Blog

Így bánj a kreatívokkal, avagy útmutató Megbízóknak
2013. január 18. péntek 12:13
Címkék: 

Megbízóként elég kényelmes helyzetben vagy, a KreaNod révén ugyanis eleve kivédesz néhány olyan körülményt, ami negatívumként jelentkezhet egy megbízó-kreatív együttműködés során: pénzügyi kockázat, határidők be nem tartása, rossz kommunikáció stb. A hatékonyság növeléséhez te is hozzá tudsz járulni néhány tanács megfogadásával. Minél inkább látják a kreatívok az elkötelezettségedet, és nyugtatod meg őket az aggályaikkal kapcsolatban, annál többen fognak a pályázatodon részt venni, és lesz sikeresebb a közös munka.

Díjazd őket!

Egy kecsegtető összeg felajánlása alapkövetelmény, mert ne felejtsd el, hogy a kreatívnak számolnia kell a többi résztvevővel is. A legjobban úgy tudod őket motiválni, ha előre garantálod a pénzt, mert ettől érzik majd, hogy bízol bennük és a szolgáltatásban. Az alap fizetség mellett egyébként meghirdethetsz extra díjazásokat is, így nem csak a győztes kreatívnak származik majd kézzel fogható haszna a részvételből. Ezek kitalálása rajtad múlik, de a saját termékkel/szolgáltatással kapcsolatos nyeremények, sorsolások valahogy adják magukat és neked sem kerülnek sokba.

Légy együttműködő!

Lássák a kreatívok, hogy részt veszel Te is a munkafolyamatban! Kommunikálj a közösséggel, válaszold meg a kérdéseiket, pontosítsd a briefet, és legalább ekkora figyelmet szentelj a kreatívokkal való privát egyeztetésre is! Érdemes folyamatosan véleményezni és értékelni a beérkező munkákat, mert egyrészt az alkotók ebből tudják, mit változtassanak, másrészt így érzik a törődést is. :) Sokat profitálhatsz némi kedvességből is: Az egy dolog, hogy nálad van a pénz, de egy köszönetnyilvánítás vagy bátorítás jó hatással tud lenni a lelkesedésükre. Kezeld tehát őket egyenlő félként, meghálálják majd!

Hajts hasznot nekik!

Sokat dobhat a kreatívok részvételi hajlandóságán, ha profitálhatnak a Veled való együttműködésből, és itt nem csak a pénzre kell gondolni. Pusztán egy olyan ígéret, hogy véleményt fogsz írni az összes Neked tetsző munkához (amik később a portfóliójukat gazdagíthatja), vagy további megbízásaid lesznek a majdani győztes számára, már eleve megsokszorozza majd a harci kedvüket. Az ígéreteket persze nem árt, ha be is tartod.

Tájékoztass gyorsan!

A pályázat folyamán próbáld meg minél hamarabb értékelni a beérkező munkákat, és reagálni a kérdésekre. Ez természetesen számodra is hasznos, mert így gyorsabban haladtok a tökéletes megoldás felé. A határidő lejártával szintén ne veszíts a lendületből, hanem – amint lehetőséged engedi– hirdesd ki a shortlistet, a kreatívok ugyanis tűkön ülve várják a híreket. A pályázat lezárultakor számodra is fontos, hogy a pontozást minél hamarabb elvégezd, ezért erre nem is kell felhívni a figyelmedet. Ezek ugyan a beérkező munkákat már nem befolyásolják, de jó képet alakíthatsz ki magadról a KreaNodos közösségben, ezért ha visszatérsz hozzánk, a kreatívok már eleve pozitívan fognak hozzád viszonyulni.
A felsorolt tippek nem kőbevésett dolgok ugyan, de ha ezeket betartod, tuti szeretni fognak a kreatívok. Biztos van még néhány jó tanács az ő tarsolyukban is, ezek jöhetnek kommentben, mi pedig majd kiegészítjük ezt a felsorolást.