, hogy kerékpározással kapcsolatos szolgáltatásokat (szerviz, felújítás, tanácsadás) nyújtson egy olyan térségben, ahol – annak ellenére, hogy – minden háztartás rendelkezik legalább két mindennapos használatú kerékpárral, nem volt kerékpárjavító műhely. A szövetkezet másik célja az volt, hogy tulajdonosi szemléletet kialakítva vonjon be olyan helyben élő hátrányos helyzetű embereket a műhely működtetésébe, akik a termék-előállításba vagy a szolgáltatásnyújtásba bekapcsolódnak.
Ezt a közösségi szemléletet szeretnénk átültetni egy városi helyszínre, Debrecenbe. A Bringakonyha egy professzionális eszközökkel felszerelt, szükség esetén alkatrészt, illetve szakmai támogatást biztosító többfunkciós közösségi kerékpárszerelő műhely, ahol munkaállomást bérelve bárki megjavíthatja, karbantarthatja saját kerékpárját. Összetettebb, komolyabb szakértelmet igénylő javítások esetén (ha elakadt a munkaállomáson dolgozó ügyfél) lehetőség van – a munkaállomás bérleti díj megfizetésén túl – konkrét kerékpárjavítási szolgáltatások igénybevételére. Azok számára, akik nem rendelkeznek megfelelő átvizsgálási, karbantartási, kerékpár javítási ismeretekkel, minitanfolyamokat indítunk. Később ezek az ügyfelek maguk végezhetik a karbantartási munkákat kerékpárjukon a közösségi műhely munkaállomásain. Kiegészítő szolgáltatásként cégek számára csapatépítő programokat szervezünk, melyek keretében a munkatársak együtt, csapatmunkában szerelhetnek, újíthatnak fel kerékpárokat, melyeket később akár jótékony célra ajánlhatnak fel szociális partnereink számára.
A Bringakonyha mögött egy fiatalos, szerteágazó szaktudással rendelkező csapat áll, melynek tagjai számára egyaránt fontos a környezetvédelem és a szociális ügyek támogatása.

Feladat leírása

Feladat: 

A Debreceni Bringakonyhához szeretnénk logót készíttetni. A logó lehet színes, de 3-nál több szín ne szerepeljen benne. Javasoljuk a zöld szín használatát, mivel a cégünk számára fontos a környezetvédelem és az újra-felhasználás. Fontosnak tartjuk mindemellett, hogy a logó fekete-fehérben is jól mutasson, és hogy a logóban lévő "grafika" és a felirat külön-külön is használható legyen. Egyszerű vonalvezetésű logót szeretnénk, ami könnyen felismerhető és értelmezhető a célcsoport számára. Nem feltétlenül ragaszkodunk ahhoz, hogy a logó "szájbarágós" legyen, szeretjünk az elvont logókat, viszont fontos, hogy a célcsoport egyértelműen asszociáljon a szolgáltatásainkra. Szeretnénk, ha a logónk modern és fiatalos lenne, alkalmazkodna a mai igényhez.

Feladat leírása

Célkitűzés: 

Szeretnénk, ha a logónk elsősorban a profizmus benyomását keltené. Egy olyan vállalkozásét, amely a modern kor igényeihez alkalmazkodik. Ugyanakkor fontosnak tartjuk, hogy a logó is tükrözze, utaljon rá, hogy miben vagyunk mások. Kis cég vagyunk, közvetlen ügyfélkapcsolatokkal, fontos számunkra a közösség. Emellett kiemelt ügyünk a környezeti fenntarthatóság és az újra-felhasználás támogatása. Fő célunk mindenképp az, hogy felkeltsük a potenciális vásárlóink érdeklődését és kíváncsiságát, emiatt a logó inkább asszociatív kell hogy legyen: nem kell egyértelműen a "fogyasztó" szájába rágnia, hogy mit akar kifejezni, illetve nem kell sok/minden információt egyszerre magába foglalnia rólunk.

Feladat leírása

Célközönség: 

Vállalkozásunk egyaránt szeretne magánszemélyeket és cégeket is megszólítani. Magánszemélyek közül egyik kiemelt célcsoportunk a városi, önálló keresettel rendelkező fiatalok (20-35 év közöttiek), akiknek a kerékpározás életforma, az év szinte minden napján kerékpároznak, ahová csak tehetik, kerékpárral mennek (munkába, szórakozni, kirándulni) - egyrészt anyagi szempontok miatt (spórolnak vele), másrészt ideológiai megfontolásból (nem terhelik vele a környezetüket). Másik célcsoportunk középosztálybéli, kertvárosban, agglomerációban élő, középkorú (35-50 év közötti), stabil anyagi háttérrel rendelkező, kisgyermekes emberek. Olyan nők és férfiak, akik gazdasági és környezetbarát megfontolásból szívesen kiváltanák a – sok esetben második – családi autót, mint személy- és kisebb teherszállítási eszközt a mindennapos városi közlekedésben, azért, hogy elkerüljék a dugókat. Céges célcsoportunkat azok a kerékpározás-barát vállalkozások képezik, akik aktívan támogatják munkavállalóikat a kerékpározásban.

Feladat leírása

Ígéret/támogatás: 

1. „Csináld Magad” (Do It Yorself – DIY) tevékenység profi szakmai háttérrel (karbantartás, felújítás, kerékpárépítés,„Csináld Magad” (DIY) minitanfolyamok
2. Költségcsökkentés: a megbízhatóbb, rendszeresebb kerékpárhasználat támogatása; használt kerékpárok beszámítása felújított kerékpárok vásárlásakor
3. Rugalmasság: a saját szabadidőhöz illeszthető javítási munkák, kitelepülés lehetősége cégekhez / autó és tömegközlekedés használata nélküli –„dugómentes” – közlekedés a városban
4. Kényelem: minden egy helyen (profi műhelykörülmények: szerszám, alkatrész, szakértelem); ideiglenes tárolási szolgáltatás)
5. Közösségi élmény: többfunkciós közösségi tér bringásoknak (szerelő, ismeretszerző, pihegő) / csapatépítő tréningek tartására alkalmas tér
6. A segítés érzése (adománykerékpárok felújítása, családtagok, barátok biciklijének karbantartása).

Feladat leírása

Márka jellemzése: 

Az eddigi termékeinkkel és szolgáltatásainkkal a vásárlóink elégedettek. Általában a megbízhatóságot, a gyorsaságot, a rugalmasságot és a közvetlen ügyfélkapcsolatokat szokták kiemelni. További előnyünk a kreativitás és maximalizmus. Továbbra is szeretnénk profi szolgáltatásokat nyújtani, melynek során kiemelt figyelmet szentelünk a megrendelő igényeire.

Feladat leírása

Médiaterv: 

Az új logónkat elsősorban az értékesítéshez kapcsolódóan fogjuk használni: a műhely épületén, illetve a holnapunkon. Emellett megjelenik majd minden olyan promóciós eszközön, melyek a népszerűsítésünket, az értékesítés ösztönzését szolgálják, pl. közösségi oldalak, hirdetések, sajtómegjelenés. Reprezentációs célokat szolgáló ajándéktárgyak készítését (pl. póló, láthatósági mellény, kerékpárcsengő, óra), készíttetését is tervezzük, ezeket is a saját logóval látnánk el. Szeretnénk, ha a jó logó is hozzájárulna ahhoz, hogy egy ismert márkanevet alakítsunk ki, hozzunk létre.

Feladat leírása

Stílus: 

Egyszerűen értelmezhető, egyszerű vonatvezetésű logóra lennek szükségünk. Szeretnénk, ha ugyanakkor megfelelne a mai kor, elsősorban a célcsoportjaink igényeinek és elvárásainak. Előnyben részesítjük a legömbölyített formákat, a folytonos vonalakat, a variálhatóságot. Fontos számunkra az esztétikum, a színek megfelelő összhangja. Legyen koherens, egy teljes egész, illetve következetes. A logó legyen ötletes; akár kicsit humoros, de semmiképp sem bagatell. Tükrözzön kidolgozottságot és letisztultságot. Pozitív érzelmeket váltson ki abból, aki először meglátja.

Feladat leírása

Kerülendő: 

A szögletes formák; a bonyolult és nehezen értelmezhető kialakítás. Nincs szükség képi megjelenítésre sem, csak grafikára.

Feladat leírása

Egyéb ismérvek: 

Szeretnénk, ha a győztes munka színesben és fekete-fehérben, valamint kép- és szerkeszthető formátumban is átadásra kerülne. Emellett, amennyiben valamilyen egyedi betűtípus szerepel a logóban, szeretnénk azt is megkapni, hogy a logóval együtt következetesen használhassuk.

Fórum

Tisztelt Megbízó! Magyar vagy angol név szerepeljen a logóban? Köszönöm!

Kérhetnék választ a kérdésre! Köszönettel!

Kedves drumrollpls, elnézést, hogy nem reagáltunk korábban! Alapvetően a magyar nyelvű nevet szeretnénk a logóba.

Sziasztok! Már elbírálás alatt van a pályázat, de senki nem kapott értékelést. Nem érzem, hogy esélyünk lett volna együttműködni a megbízóval a finomítások tekintetében. Ha nem tudom, mit rontottam el, hogyan javíthatnék rajta? :-)

Előrebocsátom, hogy nem a munkám lepontozásából fakadó sértettség vagy a csalódottság beszél belőlem...
Sajnálatos, hogy ez a szebb napokat látott weboldal – a maga, hasznos, értékes kezdeményezésével – milyen alacsony szintre degradálódott. Ennek "ragyogó" példája a jelen pályázat.
Már a feladatleírás elolvasásakor megütköztem azon, hogy a konyha, (azaz főzőhelyiség) miképpen kapcsolódik egy kerékpárműhelyben végzett tevékenységhez... aztán beláttam, semmi közöm hozzá, olyan nevet ad egy tulajdonos a vállalkozásának, amilyet csak akar, s ha egy étterem-tulajdonos étel-összeszerelő műhelynek nevezi el az éttermét, az is az ő dolga, ez nem a weboldalt minősíti.
A másik, szerintem felháborító – mert sok ember munkáját semmibe vevő – húzás az volt, hogy kb. szűk 2 héttel a pályázat lezárta után kapott bárki is osztályzatot. Tudja a kedves megrendelő, hogy a pályázaton részt vevő több tucat emberrel számolva ez hány munkaórát jelent? Önnek-önöknek nem volt annyi ideje-idejük 2-3 vagy több hét alatt, hogy egy irányadó pontozással honorálják a cégük jobbá tételéért (s nem feltétlenül a honorárium reményében) alkotó kreatívokat?
Aztán a győztes művet nézve elgondolkoztam azon, hogy esetleg a szövegértelmezéssel lehet bajom, mivel a leírásban – többek között – az állt, hogy...
"A logó lehet színes, de 3-nál több szín ne szerepeljen benne".
Kérdezem én, a színátmenet (kék-lila-fehér-fekete+okker) hány színnek számít?
Aztán...
"Javasoljuk a zöld szín használatát, mivel a cégünk számára fontos a környezetvédelem és az újra-felhasználás."
Éppenséggel pont zöld nincs benne!
"Egyszerű vonalvezetésű logót szeretnénk, viszont fontos, hogy a célcsoport egyértelműen asszociáljon a szolgáltatásainkra… Pozitív érzelmeket váltson ki abból, aki először meglátja."
Ez tényleg egyszerű vonalvezetésű rajz, egy kisiskolás is könnyűszerrel megrajzolja...
a célcsoport pedig rögvest rájön, hogy pozitív érzelmeket kiváltó, goromba kinézetű szakács ajánlja szolgáltatásait.
"Előnyben részesítjük a legömbölyített formákat, a folytonos vonalakat, a variálhatóságot."
Az én szemem ezeket nem észleli sajnos...!
Megértem, hogy a nyertes pályamű kiválasztásába az üzemeltető nem szólhat bele.
Azt is belátom, hogy a Kreanod elsődleges érdeke a profit, és nem lehet a megbízóval kekeckedni, de gyanítom, sokak kérését tolmácsolom, amikor a megrendelő pontozásra ösztökélését kérem újfent.

üdv
bekoe

Kedves bekoe!

Ez a téma egyszer már felmerült nagyjából két éve is. Kérlek, írj konkrét javaslatot arra, ami jobbítja a jelenlegi szabályt, miszerint a győztes kiválasztása előtt kötelező pontozni, illetve nem szólunk bele abba, melyik munkát választja a megbízó. (Hacsak nem szabálytalan a győztes munka.) Mutass rá kérlek arra is, hogy az általad felsorolt problémák közül melyik az, ami csak a KreaNodon fordulhat elő, az oldal működéséből adódik, és biztosan nem találkozott vele senki egyéni megbízás keretein belül, tehát a KreaNod rendszerén, és nem azok felhasználóin múlik?

Ui: Életszerű, megvalósítható, minden pályázatra alkalmazható legyen a javaslatod.

Köszönöm a jobbító szándékodat.

Csatlakozom bekoe-hoz! Éppen írni akartam, de megelőzött. Számomra is óriási csalódás ez a pályázat és a megbízó értékelési hozzáállása. 1. Ha mi, Kreatívok megtiszteljük őt azzal, hogy mindannyian ( van, hogy több, mint 200 ember) rászánjuk az időnket, vagyis több, mint 300-400 munkaórát, akkor tiszteljen meg ő is minket azzal, hogy legalább 2 naponta ellátogat a "saját(!)" projekthéhez és megnézi, hányan és hogyan "támogatják" vállalkozását és ötletét. 2. Ha egyszer megfogalmaz egy brief-et, akkor tartsa is magát ahhoz, amit abban "elvár", hiszen mi, Kreatívok ez alapján dolgozunk, s bízunk abban, hogy az abban foglaltak szerint "minősíti" a munkánkat. 3. Egy jól átgondolt rendszerben nem fordulhatnak elő ekkora blamázs tévedések, mint például ez a mostani.
Már-már a saját munkámat érzem degradálva, igen, ez a többi kiváló grafikus társam tehetségének, tanulmányainak, befektetett energiájának leminősítése is. Nekem nem feladatom az ítélkezés, azt majd megteszi egy tőlem sokkal magasabb rendű energia, de ez a nyertes logó kritikán aluli. A szakmát degradálja, komolyan. Most megnézi ezt bárki, milyen véleménye fogalmazódik meg a grafikusokról? És persze a munkaadóról is és igen, aki ezt fogadta el magasan a legjobbnak, és a Kreanodról is sajnos.
Ne szemeteljük össze ezt az oldalt, sem a szakmát!

Nem az a fontos, hogy csak a Kreanodon fordul-e ez elő. Nem azzal kell egy problémát megoldani, hogy másokra mutogatunk: -Ők is hibáznak!- mert ez az ő problémájuk. Itt előfordulnak ilyen rések a rendszerben, ez a lényeg, s arra kell törekedni, hogy ezeket megoldjuk. Az ego még senkinek nem segített ebben.
Tehát a javaslatom, szigorítani kell a megrendelő oldali szabályokon.

1. A megbízónak legyen kötelessége értékelni a munkákat 24 óránként és ne a lejárat előtt 5 órával, amikor már gyakorlatilag tehetetlen az ember.
2. Legyen kötelessége válaszolni a kérdéseinkre 24 órán belül, hiszen az ő érdeke is, hogy a legjobbat hozzuk ki magunkból. Neki. Lekicsinyítő, amikor még válaszra sem méltat. Honnan tudjuk, hogy jó irányban rajzolunk, ha nem írja meg, mi a nem jó. Én egyéb munkáimnál napi szinten beszélek az ügyfelekkel, hogy biztosan olyan lehessen a megrendelt munka, amilyet valóban szerethet. Mert ez nagyon fontos. És nem csak neki.
Tehát ne csak az legyen tilos, hogy mi felfedjük a személyünket, legyen tilos az is, hogy ő megszegje a szabályokat. Különben pénzbírság!
3. Ha megadott szám fölé emelkedik a pályázó Kreatívok száma, szigorodnia kell a szabályoknak, hiszen olyan nagy számú pályázatnál már nagyon nehéz egyenlő esélyt biztosítani mindenkinek. Értem ezalatt, például 50 embernek lehet már akár 500 feltöltött munkája is, amit képtelenség értékelően, kritikus szemmel végignéznie a megrendelőnek. Rengeteg munkaórát tesz bele ennyi ember. Emelje a tétet a megbízó ilyen esetben és a megemelt érték különbözete kerüljön szétosztásra a pályázaton résztvevők között. Valahogyan a pályázókat is motiválni kell, hogy részt vegyenek a projektben és nem csak a megbízó érdeke, hanem a Kreanodé is, hiszen nem csak a megbízóból tartja fent magát. Ha mi nem regisztrálunk, nincs, aki dolgozzon a pályázatokon!
4. A regisztrálókat is szűrni kell. Legyen elismerés az, ha itt lehet valaki a Kreanodon, ez legyen egy szint. Mint az Oscar. Mutasson fel minőségi munkát, ha minőségi helyen akar jelen lenni. Ha elszemetedik a Kreanod, megbízók sem "bíznak meg" majd.

Kedves Kreanod, Kreatívok!

Én nem vettem részt ezen a pályázaton és még új vagyok az oldalon, de egyetértek az előttem szólókkal, hogy lehetne szigorítani az oldal szabályrendszerén, mert a Kreanod egy kiváló kezdeményezés, de lehetne még sok mindent javítani rajta.

1. Engem nagyon zavar, hogy nincs fórum, csak az egyes pályázatok alatt, pedig fontos lenne, hogy közösséget építsünk és tanuljunk egymástól, munkákat vagy tapasztalatot osszunk meg egymással. Azt gondolom amiről itt szó van az egy általános probléma, de mégis csak itt lehet hozzászólni, javaslatokat tenni.

2. Azt látom, hogy a Megbízók a pályázat elindítása után is folyamatosan tudnak változtatni a feladaton, határidőn, bármin. Miért? Ha egy feladatra dolgoznak grafikusok már napok vagy hetek óta, akkor miért lehet a szöges ellentétét kiadni, hiszen az addigi munkák kárba vesznek. A határidő és a feladat szerintem szent, hiszen ez alapján kezdünk el dolgozni. Ha a Megbízó alapvető dolgokat változtatni szeretne az egy új pályázat véleményem szerint.

3. A Megbízókat miért nem érdeklik a saját projektjeik? Azt látom, hogy nagyon kevés megbízó kommunikál, működik együtt a grafikusokkal, de sokszor szinte teljesíthetetlen elvárásokkal érkeznek. A folyamatos együttműködéssel kiváló munkák születnének. Nem probléma, ha alacsony pontszámot vagy elutasító kommentet kapunk a pályázat alatt, hiszen ebből tudjuk, hogy nem jó az irány amit csinálunk így még tudunk változtatni rajta és magas pontszámnál fordítva.

4. Sajnos azt kell mondjam a pályázatokra beküldött munkák 60-70%-a nem ér el egy minimális színvonalat sem. Értem, hogy bárki próbálkozhat, de miért kell a Megbízónak végignéznie olyan beadványokat, amelyek kritikán aluliak és semmi keresnivalójuk ezen az oldalon? Ez véleményem szerint rontja az oldal színvonalát, a Megbízók véleményét az oldalról. Sajnos ezt szűrni kellene, amire nem tudom lenne-e kapacitás a Kreanod részéről, de a beküldött munkákat a publikálás előtt egyenként ellenőrizni kellene. Ez csökkentené a logók számát és a Megbízónak kevesebb pályázatot kellene átnéznie.

Maximálisan egyetértek mindenben! És gratulálok, nagyon egyenesen megfogalmazott mindent. Így kell közösséget építeni és formálni.

szia!

Kértem, hogy megvalósítható, átgondolt javaslatok szülessenek. Reagálok mindegyikre egyenként.

1. Teljesen abszurd a 24 óránkénti értékelés. Gondolom arra is lenne igény, hogy ha változtatás történik a munkán, akkor arra is érkezzen 24 órán belül értékelés. Gondolkodjunk már egy kicsit. Itt nem egyszer nagyobb cégek, teljesen egyedi döntési mechanizmussal indítanak pályázatot.

2. Ne vicceljünk már. Hogy szűrjük ki a normális kérdéseket rendszerszinten a sok "helló, reagálnál valamit" típusú megjegyzések közül, hmm? Számítson ez a munkán belül az összes kommentnél, vagy mindenkinek a munkájához az első kommentnél? Nehogy már előírjuk, hogy a megbízóknak naponta le kelljen ülni a gép elé és mindenkinek válaszolgatnia. A normális kreatívnak is és a szalonidiótának is, aki beküldött egy stock képet gusztustalan színváltozatokban egy ocsmány fonttal megtámogatva. Pénzbírság? igen? Kinek kell fizetni? Mennyit? tényleg az lett leírva, hogy ha valaki nem ír egy kommentet az internetre, akkor büntessük meg pénzzel? És ha egy nap beérkezik mondjuk 20-30 kérdés? a KreaNod legyen az az oldal ahol a megbízóknak kötelező órákat esetleg fórumozgatással tölteni? Istenem...

3. Értem, tehát adjuk a kreatívok kezébe egy pályázat díjazását? :) Nem is reagálok erre többet.

Úgy szeretem az ilyen "helló, ne csak a megbízók érdekeit nézzétek, hanem minden jogot nekünk" típusú kommenteket. Tudod, ezt meg is lehet fordítani. Ha megkeserítjük a megbízók dolgát, akkor szerinted hány darab pályázat fog indulni? Ha a napja nagy részét a megbízóknak kommentelgetéssel kell töltenie, akkor szerinted hány pályázat fog indulni? Ha egy megbízó nem látja előre, hogy neki mennyibe fog kerülni a pályázat, akkor hány pályázat fog indulni? Szóval legyen már egy kicsit átgondoltabb a hőbörgés... (Egyébként a megbízóktól sokkal gyakrabban kapjuk meg a "ne csak a kreatívok érdekeit nézzétek, hisz én adom a pénzt" típusú megjegyzéseket.)

Felhívnám a figyelmet a minden pályázaton belül folyamatosan frissülő megbízói aktivitást jelző adatokra, mondhatnám azt is hogy jó reggelt! Pont erre van kitalálva, és sokan használják is. Meg lehet nézni, hogy egy megbízó mikor lépett be utoljára, mennyit kommentel, és milyen arányban értékeli a munkákat. Szépen meg kell azokat nézni, és ennek tükrében eldönteni, hogy kellően szimpatikus-e a megbízó. Pont azért lett ez bevezetve, hogy ne legyen zsákbamacska, milyen mentalitású megbízóval álltok szemben. Pont azért lett kifejlesztve, hogy a passzív, mindenre magasról tojó megbízók megkapják a jussukat: az alacsony részvételt. De nem, mert nem figyeltek oda...

Aki mutat ennél jobb rendszert, az szóljon.

4. A kreatívok szűrése az egy mérlegelendő dolog. Nekünk is eszünkbe jutott már korábban, nem hülyeség. Két dolog miatt vetettük el: egyrészt a dizájn mindenképp szubjektív egy szint felett, bár azért azt valóban lehetne, hogy viszonylag engedékenyen, de mégis a jelentkezőket megszűrve járunk el. Ami miatt inkább elvetettük, hogy nem tudnánk megítélni, hogy a referenciaként mutatott anyagok sajátok-e vagy sem. Arra nincs kapacitás, hogy valaki a jelentkezők által beküldött munkák eredetiségét is vizsgálja, és el is bírálja azokat. Emiatt nem vezettük be. (Pedig hidd el, nagyon kéjes mosollyal rúgnék ki néhány résztvevőt az oldalról.)

Szia!

köszi az észrevételeket, és azok jó megfogalmazását, reagálok neked is mindre.

1. Fórum akár lehetne is, az egyik alapítótársam eleinte nagyon sokat kardoskodott ennek ügyében. Akkoriban annyira meggyűlt a bajunk a trollokkal, hogy idegrángást kaptunk mi többiek már csak a gondolattól is, hogy még egy fórumot készítsünk, ahol tobzódhatnak is. Emellett úgy voltunk vele, hogy általános beszélgetést rengeteg tematikus oldalon lehet folytatni. Itt a pályázatokról legyen szó, azt pedig meg lehet beszélni a pályázati fórumban. Mióta változtattunk a regisztráció rendszerén, a trollok eltűntek. Lehet, érdemes újra napirendre venni ezt.

2. Ez nem egészen így van. Ha a briefet alapvetően érintő változtatást próbálnak, akkor meg kell emelni a díjazást. Ha az alapokat nem változtató, csak kiegészítő, általános információ születik (pl. itt a fórumban, vagy egy koncepción belül), akkor update jelenik meg a briefben, de ezeknél úgy ítéljük meg, hogy az alapok nem változtak. Sajnálatos esetek azok, amikor a megbízó ezeket figyelmen kívül hagyja, és magától beír valami új igényt a fórumba, és mondjuk nem látjuk mi sem azonnal. Akkor már sajnos megszületett ez a változtatás, nincs igazából más lehetőségünk, mint beleépíteni a briefbe. Ha ennek kapcsán megfizeti az emelést, akkor ok, de ha megtagadja, akkor igazából meg van kötve a kezünk. az egyetlen opció az maradna, hogy levesszük a pályázatot, de az a kreatívoknak talán még rosszabb. Hála Istennek az ilyen nagyon ritka, összesen 10-szer sem fordult elő 6 év alatt szerintem.

3. Ez így nagyon erős csúsztatás, hogy nagyon kevés kommunikál. Ki merem jelenteni, hogy az a ritka, ahol minimális a kommunikáció, azért a megbízók szoktak törődni a pályázatokkal. Az arcukba is van tolva minden erre buzdító írás is. Aki még így sem teszi, azzal nem nagyon tudunk mit csinálni, minthogy megmutatjuk ezt az attitűdöt a kreatívoknak is. Akinek nem tetszik egy adott megbízó magatartása, az ne induljon a pályázaton. Ezzel nagyon egyetértünk.

4. Igen, ez sajnos valóban probléma, ahogy az előző kommentben is írtam. Arra valóban nincs kapacitás, hogy szűrjük a beérkező munkákat, ha meg tudunk valósítani olyat, hogy a kreatívokat valóban szűrjük, akkor az járható út lehet. A munkák szűrése nem.

Egyébként erre tényleg várjuk az ötleteket. Hogy lehetne megszűrni hatékonyan a regisztrálókat? Az ötletnek igazságosnak, nagy számban kivitelezhetőnek, és nem kijátszhatónak kell lennie. (És lehetőleg technikailag is viszonylag egyszerűen megoldhatónak.)

Kedves Gergely!

Köszönöm a gyors és részletes választ, így már jobban átlátom az oldal működését.

A regisztráció szűrésére szerintem csak a meghívásos rendszer lehetne opció, de ez is kijátszható és nem feltétlenül igazságos, ezért én csak a munkák moderálását láttam lehetőségnek egy szint alatt, de ha erre nincs kapacitás az is érthető. A fórumot én mindenképp támogatom, de itt a moderáció szintén plusz munkát igényel, azonban egy jó közösséggel ez is megoldható lehet. De a legfontosabb, hogy legyen sok pályázat, az mindenkinek jó. :)

A beküldött munkák szűrésére az alábbi fejlesztési javaslatom lenne, amely nem igényelne plusz erőforrást a Kreanod részéről: rangrendszer bevezetése.

A Kreatívok a beküldött munkáik, pontszámuk, aktivitásuk, stb. alapján bronz, ezüst és arany rangot érhetnek el. Az új regisztráltak akik nem küldtek be munkát "új tag" ranggal lennének megjelölve. A Megbízóknak csupán annyi lenne a feladata, hogy új pályázat indításakor választanak, hogy milyen ranggal lehet jelentkezni a pályázatukra, tehát nem jelentkezhet mindenki mindenre, csak a rangjának megfelelő pályázatra. Amennyiben a Megbízó nem választ, továbbra is bárki jelentkezhet, ha arany fokozatot választanak akkor csak azok a felhasználók, akik elérték a munkáik alapján a legmagasabb rangot. Ezzel a Megbízó biztos lehet benne, hogy minőségi munkák fognak érkezni. A bronz, ezüst és arany fokozatú Kreatívok választása arányosan plusz költséget jelentene a megbízó számára, azonban sokkal kevesebb munka érkezne, amit könnyebb átnéznie, de minőségi munkákat kapna, ha hajlandó erre áldozni. Ezzel magam ellen is beszélek hiszen én is úgy vagyok, de egy ilyen rendszer ösztönzi a Kreatívokat is.

A plusz munka a Kreanod részéről a rendszer kifejlesztése lenne, azonban ha már működik a rendszer nem igényel kapacitást.

Sajnos nem tudom szerkeszteni a hozzászólásom, de annyit még hozzátennék, hogy például egy "bronz" fokozatú pályázatra természetesen minden bronz vagy magasabb rangú Kreatív jelentkezhet, rang nélkülire pedig mindenki, ahogy jelenleg is, de ilyenkor mindenki tudni fogja, hogy mire számíthat.

Azt is észrevettem, hogy egyes igényesen megszerkesztett minőségi munkák nagyon alacsony pontszámot kapnak a Megbízók részéről és gyenge beadványok magasat. Ezzel sajnos nem lehet mit tenni, mert a Megbízó nyilván nem szakmai szempontból értékel és az ő döntése. Ezt esetleg azzal lehetne igazságosabbá tenni, hogy nem csak a megbízó értékel, hanem a Kreanod csapata is és a két pontszám átlaga jelenne meg a felhasználó profilján. Ez már nyilván plusz erőforrást igényelne.

Gergelynek válaszul…
Szerintem mindössze annyit kéne tenni, hogy a megbízóval kötött szerződésbe bele lehetne foglalni egy olyan pontot, miszerint a pályázat lezárása előtt legkésőbb 48 órával – ha nem is értékel szövegesen – legalább egy osztályzatot odabiggyeszt minden terv mellé. Mindez az ő érdeke is lenne, mert hátha van néhány kreatív tarsolyában egy B terv, ami merőben más jellegű és akár el is nyerheti a megbízó tetszését. Tapasztalatom szerint a legtöbb megrendelő korrekten áll a pontozáshoz és kommunikál is, ez a 48 órás megkötés úgyis csak a felelőtlenebbeket érintené.
Ami a silányabb munkák kiszűrését illeti, arra nincs konkrét ötletem, hisz egy szubjektív műfajról van szó. Itt valamelyest működhet az öntisztulás, mert aki folyamatosan gyenge minősítést kap, az előbb-utóbb nem fecsérel több energiát tervezésre és lemorzsolódik.

A másik javaslatom – ami a jelen pályázatot nem érinti – a logó-, illetve az arculati terv szétválasztására vonatkozik. Különösebben nem kell indokolni, miért, de példának okáért készíthet valaki egy használhatatlan logót látványos arculattervvel vagy egy frappáns, a megrendelőnek is tetsző logót úgy, hogy az arculati terv pedig nem nyeri el a tetszését. Ez esetben miképp döntsön a megbízó? Arról nem is beszélve, hogy a dizájn kialakítása (mely a logó stílusához passzol is), időigényes feladat, s mindez kárba vész, ha a kiírás valamelyik eleme annulálja a másikat. Mindezt a problémát akár idő- és díjazásfelezéssel is meg lehetne oldani.

Azt gondolom, hogy a beküldött munkánk, ha nem mi nyerünk, akkor is gazdagíthatja a portfóliónkat, illetve felhasználható, értékesíthető máshol is némi átalakítással, hacsak nem speciálisan a megrendelőre szabott munkáról van szó, szóval alapvetően nem kell a kukába dobni. Gondolom az sincs kizárva, hogy a pályázat lezárulta után a Megrendelő felvegye a kapcsolatot egy másik pályázóval is, mert az ő munkáját is vagy egy részét szeretné felhasználni.

Hm. Úgy tűnik itt a háttérben más jellegű problémák is vannak. Mégpedig stílus- és jellembeli gondok is. Leocsmányozni, leszalonidiótázni, legusztustalanozni ismeretlen embertársaidat? "Ne vicceljünk már" , "Isteneem!!" , "nem is reagálok erre többet" és társai. Milyen stílus ez? Mit engedsz meg magadnak az embertársaiddal, ráadásul egy nővel szemben?? Ezt hogyan képzelted? Sajnálom, de nem is, nem sajnálom, mert a sajnálat energiája csak legyengít, úgyhogy inkább megkérlek, legközelebb gondolkodj, mielőtt írni és sértegetni kezdesz.

Teljesen egyet értek, ilyen stílust nem engedhet meg magának egyetlen oldal üzemeltetője sem olyanokkal szemben, akiknek (is) köszönhetik az oldal működését. Ezt még akkor is így gondolom, ha NimphaeaAlba ötleteivel magam sem értek 100%-ig egyet.

Sziasztok! Nem kötelező senkinek a Kreanod oldalán pályázni! Örüljünk, hogy ilyen lehetőség is van!
1. Ez milyen energiával "megtöltött "felkiáltás: "Ne szemeteljük össze ezt az oldalt, sem a szakmát!" A sajnálat energiájával legyengítve magam, sajnálom hogy vannak akik így gondolkodnak. Tehát ne adjunk lehetőséget a lelkes amatőröknek, a pályakezdőknek, és csak a profik pályázhassanak ezen az oldalon. Ez nem egoizmus egy kicsit? Akkor készíts egy hasonló oldalt és üzemeltesd, de csak vérprofiknak és zártkörűen!
2. "Nekem nem feladatom az ítélkezés, azt majd megteszi egy tőlem sokkal magasabb rendű energia, de ez a nyertes logó kritikán aluli. "
Ítélkeztél, akkor most Te egy magasabb rendű energia lennél?
3. Tisztelettel pappgergely0-nek a hozzászólásához: szép volt három "0"-val minősíteni az üzemeltetőt, vagy bárkit! Nyerő bemutatkozás!

Miért nem lepődök meg, hogy a személyemre és nem az üzenetem tartalmára vonatkozóan kapok visszajelzést. Örüljünk, hogy van egy ilyen oldal. Sajnos örülnünk kell, mert nincs több. Ezért is engedhetik meg maguknak az üzemeltetők ezt a stílust. Vagy tévedek? Tud valaki hasonló oldalt?

Most már értem, hogy mi a bajod! Tehát ha nem tetszik az ország kormányának a stílusa, akkor hagyjam el az országot! Hát nem! Vagy tévedek?
Azért írtam a személyedre vonatkozó megjegyzést, mert még nem adtál le pályázatot és úgy véltem, hogy teljesen új vagy!

Volt ilyen oldal több is, amikor indultunk. Valamiért eltűntek a süllyesztőben. Pedig biztosan kitűnő kezdeményezések voltak, de valamiért mégis a legrosszabb, a KreaNod maradt fent.

Maximálisan egyetértek, hogy a legideálisabb az lenne, ha kommunikálnának folyamatosan. Erre ösztökéljük őket több tanáccsal is, írunk emailt, ha látjuk, hogy nagyon passzívak stb. A szerződésben benne van az, hogy legalább pontot kell adni mindenkinek. (sokakat még ez is felháborít egyébként, de ez minket nem érdekel). Nem igazán tartom életszerűnek ezt a megszabott időkorláton belüli kötelező értékelést. Egyrészt erre elég nehéz felhívni a figyelmet. Értesítő emailt kapnak ezen kívül is eleget. Fontos figyelembe venni, hogy sokféle döntési mechanizmus létezik, és van olyan, amibe ez egyszerűen nem fér bele. Az meg egy másik kérdés, hogy mi lenne a szankció, mi kerülne a szerződésbe? Bármi is lenne erre az ötlet, azt elég nehéz lenne betartatni. Emellett amelyik megbízót ez zavarja, az szabálykövetés mellett is lehet inkorrekt, mindenkit lepontoz mondjuk. Szóval továbbra is azt mondom, figyelje mindenki a megbízók magatartását.

Azt sajnálom, hogy egyikőtök sem reagált arra, hogy rámutattam: lehet látni még részvétel előtt, hogy mennyire aktív a megbízó. Amelyiket úgy ítélitek meg, hogy nem a szájízetek szerinti, ott ne induljatok. Semmi bajunk nincs azzal, ha a megbízó kénytelen megenni, amit főzött. (Tehát nincs nagy érdeklődés a pályázatára.)

A beküldött munkák a ti szellemi tulajdonotokban marad még úgy is, ha a portfóliótokat és a statisztikátokat gazdagítja. A Kreatívok listájának elején lévők nem egyszer beszámoltak már arról, hogy egyéni megbízásra kérték fel őket, ahogy az is előfordul, hogy megvesznek több munkát, vagy kifejezetten egy munka tetszik meg valakinek, és az alapján bérel bfel egy kreatívot. Mindezekért semmilyen sápot nem szedünk.

A logót és arculati tervet nem tervezzük szétválasztani, azért azt kijelenthetjük, hogy a kettő eléggé egymásra épül. Többször kapjuk meg azt, hogy egyáltalán miért van önmagában logó pályázat, hisz az arculat nélkül semmit nem ér.

Egy szóval sem sértegettelek, azzal kapcsolatban meg nincs mit szégyellnem, hogy az internet bugyrai elég mélyek, és nyilván nálunk is feltűnik néhanapján egy-két igazi xxxxxxxx (tetszőlegesen behelyettesíthető bármilyen álszentséget nélkülöző minősítő jelzővel.), akiket gondolkodás nélkül nevükön nevezek bármikor.

Türelmedet kérem, holnap részletesen válaszolok a felvetésedre.

Nagyjából ugyanez volt a koncepciónk egy rangrendszer bevezetésére, de mindig más volt a fejlesztési prioritások élén, most pedig épp fejlesztőcsapat váltásban vagyunk.

Mindamellett nem határoztunk egyetlen megoldás mellett. Semmiképp nem akartuk mennyiséghez kötni a rangokat, mert attól nem lesz valaki feltétlenül jobb, hogy sok munkát készít. Mi alapból az átlagpontszámhoz kötöttük volna valamilyen módon, de ehhez egyrészt teljesen szét kellett volna valahogy választani kategóriákat a pontszámítás szempontjából (elég nagy fejlesztés), másrészt a megbízók kezébe adni ilyetén módon a kreatívok sorsát elég félelmetesnek tűnt. (Van egy-két extrém pontozás mindenféle próbálkozásunk ellenére, és amikor ilyen extremitás van, akkor mi is belenyúlunk. Ha ehhez már rang (átvitt értelemben pénz) is kötődne még érzékenyebb területté válna.

Amikor mindezeket összemértük azzal, hogy egy ekkora fejlesztés és potenciális konfliktusforrás valójában mekkora horderejű problémát orvosolna, arra jutottunk, hogy nem annyira nagyot. Ez az egész téma felmerült eddig nagyjából 3 alkalommal a 6 év során, és a probléma annyi, hogy gagyi munkák keverednek a jók közé. Úgy vagyunk vele, hogy ezek normál esetben a sor végén kullognának, de nem minden megbízó gondolja így. Emiatt lekerült a napirendről. Igazából a konfliktus elindítója itt is az volt, hogy a megbízó nem kommunikált, és mást választott. Ezzel a két dologgal többet tenni nem tudunk, mint minden eszközt megadni ahhoz, hogy megítélhessétek, milyen a megbízó. (Ezért nem csúszkákból áll csak a brief, ezért mutatjuk az aktivitását, és ezért nem is engedünk megjelenni minden pályázatot.)

A megbízók részéről érkezik kritika a gagyi munkákkal kapcsolatban vagy inkább örülnek, hogy sok koncepció érkezik a pályázatukhoz? Ha az előbbi akkor lehetséges, hogy a pályázat indításakor még másra számítanak, de végül csalódottan távoznak. Ha arra jutottatok, hogy ez nem jellemző és a pályázatok nagy része is sikerrel zárul, a megbízók elégedetten távoznak, akkor érthető, hogy elvetettétek, elnapoltátok a bevezetését. Szerencsére azért sok igényes munkát is látok az oldalon, ha ezek lesznek többségben, akkor biztos, hogy jó hírét viszik a Kreanodnak, ami újabb megrendelőket hoz. Gondolkodtatok már azon, hogy a pályázatok lezárása után egy rövid 2 perces kérdőívet küldjetek a megbízóknak, hogy véleményezzenek néhány fejlesztési ötletet? Így visszajelzést kapnátok, hogy mit érdemes előrébb tenni a fejlesztési listában.
Az aktivitást folyamatosan figyelem, azonban nincs annyira sok pályázat, hogy nagyon válogatni lehessen és a pályázat indításakor - amikor esetleg már el is kezdek tervezni - még nem látszik mi sül ki belőle. Egy 5 napos pályázatnál például nincs idő gondolkodni, hiszen a tervezés is igénybe vehet 1-2 napot. Inkább a munka leírása alapján választok.

Az aktuális pályázattal kapcsolatban kérdezem, hogy a pályázat ugyan lezárult, de a győztes a pályázaton továbbra is dolgozik, új változatokat töltött fel. Ez a lezárás után is kötelessége? Tehát, ha lezárult a pályázat akkor is el kell végeznünk a kért módosításokat vagy önszorgalomból továbbra is tökéletesíthetjük a munkákat, de ez már nem a pályázat része.

A Kreatívoknak: a győztes logóval kapcsolatban egyébként nem értek egyet a "kritikán aluli" és "ilyet én is tudok" minősítésekkel, mert láthatóan igényesen van megrajzolva (a végeredmény pedig innentől szubjektív) és egyébként sem korrekt szerintem a győztes logót minősíteni. Amiért jogos, hogy alapvetően nem ezt kérte a megbízó, nem ez volt a feladat, mégis ezt választotta.

Próbálok ismét mindenre reagálni.

Megoszlik. Hazudnék, ha azt mondanám, nem volt még olyan megbízó, aki megemlítette volna, hogy érkeztek be minősíthetetlen munkák. De az ilyenek leginkább a kötekedők voltak, akik azon is megsértődtek, hogy „csak” 3 munka jöhetett szóba végső győztesként. Én ekkor felvilágosítottam őket, hogy végeredményben nem az a lényeg, hogy találtak egy, azaz egy darab nekik tetsző munkát? Néha elég extrém felfogása van a megbízóknak is, amit jobb, ha nem láttok, de gondolom ez nem meglepő.

Van kérdőív és 5 pontozási szempont is. Nem egyszer előfordul, hogy a tényleg elégedett megbízó nem veszi a fáradtságot ennek kitöltésére, 1 pontokat ad. :) Egyébként két szöveges szekció is van, az egyik a javaslatok, kritikák a másik pedig az ajánlás. (Ami ide kerül, azt felhasználhatjuk promócióra.) Pont emiatt van a fejlesztési lista elején most a pályázatokon belüli kereshetőség, de ez alakította az értesítési rendszert, és nem egyszer a szabályokat is. Szóval ebben - a lehetőségeinkhez mérten - abszolút reszponzívak vagyunk.

Érdekes kérdés a pályázatok sikerességi rátája. Például pár éve ugyebár emeltünk a minimál árakon, és most is felmerült már. Valódi szükség nincs rájuk, mert akkor is, és most is 90% fölötti a sikerességi arány, de úgy érezzük, hogy hosszú távon a kockázatok mellett is hasznos. De a „gagyi munkák is akadnak” topic valóban nem ért el egy kritikus szintet, illletve mindenki megértette, hogy kiszűrni nagyon nem tudjuk. (Arról nem is beszélve, hogy az emiatt reklamálók valószínűleg nem fizettek volna ki több pénzt egy válogatott kreatívoknak szóló pályázatért. :) Aki több pénzt ajánl fel, azok általában elégedettek is, mert több a jó munka, de ez természetes.) Az árakat úgy próbáltuk mindig belőni egyébként, hogy az egyszerű feladatok miatt is hozzátok fordulhassanak.

A végső változtatásokról rendelkezik az ÁSZF is, de ez nem egy konkrétan meghatározható mérték. Apró változtatásokat lehet kérni. Ettől én is féltem anno, de meglepő módon talán ha 2-3 alkalommal volt olyan, hogy egy kreatív szólt volna, hogy a megbízó kezd túlzásokba esni. Ilyenkor közbelépünk, és a briefre hivatkozva leállítjuk az extra igényeket.

5 napos pályázatnál valóban nincs idő „kiismerni” a megbízót, ilyenkor csak a brief nyelvezetére hagyatkozhatsz, de az is elég jó indikátor. Mindenesetre nehéz olyan szabályt alkotni, ami ugyanolyan hatékony 5 és 30 napos pályázatnál is.

Fórum (30)